profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs: 'Nesaku, ka Marklundam vajadzēja mani palaist garām, bet nu tomēr...'

Mārtiņš Jankovskis 10.05.2019 - 05:39 Nitišs: 'Nesaku, ka Marklundam vajadzēja mani palaist garām, bet nu tomēr...'
Avārijas brīdis

Pasaules rallijkrosa čempionāta sezona sākās ar posmu Abū Dabī, kurā uz starta izgāja arī Reinis Nitišs. Diemžēl Reinim, kuram tagad pieder Abū Dabī trases apļa rekords, šis posms neizvērtās tā, kā gribētos. Vispirms trešajā kvalifikācijā Reini riepās iestūma Antons Marklunds, kurš vēlāk pusfinālā Reinim palīdzēja uzbraukt virsū bīstamajam kerbam, pēc kuras Reinim sacīkstes bija beigušās.

Joprojām ik pa laikam komentāros izskan dažādi pieņēmumi un minējumi par šo atgadījumu. Līdz ar to, lai noskaidrotu, kā viss notika no sportista redzespunkta, portāls Go4speed aprunājās ar Reini, kurš vēlreiz pārcilāja Abū Dabī posma notikumus.

''Sākās tiešām viss labi, bet jau pirmajā kvalifikācijā trāpīju pa kerbu, kas bija mana paša kļūda. Pats īsti nesaprotu kā. Iespējams, gribēju par daudz jau sasniegt pirmajā braucienā, bet diemžēl kļūdījos, kas, ļoti iespējams, arī ietekmēja atlikušo nedēļas nogali,” iesāk Reinis Nitišs.


Foto: www.facebook.com/ReinisNitissOfficial

''Otrajā kvalifikācijā uzrādīju trešo ātrāko brauciena laiku (0,4 sekundes zaudēja Timijam Hansenam), taču, zinu, ka arī tur bija pa mazai kļūdiņai. Ņemot vērā, ka savā iebraucienā braucu pa priekšu, rezultātam vajadzēja būt ātrākam. Uzskatu, ka, ja veiktu perfektu braucienu, man noteikti būtu ātrākais kvalifikācijas rezultāts.''

''Pirms trešās kvalifikācijas treniņos atkal bijām starp ātrākajiem, apliecinot, ka mūsu mašīnas šajā posmā bija ļoti ātras. Tagad, noskatoties video, jāsecina, ka trešajā kvalifikācijā nebijām tik ātri, jo netikām līdzi Hansenam un Bakerudam. Taču tad sekoja nepatīkamais incidents ar Antonu Marklundu. Radies tāds priekšstats, ka viņam nav uzdevums aizbraukt tīri no līkuma, bet, ja kādu ierauga sev blakus, tad viņu uzreiz jāneitralizē. Tobrīd pa ārmalu gāju viņam garām, bet tad Antons no līkuma vidus sāka braukt uz ārmalu, iespiežot mani riepās, kur arī pazaudēju visu. Diemžēl šī nav pirmā reize, kad Marklunds šādi izpildās. Jā, vēlāk viņš tiešraidē atvainojās par notikumiem trešajā kvalifikācijā, sakot, ka tajā brīdī viņam no rokām izsita stūri. Nezinu, kā tas varēja notikt, bet, lai nu ir, kā ir.''

''Ceturtajā kvalifikācijā devos ar jaunām riepām, uzrādot ļoti labus apļu laikus. Diemžēl, kā vēlāk noskaidrojās, tad startā manam auto plīsa ģeneratora siksna, un turpināju braukt tikai ar akumulatora enerģiju. Ar to, diemžēl, nepietika, un ceturtajā aplī auto praktiski apstājās, pēc kā norvēģu braucējs Tajs vēl pamanījās man ielikt sānā. Tā teikt – pēc pilnas programmas,” turpina Reinis.


