profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Baumanis: Saņēmu negaidītu piedāvājumu no Ekstroma, no kura bija ļoti grūti atteikties

Mārtiņš Jankovskis 25.03.2020 - 18:25 Baumanis: Saņēmu negaidītu piedāvājumu no Ekstroma, no kura bija ļoti grūti atteikties
Jānis Baumanis. Foto: No personīgā arhīva

Šodien jau ziņojām, ka latviešu autosportists Jānis Baumanis panāca vienošanos ar ''KYB Team JC'' komandu, kas mūsu sportistam kopā ar Robinu Larsonu šosezon ļaus startēt pasaules rallijkosa čempionātā, cīnoties gan par punktiem braucēju ieskaitē, gan komandu vērtējumā. Abu sportistu rīcībā būs ''Audi S1 Supercar'' automašīna.

Par to, kā Jānis nonāca līdz šādai sadarbībai, kāpēc viņš neturpināja sadarbību ar līdzšinējo Stard komandu un kā sportists šobrīd uztur sevi formā, par to šajā sarunā.

Jāni, pirmais jautājums daudziem noteikti ir tāds - kāpēc nolēmi mainīt komandu?
Pēc aizvadītās sezonas man bija piedāvājumi no vairākām komandām, taču ieturējām pauzi un nogaidījām. Laikam ritot, vienā brīdī jau biju samierinājies, ka nebraukšu pilnu sezonu, bet gan atsevišķas sacensības, pirms kurām tad mēs arī varētu aizvadīt kārtīgus testus (braucēji, kuri neaizvada pilnu čempionātu, drīkst divus mēnešus pirms attiecīgā posma tajā trasē aizvadīt neierobežotus testus) un attiecīgi kārtīgi sagatavoties katram izvēlētajam posmam atsevišķi.

Taču šoreiz šī pauze nospēlēja tev par labu, jo tagad aizvadīsi pilnu čempionātu ar ''KYB Team JC'' komandu, kura startēs ar EKS automašīnām.
Jā, pirms apmēram nedēļas saņēmu negaidītu piedāvājumu no EKS komandas vadītāja, pasaules rallijkrosa čempiona Matiasa Ekstroma, no kura tiešām bija ļoti, ļoti grūti atteikties. Tā arī spējām vienoties un šosezon varēšu aizvadīt pilnu Pasaules RX sezonu. Šobrīd tikai ir aktuāls jautājums, kad varēšu aizvadīt testus un kad startēs jaunā sezona.


Foto: EKS

Izstāsti, lūdzu, to situāciju par pieteikšanos čempionātam. Oficiālais termiņš tev tika nokavēts, bet ar īpašu atļauju tu tomēr varēsi braukt. Pastāsti, lūdzu, kā tas notika.
Jā, oficiālais termiņš tika nokavēts, jo tobrīd nezināju, ar ko un kur braukšu. Kad saņēmu piedāvājumu no Ekstroma, tad bija jāvēršas pie Pasaules RX organizatoriem un jāprasa viņiem atļauja, vai varam startēt. No viņiem uzreiz saņēmām apstiprinošu atbildi, ka varam braukt. Tālāk vērsāmies pie FIA, kas arī deva zaļo gaismu. Beidzamais solis bija saņemt atļauju, piekrišanu no visām Pasaules RX komandām, kuras arī piekrita, tāpēc arī mēs tikām iekļauti starp tiem dalībniekiem, kuri aizvadīs pilnu Pasaules RX sezonu. Šobrīd esam sešas komandas, kas čempionātu padarīs tikai interesantāku, jo spēku samērs ir ļoti izlīdzinājies.

Laikam tas gaidīšanas process nebija tas patīkamākais, zinot, ka pie vienas negatīvas atbildes tu nevarēsi aizvadīt pilnu sezonu.
Jā, ja viena vai divas atbildes būtu negatīvas, tad mums atliktu braukt zem tās pašas komandas, bet tikai individuālajā ieskaitē, bet ne kā pilntiesīgam komandas braucējam.


Robins Larsons

Pēdējos gadus brauci ar Ford un Stard komandu. Kāpēc neturpināji sadarbību ar viņiem arī šogad?
Viņi šobrīd vairāk sliecās uz elektroautomašīnu attīstību, kur arī tiek veltītas visas pūles. Ne tikai rallijkrosā, bet arī citos projektos. Līdz ar to attīstība pie automašīnas ar benzīna dzinēju šobrīd ir iepauzēta, tāpēc, ja turpinātu tālāk braukt ar Ford, visticamāk, mums būtu līdzīga automašīna tai, kāda tā bija 2019.gada sezonā. Ar to auto būtu grūti konkurēt ar pārējām komandām, kuras šobrīd turpina aktīvi attīstīt savas benzīna automašīnas. Audi sevi pasaules RX ir pierādījis no labākās puses, tāpēc domāju, ka šis būs solis pareizajā virzienā.

Vai nebija doma šogad startēt ar elektrisko rallijkrosa mašīnu?
Bija arī tāda doma doties un attīstīt Projekt E series elektrisko rallijkrosa automašīnu un doties jaunā izaicinājumā, kurā šogad plāno startēt vairākas elektriskās rallijkrosa mašīnas. Bet mūsu primārais mērķis bija braukt pasaules čempionātā, ko arī nedēļas laikā izdevās piepildīt. Viss notika ātri.

