profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latviešu drifteri skaidro Lietuvas EEDC posma neveiksmes

Artūrs Virbulis 11.07.2014 - 19:46 Latviešu drifteri skaidro Lietuvas EEDC posma neveiksmes
Gvido Elksnis priekšplānā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Uz pagājušajā nedēļas nogalē Lietuvā notikušo Austrumeiropas drifta čempionāta (EEDC) trešo posmu latviešu sportisti devās ar lielām cerībām, tomēr tikai vienam - Kristapam Blušam - izdevās aizcīnīties tālāk par 1/8 finālu. Sazinājāmies gan ar Blušu, gan ar Gvido Elksni, Ivo Cīruli un Elviju Ķezi, lai noskaidrotu zaudējumu iemeslus.

Blušs trešajā posmā devās kā kopvērtējuma līderis un pēc šīm sacensībām, kurās tika izcīnīta otrā vieta, viņa pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem ir ievērojami palielinājies. Vispirms gan Kristaps Blušs komentēja zaudējumu finālā pret lietuvieti Mantas Kulvinskas: „Kaut kas atgadījās, jocīga sajūta aizmugurējā tiltā parādījās. Nezinu vai likās, vai tā bija, bet likās, ka ar ovāliem riteņiem brauktu. Kas tas bija? Nezinu. Neīsti sākās jau kalna vidū un beigās, mēģinot viņu saķert, vairs nevarēja laist vaļā."


Kristaps Blušs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Tomēr atgriežoties pie kopvērtējuma situācijas, Kristapam noskaņojums manāmi uzlabojās: „Absolūti perfekti. Neko neteikšu par konkurentiem, bet man viss ir perfekti, kurss ir uzņemts un nedrīkst atlaist. Kopvērtējumā rezervīte iegūta, bet neviens nesnauž, Trela ir uz nots...pusē mēs esam, atliek vēl trīs posmi un skatīsimies, kas sanāks. Pagaidām viss ir ļoti labi."

Otrajā vietā kopvērtējumā gan pirms, gan pēc sacensībām ir Elksnis, tomēr iepriekšējo pāris punktu vietā deficīts pret Blušu tagad jau sasniedz 48 punktus. Izkrišana jau TOP 16 kārtā pagājušā gada EEDC čempionam noteikti nebija plānota un to viņš arī atzīst. „Devāmies ar ideju par maksimāli veiksmīgu startu, pjedestālu. Bija jauns dzinējs, kas lika domāt, ka viss būs ok. Izrādījās, ka šis tas tomēr nebija," tā sarunu iesāk Gvido Elksnis.


Elksnis cīņā pret Adomaiti. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Turpinājumā viņš skaidro, ka „reduktors bija nedaudz par garu priekš riepām un šīs trases, tomēr pēc treniņiem nolēmām atstāt kā ir. Arī jauda šinī gadījumā bija par maz, prasītos 100-200 zirgspēkus klāt pie šīm Achilles riepām un auto regulējuma. Varbūt vajadzēja braukt ar Federal (red.piez. ar mazāku saķeri kā Achilles), kas bija līdzi un treniņos izmēģinātas".

Zaudējumu TOP 16 kārtā pret lietuvieti Tadas Adomaitis latviešu pilots komentē sekojoši: „Aiz lēnā braucēja padevās sajūgs un pēdējā līkumā izbeidzās. Bija šoks par to, kāpēc auto negāja, jo tikko bija jauni sajūga diski uzlikti. Tas laikam uzšāva pa nerviem un aizgāja ķēdīte ar paša kļūdu otrajā braucienā."


Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Jautāts par sajūtām pēc sacensībām, Gvido atzīst, ka „bija drūmi pirmo dienu, bet labi, ka bija komanda blakus un uzmundrināja. Spēle ir pusceļā, redzēs, kā iegriezīsies tālāk, viss vēl priekšā". Laika skumt gan Elksnim nav, jo jau šonedēļ viņš kopā ar Blušu startēs kārtējā Krievijas drifta čempionāta posmā.

