profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Strīdīgā cīņā EEDC Rīgas posmā uzvar čempions Elksnis (FOTO)

Artūrs Virbulis 03.05.2014 - 21:54 Strīdīgā cīņā EEDC Rīgas posmā uzvar čempions Elksnis (FOTO)
Fināls starp Elksni un Blušu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Ar dramatiskām cīņām, strīdīgiem tiesnešu lēmumiem un plašu emociju gammu Biķernieku trasē noslēdzies Austrumeiropas drifta čempionāta (EEDC) pirmais posms. Sacīkstēs fināla cīņā pret Kristapu Blušu uzvarēja Gvido Elksnis, savukārt iespaidīgāko šovu rādīja trakais polis Pāvels Trela, kurš ar savu Opel GT divas reizes pamanījās divas reizes izlidot no trases.

Lai arī EEDC atklāšanas posmā uz starta izgāja vien 17 dalībnieki, skatītājiem šajās sacensībās bija ko redzēt. Sākot ar Ivo Cīruļa jaunā 3. sērijas (E46) BMW debiju treniņu braucienos un beidzot ar azartu un dramatismu pildītos fināla braucienus. Tomēr jāsāk ir ar kvalifikāciju, kurā no 17 pilotiem tika noskaidroti 16, kas piedalīsies pirmā posma tandēmos.


"Concept Auto" pilots Ingus Jēkabsons. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Trelas pirmā vieta kvalifikācijā noteikti nebija nekāds pārsteigums, tomēr izbrīnīti visi bija par krieva Ivana Kurenbina sniegumu, kurš ar savu Mazda RX-7 kvalifikācijā atkārtoja pagājušā gada Elkšņa iemetiena ātruma rekordu - 156 km/h. Viņš loģiski arī ierindojās otrajā vietā, savukārt trešā vieta pēc kvalifikācijas „Evil Empire" pilotam Sergejam Kabarginam. Labākais latvietis kā ceturtais jau minētais Elksnis, bet tupat piektais ukrainis Aleksejs Golovņa.

Tā kā bija paredzēti TOP 16, nevis TOP 32 fināla braucieni, varēja domāt, ka pasākums ātri beigsies, tomēr vairāku avāriju un pārbraucienu dēļ skatītājiem tika piedāvāts EEDC atbilstošs šovs. Pirmajos trīs TOP 16 tandēmos salīdzinoši pārliecinošas uzvaras izcīnīja Trela, Rintanens un Elksnis. Kā nākamais tandēms sekoja Kurenbins un lietuvietis Mantas Kulvinskas, kur uzvarētāja noteikšanai bija nepieciešami divi pārbraucieni. Beigās pārāks izrādījās lietuviešu pilots.


Pāvels Trela pēc avārijas. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Pārsteidzoši līdzīgs tandēms izvērtās starp Kristapu Blušu un Ventu Pečaku, kurš sacīkstēs startēja ar Jāņa Lamberta BMW M3. Abiem diviem sekojošajos braucienos bija salīdzinoši lielas distances, tomēr labāku trajektoriju dēļ par uzvarētāju tika pasludināts „HGK" pilots Blušs. Nākamajā TOP 16 tandēmā cīņa izpalika, jo tehniska defekta dēļ Golovņa no sacīkstēm izstājās un nākamajā kārtā automātiski iekļuva Raivis Graudiņš.

Notikumiem bagāts izvērtās duelis starp Kabarginu un Oskaru Brediku. Pirmkārt, jau tāpēc, ka Bredikam fināla braucieni ātrumkārbas defekta dēļ bija jāaizvada vien ar otro un ceturto pārnesumu. Tomēr par šovu parūpējās Kabargins, kurš otrajā līkumā izslīdēja no trases un sabojāja savu auto. Brediks tā dēļ arī bija spiests izbraukt no trases, tomēr viņš sacīkstes varēja turpināt un iekļuva labāko astotniekā.


Ivo Cīrulis. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Vēl interesantāks izvērtās TOP 8 tandēms starp divām Eiropas mēroga drifta zvaigznēm - poli Trelu un somu Juha Rintanenu. Drift Allstars čempions Rintanens pirmajā braucienā sekojot pieļāva pamatīgu iztaisnošanos, kas nozīmēja, ka polim atlika vien mierīgi nobraukt otro braucienu un viņš būtu iekļuvis pusfinālā. Trela gan mierīgi nemāk braukt un otrajā braucienā izlidoja no trases, sabojājot sava Opel GT balstiekārtu.

Izlidošana no trases trako poļu pilotu gan neapturēja, jo viņš ņēma rokās metināmo aparātu un neilgā laika periodā salaboja savu spēkratu. Tomēr pārbraucienā Trela sekojošajā braucienā piebrauca par tuvu Rintanenam, pieskārās tam un pēc iespaidīga kontakta ar apmali un sienu bija spiests izstāties. Vājš mierinājums - polis ieguva galvenā sponsora „Prestigio" simpātiju balvu.


