profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Blušs ar aizlienētu auto izcīna otro Krievijas drifta čempionāta uzvaru (FOTO)

Artūrs Virbulis 22.07.2014 - 20:30 Blušs ar aizlienētu auto izcīna otro Krievijas drifta čempionāta uzvaru (FOTO)
Kristaps Blušs sekojot Aleksejam Zlobinam. Foto: RDS

Kristaps Blušs un Gvido Elksnis „Evil Empire" komandas sastāvā aizvadītajā nedēļas nogalē Smoļenskā startēja Krievijas drifta čempionāta (RDS) ceturtajā posmā. Ja Blušs varēja svinēt jau otro šīs sezonas uzvaru Krievijā, tad Elksnim ar interesantiem tiesnešu lēmumiem sacīkstes beidzās TOP 8 kārtā.

Jāsāk gan ar pašu Smoļenskas trasi, kuru projektējis slavenais un neskaitāmu F1 trašu autors Hermans Tilke. Gan Kristaps, gan Gvido savos komentāros par nesen uzbūvēto trasi neskopojas ar uzslavām. „Atbraucu un ieraudzīju sapņu trasi. Viss sakārtots, ar boksiem, dušām, trase ar reljefu un pļavām apkārt," sajūsmu neslēpj Gvido Elksnis. Abi latviešu tāpat uzsvēra arī trases segumu, kurš bija ar ļoti labu saķeri, ļaujot rādīt iespaidīgus dūmu mutuļus.


Gvido Elksnis. Foto no personīgā arhīva.

Sacīkstes gan abiem iesākās ar tehniskiem defektiem, jo Bluša auto īsi pirms kvalifikācijas izbeidzās sajūgs, savukārt Elkšņa spēkratam treniņa dienā salūza reduktora stiprinājums un līdz ar to arī aizmugurējais pusrāmis. Gvido auto turpat uz vietas izdevās salabot, tomēr Bluša gadījumā tika pieņemts lēmums startēt ar komandas biedra Sergeja Kabargina jaunāko Toyota Supra. Jāatzīmē, ka Kabargina jaunais drifta auto „HGK" darbnīcā tika pabeigts vien īsi pirms Smoļenskas un šis posms būtu bijis kā jaunā auto pirmais izmēģinājums.

„Gāzi neatlaižot ieliku trešajā ātrumā un beidzās sajūgs, kurš gan pēc 5-6 sacīkstēm savu tāpat bija nokalpojis. Labi, ka tas notika treniņos un bija līdzi Supra. Tā kā esmu labā kopvērtējumā pozīcijā, tika pieņemts komandas lēmums, ka jābrauc man ar Supru un jāparāda, ko esam uzbūvējuši," auto maiņu skaidro Kristaps Blušs.


Kabargina Supra un Bluša BMW. Foto no personīgā arhīva.

Pēc izbraukšanas ar Kabargina spēkratu Blušs bija ļoti patīkami pārsteigts „Biju konkrētā šokā, jo tas bija vislabākais auto, ar ko līdz šim braukts. Jauda pret svaru, dzinēja dinamika u.t.t. Ja līdz šim likās, ka būvējam pasaules līmeņa auto, tad šī patiešām ir reāla pasaules līmeņa mašīna."

Kvalifikācijā Blušs kvalificējās kā trešais, savukārt Elksnim desmitais rezultāts, kuru viņš skaidro sekojoši: „Lielajā līkumā uz vienu sekundi auto pazuda un atkal parādījās jauda, kas atkārtojās arī tandēmos. Pirmos divus braucienus izbraucu arī pa vidu un trešajā pārcentos. Ar 152 km/h uzstādīju iemetiena rekordu, bet netrāpīju vairs trajektorijā."

Tomēr noskaņojums pēc kvalifikācijas pagājušā gada Austrumeiropas čempionam bija labs, jo trases padevās, vajadzējis tikai tikt galā ar riepām un to, kāpēc zuda jauda. Uz vietas gan šī problēma netika atrasta, tikai esot Latvijā tika pamanīts, ka degvielas maģistrāles viena šļauka esot bijusi aizspiesta. Turpinot par sacīkstēm Gvido stāsta, ka pirmie divi tandēmi, lai arī viens ar pārbraucienu, esot bijuši viegli un TOP 8 kārtā esot nācis pretī kopvērtējuma līderis Andrejs Pesegovs.


Gvido Elksnis. Foto: RDS

„Tā kā viņš bija lēnāks par mani, tad iemetienā iedevu nelielu puskorpusa rezervīti, tomēr pārmetienā atkal ieslēdzās/izslēdzās dzinēja jauda un uz īsu brīdī nācās palaist viņu 2-3 korpusus pa priekšu. Tiesneši teica, ka biju iztaisnojos, bet tā nebija, jo mazākā leņķī pabraucu un viņu saķēru. Pa priekšu braucu ar ātrumu, leņķi, dūmiem un plašu trajektoriju. Viņš ielīda iekšmalā, nebija kur likties viņam un 20 metrus nobrauca taisni," tā TOP 8 tandēmu pret Pesegovu komentē Elksnis.

Lai arī visi bija pārliecināti, ka latviešu pilots ir uzvarējis, tiesneši lēma pretēji. „Varbūt atsevišķiem cilvēkiem te Latvijā tas liksies smieklīgi, bet izmantoju to, ka jāiet un jācīnās par savu taisnību. Parādīju video, kur redz, ka es nebiju taisni, bet viņš bija, tomēr atbilde viņiem bija šāda: pie mums Krievijā var braukt taisni, tā neesot nulle. Labāk esot braukt agresīvi un taisni," tā par tiesāšanu Krievijā Gvido.

„Esmu dusmīgs uz viņu vērtēšanu un man ir uzsistas asinis par to, ka vienā epizodē 2-3 korpusu attālums ir sliktāk nekā taisni. Bija reālas iespējas braukt tālāk un pret Blušu pusfinālā būtu bijis interesanti. Tagad tiešām gribas aizbraukt un vinnēt, nekožamo Krievijas riekstu beidzot pārkost," apņēmības pilns beidzot uzvarēt ir Elksnis.


Kristaps Blušs. Foto: RDS

Arī Blušam pirmie tandēmu braucieni bija pārliecinoši un bez īpašām problēmām pusfinālā tika uzvarēts arī iepriekš minētais kopvērtējuma līderis Pesegovs. Finālā gan bija jāpasvīst, lai pārspētu Alekseju Zlobinu. „Finālā bija divi pārbraucieni, jo visu laiku vienam vai otram bija kļūdas. Nezinu kāpēc, bet finālā ir grūtāk sakoncentrēties, varbūt temps sacensību laikā bija pārāk uzkāpināts. Beigās gan viņš kļūdījās vairāk un skatītājiem tas bija saldais ēdiens ar neiedomājamiem dūmu mutuļiem," finālu komentē Kristaps.

„Pirmie neesam, atpaliekam par 16 punktiem, tomēr jāturpina tādā garā un viss ir iespējams. Pēc divām nedēļām ir Kazaņas posms un beidzamās sacīkstes būs Nižņijnovgorodā, kur šosezon jau ir vinnēts," apņēmības pilns izcīnīt Krievijas drifta čempiona titulu ir Blušs.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png