Foto: www.facebook.com/ReinisNitissOfficial

Taču, neskatoties uz visiem notikumiem, mūsu sportists spēja iekļūt pusfinālā, kur sekoja vēl viena neveiksme. ''Pusfinālā izdevās labs starts, tāpēc pēc tik laba starta būtu nepareizi bremzēt un doties līkuma iekšmalā, tāpēc izvēlējos braukt pa ārmalu. Taču arī šoreiz sanāca incidents ar Marklundu... Noskatoties visus iespējamos video, smalki analizējot arī onbordus, jāsaka, ka tajā brīdī, kad braucu pa ārmalu, atrados paralēli trasei - nebija nekādas sānslīdes. Tuvojoties otrajam līkumam, Marklunds uztriecās manam auto un nolauza tam priekšējo riteni. Tajā brīdī jau bija skaidrs, ka netrāpīšu otrajā līkumā. Priekšā bija milzīgais kerbs, nolēmu raut pa labi, lai to apbrauktu, bet tobrīd auto jau vairs nestūrējās. Izvairīties vairs nebija iespējams, kā rezultātā sekoja trieciens, lidojums pār kerbu un piezemēšanās uz Marklunda jumta. Diemžēl šoreiz sanāca atrasties nepareizā vietā un nepareizajā laikā.''

''Pirmās sacīkstes, mēs visi braucam bez rūpnīcu atbalsta, bet tevi ņem un uzstumj virsū tādam kerbam, par kuru visi zina, kādas sekas tas var atstāt. Es nesaku, ka viņam vajadzēja palaist mani garām, bet nu tomēr... Arī otrajā pusfinālā bija līdzīga situācija, bet tur viss tika korekti izdarīts un neviens necieta.''

''Kad pirms sacensībām staigājām pa trasi, tad visi saķērām galvas, redzot šo kerbu. Visi kā viens teica, ja kāds uzbrauks tam virsū, tad motors ar kārbu var atdalīties no automašīnas. Brīdī pirms sitiena pa kerbu, jau atcerējos šīs sarunas, taču tobrīd neko vairs nevarēju darīt. Viss notika ātri. Tik augstu vēl nebiju lidojis.”


Marklunda auto pēc avārijas. Foto: motorsport.com

Reinis atklāj, ka remonta izmaksas nav mazas, bet varējis būt vēl trakāk. ''Par laimi, motoru izdevās laicīgi noslāpēt, un tas nav cietis, tāpat arī ātrumkārba. Protams, remonta izmaksas bija lielas, bet varēja būt daudz ļaunāk. Ja godīgi, tad ir nedaudz nesaprotami, kā pie tik liela trieciena sekas nav vēl nopietnākas.”

Reinis piebilda, ka pēc posma viņam zvanīja Matiass Ekstroms, kurš atzina, ka Marklunds esot pāršāvis pār strīpu. Viņš esot skatījies un nav sapratis, kāpēc tā bijis jādara.

Lai arī rezultāts nebija tāds, kādu Nitišs vēlējās sasniegt, sportists ir apmierināts ar savu ātrumu. ''Prieks, ka pēc tādas pauzes apliecināju, ka joprojām esmu gana ātrs un spēju cīnīties ar vadošajiem braucējiem. Jāsaka, ka otrajā kvalifikācijā mans uzrādītais apļa laiks beigās bija ātrākais visa posma laikā, līdz ar to šobrīd man pieder Abū Dabī trases apļa rekords.''

Lai arī kādā no Facebook komentāriem Niklass Gronholms nokomentēja, ka Reinim palikuši vēl divi starti Pasaules RX, Reinis atklāja, ka šobrīd viņš vēl nav runājis ar komandu par atlikušajiem startiem. ''Šobrīd vēl nav pilnvērtīgi izlemts, kuros posmos es stāšos uz starta - ar komandu esam runājuši dažādus variantus un, iespējams, Niklass ir izteicis viedokli, kas paņemts ārpus konteksta. Protams, arī Abū Dabī avārijas izmaksas atstās iespaidu uz plāniem, bet mēs strādāsim pie tā, lai brauktu vairākos posmos. Paldies visiem par atbalstu un tiekamies trasē,” nobeidz Nitišs.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png