profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Pēc strīdīgas cīņas Krievijā uzliesmo drifteru Bluša un Elkšņa konflikts

Artūrs Virbulis 04.09.2014 - 10:34 Pēc strīdīgas cīņas Krievijā uzliesmo drifteru Bluša un Elkšņa konflikts
Elksnis pret Blušu otrajā RDS posmā. Foto: RDS

Pagājušajā nedēļas nogalē Ņižņijnovgorodā norisinājās Krievijas drifta čempionāta (Russian Drift Series) sestais un noslēdzošais posms. Uzvaru šajās sacīkstēs izcīnīja Gvido Elksnis, kurš TOP 8 cīņā pārspēja „Evil Empire" komandas biedru Kristapu Blušu. Elksnim tas nozīmēja pacelšanos uz trešo vietu kopvērtējumā, savukārt Blušam šis zaudējums nozīmēja arī zaudētu Krievijas drifta čempiona titulu.

Piektdienā tika aizvadīti treniņbraucieni un kvalifikācija, kurā mūsu piloti uzrādīja labus rezultātus. Pirmie divi braucieni tika aizvadīti pa sausu laiku, tomēr pirms trešā brauciena uzlija lietus, kas kvalifikāciju īpaši grūtu padarīja Blušam. Ja Gvido otrajā braucienā bija uzrādījis atzīstamu rezultātu un izcīnīja trešo vietu, tad Kristapam par pirmajiem diviem braucieniem bija nulle. Pa slapjo trasi Kristapam gan izdevās nobraukt stabili un kvalificēties kā sestajam.


Bluša un Elkšņa spēkrati pirms sacensībām. Foto: RDS

Blušs pirms šīm sacensībām kopvērtējumā bija otrajā vietā, atpaliekot vien 16 punktus no līdera Andreja Pesegova. Kopvērtējuma līderim gan šis pēdējais Ņižņijnovgorodas posms izvērtās pavisam neveiksmīgs, jo pēc problēmām ar automašīnu viņam zems rezultāts kvalifikācijā un izstāšanās jau TOP 32 tandēmu kārtā. Blušam tas nozīmēja, ka jāiekļūst vismaz pusfinālā, lai nodrošinātu uzvaru Krievijas drifta čempionātā. Elksnim savukārt laba kvalifikācija un uzvara posmā būtu devusi iespēju pakāpties no piektās uz trešo vietu kopvērtējumā.

Vispirms iepazīstināsim ar Bluša skatu uz šo pēdējo posmu un cīņu ar komandas biedru, kuriem sekos Elkšņa redzējums uz šo dažādi vērtējamo cīņu. „Sacīkstes TOP 32 iesākās pa sausu segumu un tad uznāca vētra. TOP 16 bija slapjš un uz TOP 8 trase sāka žūt. Pirmie divi tandēmi bez īpašām problēmām, un tad nāca brauciens ar Gvido. Pirmajos braucienos mums abiem pa nullēm, sagriešanās trases mainīgā seguma dēļ - tur, kur slapjš, tur ļoti slīdēja, bet tur, kur sauss, uzreiz liela saķere, jo auto regulējumi bija palikuši slapjajam segumam" tā stāstījumu par tandēmu braucieniem iesāk Kristaps Blušs.


Blušs TOP 32 tandēmu cīņā. Foto: RDS

„Pārbraucienā Gvido pa priekšu nobrauca ļoti daudz taisni, bet es savā braucienā pa priekšu apmetos. Uzskatu, ka vajadzētu būt 0-0 un pārbraucienam, bet tiesneši tā nedomāja, jo viņu skatījumā mana 0 bija lielāka par Gvido 0. Liekas, ka viņiem tā bija izdevīgi (red.piez. domāts, ka tiesneši nebija ieinteresēti, lai Kristaps izcīnītu titulu). Abus izsauca pie tiesnešiem, es viņiem izklāstīju savu versiju, rādīju video ierakstus, savukārt Gvido kā gliemezi norijis stāvēja...ja gribētu uzvarēt godīgā cīņa, varēja piekrist pārbraucienam, ko viņam bija zaudēt? Ja viņš būtu teicis, ka pārbrauciens, tad tiesneši, iespējams, tā arī būtu lēmuši, un tas arī būtu sportisks gājiens no viņa puses," pārbraucienu un viņaprāt negodīgo Gvido uzvaru komentē Blušs.

Turpinājumā Kristaps saka, ka „Gvido to izmantoja, man prieks, viņš parādīja savu īsto seju, parādīja, ka viņam ir sava zvaigznīte un ka viņš nav komandas spēlētājs. Es nesaku, ka viņam vajadzēja uzdāvināt man uzvaru, bet komandas mērķi un stratēģija reizēm ir primārāka par personīgām ambīcijām, to laikam viņš nebija sapratis no vadības teiktā. Todien viņš uzvarēja, malacis, bet vai viņš kaut ko ieguva no tā? Stipri šaubos, drīzāk zaudēja, to mēs drīz redzēsim. Beidzot viņš ir parādījis visiem savu īsto seju".