Arī Ivo Cīrulim šis EEDC posms neizvērtās tā, kā bija plānots, jo izkrišana TOP 16 kārtā pret Pāvelu Trelu nozīmēja vērtīgu kopvērtējuma punktu zaudēšanu. „Mērķis noteikti bija saglabāt kopvērtējuma vietu. Bet, aizbraucot uz trasi, negāja kopā jauda ar platajām 255 platuma Federal pusslika riepām. Tika pirktas citas riepas, mainīts reduktors, lai vispār varētu izbraukt trasi. Nebiju arī treniņos, jo bija lietas, kas bija jāizdara piektdienā. Sanāca tā, kā sanāca," tā zaudējumu komentē Ivo Cīrulis.


Ivo Cīruļa jaunais auto. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Turpinājumā limbažnieks skaidro, ka „šīm riepām jauda ir par īsu un viss. Ja jauda nepietiek, tad tur neko nevar darīt. Tomēr viss ir procesā, regulētājs jau ir informēts, ka būs dzinējs jāregulē, cik var". Plānā esot esošo 550 zirgspēku vietā dabūt 650 Zs, kas esot vajadzīgais minimums. Tāpat arī ir pasūtītas nedaudz šaurākas, 245 platuma riepas. „Ejam uz to, lai mums arī tas (red.piez. 650 Zs) būtu. Būs dūmi un viss forši," optimistiski noskaņots ir Cīrulis.

Lai arī pēc šī posma Ivo EEDC kopvērtējumā no trešās vietas ir nokritis uz ceturto, mērķis esot braukt čempionātu līdz galam un tēmēt uz pirmo trijnieku sezonas noslēgumā. Tāpat mērķis ir beidzot izcīnīt Latvijas čempiona titulu, kas nozīmē, ka šajā nedēļas nogalē tiks startēts Daugavpilī, savukārt nedēļu pēc tam jau brauciens uz Igauniju, kur norisināsies jau ceturtais Latvijas drifta čempionāta posms.


Ivo Cīrulis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Elvijs Ķezis, iespējams, piedzīvoja sāpīgāko zaudējumu, jo pēc otrās vietas kvalifikācijā viņš līdz finālbraucieniem nemaz netika. Tieši pirms TOP 16 starta viņa auto salūza kardāns. „Psiholoģiski jau patraucēja, ka piektdienas treniņā salūza ātrumkārba un bija jāskrien pa Kauņu meklēt vietā. Samainījām to un bija ļoti labi treniņos, kareivīgs noskaņojums un viss gāja un sanāca. Kvalifikācijā kāpināju tempu katrā braucienā un pēdējais arī bija labākais brauciens," tā par sacensību pirmo daļu Elvijs Ķezis.

„Biju noskaņojies, ka jāiet līdz galam, pēc egles varēju tikt TOP 4 un pacīnīties par pirmajām vietām. Bet visu izbojāja s*da kardāns. Paldies somiem, reduktoru un kārbu jau nomainījām, bet kardānu vēl nebijām mainījuši...tagad visam būtu jābūt nomainītam un ok. Kopumā gan esmu apmierināts, jāizmaina vēl pāris lietas, jāpārregulē auto," tā Ķezis, kurš uz Lietuvu sākotnēji devās vien ar domu ātrajā trasē testēt automašīnu.


Elvijs Ķezis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Tāds gan esot arī visas sezonas mērķis - aprast ar auto un to līdz galam sataisīt. Plānā ir braukt visus atlikušos Latvijas čempionāta posmus, tāpat arī tuvējos, Latvijā un Igaunijā notiekošos Drift Allstars posmus. „Nav ko skriet un tērēt naudu citur, kamēr auto vēl līdz galam nav gatavs," tā nestartēšanu visos EEDC un Drift Allstars posmos skaidro Elvijs.

EEDC kopvērtējums pēc trīs posmiem:
1. Kristaps Blušs, 300 punkti
2. Gvido Elksnis, 252 punkti
3. Mantas Kulvinskas, Lietuva, 222 punkti
4. Ivo Cīrulis, Latvija, 196 punkti
5. Pāvels Trela, Polija, 163 punkti
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png