Elksnis pret Graudiņu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Lai arī zvaigžņu duelis bija iespaidīgs, par dienas karstāko tematu kļuva TOP 8 tandēms starp pagājušā gada EEDC čempionu Gvido Elksni un Raivi Graudiņu. Pirmajā braucienā līdera pozīcijā Elksnis nobrauca ļoti labi, savukārt otrā brauciena pirmajā līkumā viņš izslīdēja no trases, kā rezultātā uzvara tika piešķirta Graudiņam.

Elksnis pēc šī brauciena devās pie tiesnešiem ar video, kas filmēts no viņa auto, lai pierādītu, ka viņš no trases izbraucis tādēļ, lai izvairītos no kontakta ar Graudiņu, kurš esot pārāk ilgi noturējis rokas bremzi. Tiesneši pēc šī video noskatīšanās pieņēma lēmumu par pārbraucienu starp abiem braucējiem, tomēr daudzi skatītāji par šādu lēmuma maiņu bija neizpratnē, tādēļ bija dzirdami gan svilpieni, gan „bū" saucieni. Elkšņa, Graudiņa un galvenā tiesneša komentāru par šo situāciju piedāvāsim Jums rīt atsevišķā rakstā.


Juha Rintanens izslīd no trases pusfinālā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Pārbraucienā Gvido lielas kļūdas nepieļāva un izcīnīja sev vietu pusfinālā. Samērā pārliecinoši savas vietas pusfinālā izcīnīja Cīrulis un Blušs, kuri attiecīgi pārspēja Kulvinskas un Brediku. Pusfināla pirmajā pārī Cīrulis pret Blušu sekojošajā braucienā iztaisnojās, tādēļ finālā iekļuva pagājušā gada vicečempions Blušs. Otrajā pusfinālā starp Elksni un Rintanenu somu pilots, cenšoties noķert Gvido, izlidoja no trases. Cīņu viņš turpināt varēja, tomēr finālā attiecīgi iekļuva latviešu braucējs.

Cīņā par trešo vietu Cīrulis sastapās ar Rintanenu. Cīrulim vadošais brauciens izdevās labs un soms sekojot teju iztaisnojās, bet otrajā braucienā limbažnieks nespēja tikt līdzi Rintanenam, kas nozīmēja, ka uz trešā pjedestāla pakāpiena kāpa Juha Rintanens.


Blušs un Elksnis apbalvošanā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Finālā tādējādi satikās Latvijas drifta sīvākie konkurenti - Elksnis pret Blušu. Par to, ka abi divi šajā cīņā no sevis spieda ārā maksimumu liecina iemetiena ātrumi - Elksnis pirmajā braucienā laboja savu rekordu uz 160 km/h, savukārt Blušs savā vadošajā braucienā sānslīdi sāka pie 162 km/h, tādējādi uzstādot jaunu rekordu. Abi uzrādīja teju līdzvērtīgu sniegumu, tomēr par mata tiesu labāks izrādījās Elksnis, kurš attiecīgi svinēja uzvaru EEDC atklāšanas posmā.

EEDC pirmā posma rezultāti:
1. Gvido Elksnis, BMW 3. sērija (E36)
2. Kristaps Blušs, BMW 3. sērija (E46)
3. Juha Rintanens, Nissan 200SX (S14)
4. Ivo Cīrulis, BMW 3. sērija (E46)
Komentāri
Edzis 05.05.2014 10:35
Ļoti nesmuki rīkojās tiesneši! Elksnis braucienā pret juhu vispār ieripoja taisns finišā, tāpat arī pret blušu pie tiesnešu būdas, viņš tur pa iekšmalu aizbrauca šķībi un greizi, tāpat arī par to rokasbremzi, vairak kā skaidrs, ka tika samaksāts, vai norunāta kāda daļa no balvas (3000 eur) Bēdīgi...
JL540 04.05.2014 12:22
Ne Ķezim bet Pečakam.
JL540 04.05.2014 12:12
Cīrulis viennozīmīgi vinnēja Rintanenu. 1. braucienā pirms finiša Rintanens iztaisnojās, 2. pirmajā līkumā izbrauca pa vidu neizbraucot trajektoriju, kā rezultātā atrāvās. (Ķezim pret Blušu par to atņēma punktus) Nevar taču apbižot All stars uzvarētāju.
Visā visumā interesanti tiesnešu lēmumi.
susurs 04.05.2014 10:47
Tiesneši neadekvāti vairākās lietās.....Un izskatās,ka kāds nemāk vienkārši zaudēt.
Runājot par finālu,tad skaidri bija redzams,ka vinnēja Blušs,tik nez kapēc tiesneši lēma par labu Elksnim...
birxtc 04.05.2014 07:44
Tiesneshi - Ļooooti nesmuki!
1. Pret Graudiņu - "Gvido pie tiesnešiem devaas ar video lai paarliecinatu ka parak ilgi tureta rokasbremze". Būsim reāli, neviens tiesnesis tik subjektīvu lietu neizlemtu (ja vien līdz ar video nebutu atnests arī nedaudz naudiņas)..

2. Finala braucieni - Blušs bija labāks! Ļoti zīmīgi, ka pirmā brauciena beigu līkuma Gvido rupjo kļūdu (izbrauca pilnīgi taisni) atkartojuma video NERĀDĪJA.
FUJ.
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png