Kristaps Blušs. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Pārjautāts par to, vai pirms sacensībām bija runāta komandas stratēģija gadījumam, ja abi tandēmos tiksies, Blušs atbild, ka „jā, bija. Viņš ir izdarījis savu izvēli. Gan komandas īpašnieki, gan atbalstītāji visu to redz un arī viņi ir vīlušies viņā un ieraudzījuši, cik liels liekulis viņš ir". Interesantu tematu - „HGK" un Gvido šķiršanās pirms četriem gadiem - Kristaps paceļ sarunas turpinājumā: „Ne par velti viņš ir tur, kur viņš ir, jo ir individuālists un nespēj būt komandas cilvēks."

Jautāts par to, vai pēc titula zaudējuma ir jūtams sarūgtinājums, Kristaps atbild, ka „nav īpašs sarūgtinājums, kā ir, tā ir. Tas vairāk bija kā darbs, prezentēt „HGK" produktus Krievijas tirgū, un mums tas izdevās. Visas tās tiesāšanas metodes Krevijā, tā neobjektīvā un individuālā tiesāšana un kompetences trūkums...tā ir Krievijas specifika, un kopš 2011. gada nekas īpaši tajā jomā nav mainījies. Ja viņiem noteikumos ir punkts, ka trasē var braukt līdz 50 metriem taisni un tā nav nulle, tad tas jau pasaka diezgan daudz. 50 metri - tā ir gandrīz ¼ daļa no Biķernieku drifta trases konfigurācijas...tad es arī aiz Gvido varēju nobraukt pus trasi taisni un būtu vinnējis. Un arī trešais tiesnesis, kurš tieši pēc strīdīgās Gvido uzvaras Kazaņā un asajām pārrunām, uz beidzamo posmu tika nomainīts, bet uz finālu ielikts komentators viņa vietā...tad tas parāda gan RDS (Russian Drift Series) šī brīža līmeni, gan arī Gvido kā sportistu, kurš nav gatavs cīnīties trasē, bet gan izmantot tiesnešu nekompetenci un kļūdas par labu sev".


Šādu skatu starp abiem pilotiem kādu laiku noteikti neredzēsim. Foto: matulaitis.lt

Gvido Elksnis savu stāstījumu par notikušo iesāk ar mērķa ieskicēšanu: „Pirms brauc uz trasi, katrs braucējs izvērtē savas iespējas, jo pēdējais posms, fināls un cīņa par konkrētu vietu. Es biju izskaitļojis, ka pie nenormālākās veiksmes un sadeldējot 67 punktu deficītu varu no esošās piektās pozīcijas pakāpties un nostiprināties kā trešais kopvērtējumā. Atlika izdarīt divas lietas - nobraukt kvalifikāciju maksimāli tuvu pirmajai vietai un uzvarēt. Bija diezgan labs ieskrējiens no pagājušā Kazaņas posma, trase arī ļoti laba un kāpēc gan to neizdarīt."

Mainīgos laika apstākļus tandēmu braucienos Elksnis skaidro sekojoši: „Trase uz TOP 8 sāka žūt, sāka izžāvēt trajektoriju un trase palika ļoti riskanta. Izžāvētā trajektorija gan nebija ideālā līnija (kas būtu ārmalas), jo vairāk izbraukāta bija trases vidus daļa. Ja netrāpi tajā sausajā līnijā, bet tiec uz slapjo, tad momentāni auto sagriežas. Ja paveicās, var auto savākt, bet tu kritiski zaudē ātrumu un pretinieks tevi apdzen."


Elksnis pusfināla cīņā. Foto: RDS

Un tad Gvido nonāk līdz diskusijām bagātajam TOP 8 tandēmam ar Blušu: „Šinī brīdī man bija ļoti svarīgs lēmums jāpieņem. Es varēju palīdzēt savam komandas biedram izcīnīt titulu, bet man bija jāpieņem lēmums - vai nu vienkārši padoties, sagriezties, nobraukt malā un atdot viņam uzvaru, vai arī padomāt par sevi, par savu karjeru, par savām iespējām un mēģināt izcīnītu savu vietu uz pjedestāla. Es nolēmu uzbraukt, Kristaps arī teica, ka ies uz pilnu."