Ko tu zini par EKS komandas Audi?
Pagājušajā gadā jau mēs redzējām, ka Audi ir ļoti ātras automašīnas, ar kurām var cīnīties par pasaules čempiontitulu. Arī šogad, cik zinu, auto būs jauni amortizatori un citi uzlabojumi. Šobrīd liekas, ka auto jābūt vēl ātrākam un labākam nekā pagājušajā gadā, bet, kā tas viss būs dzīvē, grūti spriest.


Foto: EKS

Vai esi iepriekš izbraucis ar Audi S1 Supercar automašīnu?
Jā, 2018.gadā pēc Rīgas posma bija sanācis izbraukt 12 apļus Biķernieku trasē. Toreiz sajūtas bija labas. Uzskatu, ka auto noteikti kļuvis vēl labāks, jo komanda attīstībā pavada daudz laika.

Šī bija pirmā reize, kad Ekstroms tevi uzrunāja par iespēju braukt ar viņa komandas mašīnām?
Nē. Pirmo reizi jau sākām runāt 2017.gadā. Katru gadu kaut ko runājām un mēģinājām atrast kopēju sadarbību, bet visu laiku bija kaut kādas lietas, kas mums neļāva vienoties par sadarbību. Jāsaka godīgi, ka iepriekšējos piedāvājumos nevēlējos būt kā komandas trešais braucējs, lai gan tagad ir grūti pateikt kā būtu bijis ja...''

Tad šogad, cik noprotu, jūs ar Larsonu būsiet vienādās pozīcijās.
Jā. Šogad man būs kārtīga iespēja braukt komandā, kurā ir vienādas mašīnas un kurā piloti ir vienlīdzīgi, bez izteikta komandas pirmā vai otrā numura. Mēs katrs varēsim sisties par vietu zem saules, bet tajā pašā laikā mēs abi rūpēsimies par komandas punktiem un tā būs mūsu kopējā atbildība.

Cik jaunas un cik uzlabotas būs šīs ''Audi S1'' automašīnas?
Šīs būs 2018.gadā būvētas mašīnas ar 2019. un 2020.gada uzlabojumiem.


Foto: EKS

Ja nesekotu piedāvājums no Ekstroma, kur tad mēs tevi šobrīd redzētu?
Domāju, ka tad mēs vēl joprojām domātu, kur braukt. Tad, kad tu man jautāji par plāniem, tobrīd bija plāns braukt pirmos pāris posmus ar lietuviešu komandu, bet vēlāk viss pamainījās un esam tur, kur esam šobrīd.

Kā šobrīd sevi uzturi formā, zinot, kas notiek Latvijā un pasaulē?
Grūti ir, jā. Treniņu process ir apstājies. Iesākās viss labi – no decembra līdz martam pabraucu ar dāžādiem sporta auto, kartingu, trenējos hokejā, kā arī nodarbojos ar citām fiziskajām aktivitātēm. Bet šobrīd, kad viss ir ciet, atliek sportot svaigā gaisā. Tiem cilvēkiem, kuriem ir jāievēro karantīna, tas ir jādara, jo savādāk mēs vēl varam pusgadu sēdēt dīkstāvē. Viss ir atkarīgs no mums pašiem un no mūsu apkārtējiem cilvēkiem, kā un cik apzinīgi mēs ievērosim visus nosacījumus.

Kā šķīrāties ar Stard komandu?
Uzturam ļoti labas attiecības, neviens uz nevienu nav apvainojies, jo katra puse saprot, ka tas ir profesionālais sports, kur braucēji nāk un iet. Reti ir situācijas, kad kāds braucējs visu mūžu nobrauc vienā komandā. Tā dzīvē notiek, un tas ir sports. Stard vienmēr paliks, kā mana pirmā WRX komanda. Uzskatu, ka, kaut arī bijām mazi, mēs paveicām diezgan jaudīgas lietas.


Foto: No personīgā arhīva

Noteikti, ka esi viens no pasaules RX braucējiem, kurš visvairāk ir izbraucis ar elektrisko rallijkrosa automašīnu. Ko vari teikt par to?
No dinamikas viedokļa personīgi man liekas, ka jaudas ziņā elektromašīna ir jaudīgāka. Tai nav nekādu jaudas zudumu – nospied pedāli un auto iet griezdamies. Tā jauda elektromašīnā ir savādāka, grūti tā aprakstīt. Nezinu, kā tas dzīvē izskatīsies, bet šobrīd man personīgi liekas, ka trasēs, kur būs lielāka saķere, elektroautomašīnas varētu būt ātrākas par benzīndzinēja spēkratiem. Domāju, ka 2021.gadā, kad abas šīs automašīnas vienā trasē cīnīsies plecu pie pleca, būs īsta cīņa. Būs interesanti, lai arī šobrīd daudziem to vēl ir grūti pieņemt. FIA prezidenta uzstādījums ir pēc pāris gadiem gandrīz visās disciplīnās startēt ar elektroautomašīnām, un ar to ir jāsamierinās.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png