Turpinājumā pagājušā gada Austrumeiropas drifta čempions stāsta, ka „lai cik interesanti nebūtu, es pirmajā braucienā braucu pa priekšu, trāpīju slapjajā daļā un sagriezos, tādējādi iedodot Kristapam fantastisku iespēju izcelt sacīkstes un braukt tālāk. Bet viņš izdarīja tieši to pašu (sagriezās) tieši tajā pašā vietā. Tur vajadzēja taktiskāk pieiet tai lietai - viņš mēģināja braukt ar pilnu gāzi un atrauties, tā vietā vajadzēja vairāk ar pusgāzīti iet un palikt sausajā trajektorijā. Tiesneši iedod pārbraucienu. Nākamais moments, es atkal esmu priekšā un trases pirmajā daļā ieskrienos, ieeju līkumā, bet ar pirmo reizi neieslēdzas ceturtajā ātrumā un līdz ar to pazuda nedaudz sānslīde. Es pieļāvu jau otro kļūdu, bet braucienā pa priekšu Kristaps atkal tajā pašā vietā kļūdījās un sagriezās."


Gvido Elksnis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Tālāk sekoja došanās pie tiesnešiem, kuru no sava skatu punkta komentē Gvido: „Viņš gāja apelēt par to, ka esmu iztaisnojies, viņš ir sagriezies un ka vajadzētu būt pārbraucienam. Šim stāstam es pats uz sevi esmu izgājis cauri Smoļenskas posmā, par iztaisnošanos RDS'ā man viss ir skaidrs un viņam arī. Krievi atļauj iztaisnoties, viņi atļauj arī ar diviem riteņiem izbraukt zālē, bet sagriezties - nē. Tā ir nulle. Es uzskatu, ka, ja mēs vienojamies, ka braucam, tad braucam. Šoreiz viņš nebija tik pietiekami labi nokoncentrējies un nevarēja izdarīt to, kas viņam jau bija iekritis rokās - lūdzu, tev atliek tikai nobraukt un noturēties trasē. Divas reālas iespējas viņam bija un abas netika izmantotas. Trešo iespēju dot? Laikam, ka nē. Paliku pie sava un jutu, ka šī ir atkal mana diena, ka viss labi iet un nav tādu pretinieku, kuru es nevarētu nokost."

Tālāk jau viss Elksnim esot gājis pēc plāna: „Aizbraucu līdz finālam, kaut vai bija pārbraucieni gan pret Bekermanu pusfinālā, gan Bogdanovu finālā, bet beigās visu izdarīju, parādīju un viss sanāca. Vinnēju gonku un kaut kādā veidā tiku ārā no savas depresijas, jo man savā ziņā tas EEDC (Austrumeiropas drifta čempionāts) bijis neveiksmīgs, pirms tam vēl RDS...šī uzvara priekš manis bija bez maz vai kā uzvara čempionātā, jo no bezcerīgas vietas trāpīju uz respektablu pjedestālu kopvērtējumā. Domāju manai karjerai tas nāks par labu un uzskatu, ka komanda, kad vēlāk nolaidīs tvaiku, sapratīs, ka šī situācija ir pat izdevīgāka, nekā ja būtu viens čempions un viens piektais. Šinī brīdī komanda ir čempioni un viens ir otrais, viens trešais. Pamata uzstādījums komandai uzvarēt čempiona titulu (komandu ieskaitē) ir izpildīts, tālāk jau, vai braucēji sadala vai nesadala kaut ko, tas ir mūsu ziņā."


Elksnis uz noslēdzošā posma pjedestāla. Foto: RDS

Atgriežoties pie komandu taktikas un vai vajadzējis palaist komandas biedru, Gvido skaidro, ka „es arī neesmu komandā otrais pilots, es esmu līderis pēc savas psiholoģijas. Es neesmu sūdīgāks braucējs par viņu, vienīgi tas, ka man sezonas sākums nebija spīdošāks, bet es panācu savu un man viss beigās forši. Kristaps pats līdz šim nekad nav piekāpies un vienmēr sevi uzskatījis par pirmo numuru. Nezinu, kā būs tālāk sadarbība, es pagaidām neesmu runājis ar komandu. Katrā ziņā nekādi norādījumi no sponsoriem vai komandas vadības netika doti, ka šajās sacīkstēs man ir jārīkojas tā vai citādi. Ja pieņemsim, būtu kaut kāds norādījums bijis, jā, protams, mēs varētu to apspriest ar komandu, bet ne jau šādā veidā".

Abiem braucējiem priekšā vēl cīņas Austrumeiropas drifta čempionāta atlikušajos posmos, kuros gan Gvido sadeldēt Kristapa ievērojamo pārsvaru kopvērtējumā ir praktiski neiespējami. Tomēr, ja abi kādā tandēmā tiksies, tad skatītājiem būs iespēja vērot ļoti aizraujošus un emocijām bagātus braucienus.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png