profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Drifteris Eglīte par savu Eiropas vicečempiona titulu, jauno auto un lielajiem sapņiem

Artūrs Virbulis 04.10.2013 - 05:40 Drifteris Eglīte par savu Eiropas vicečempiona titulu, jauno auto un lielajiem sapņiem
Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Jānis Eglīte šogad aizvadījis ļoti spraigu sezonu, jo nostartējis trīs pilnos čempionātos, izcīnot savu trešo Latvijas drifta čempiona titulu un kā pirmais latvietis iegūstot vicečempiona titulu Eiropas spēcīgākajā drifta seriālā Drift Allstars. Aicinājām Jāni uz sarunu, lai izjautātu par pēdējo Drift Allstars posmu Polijā, aizvadīto sezonu kopumā un iespējamajiem nākotnes plāniem.

Ar kādu noskaņojumu devies uz Drift Allstars finālu Polijā?
Uz Poliju devos ar ļoti labu noskaņojumu, tāpēc, ka pjedestāls jau bija garantēts kopvērtējumā, zemāk par trešo vietu nemaz nevarēju noslīdēt. Kvalifikācijā sanāca tikai 18. vieta, bet 69 braucēju konkurencē. Kad redzēju to kvalifikācijas rezultātu tabulu, tad sapratu, ka viss ok, jo baigi blīvi viss bija. Ar vienādiem punktiem virs manis bija vēl četri braucēji.

Un tad sākās finālbraucieni...
Jā, gāju skatīties pirmos TOP 32 braucienus. Redzēju kā Karkosiks izkrīt TOP 32, arī Juha (red.piez. Juha Rintanens) izkrita TOP 32 un tad sapratu, ka situācija ir reāli uzlabojusies. Tajā brīdī es jau arī zemāk par otro vietu kopvērtējumā nevarēju noslīdēt. Tālāk tad gāju uz pilnu banku tik, cik tehnika atļāva.


Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Vajadzēja tikt TOP 4, bet tiki līdz TOP 16. Kas notika, paša kļūda vai tiesneši?
Īsti nezinu. Pirmo braucienu braucu aiz viņa (red.piez. Marcin Carzasty), un likās, ka diezgan tuvu nobraucu, pie kam viņš vēl ar vienu riteni izslīdēja no trases un bija diezgan smiltis pa gaisu. Pēc tam braucienā pa priekšu visus pilonus paņēmu, ātrums arī bija, un viņš bija tālāk no manis nekā es pirms tam no viņa. Nezinu, varbūt tiesneši kādas citas kļūdas ieraudzīja. Stulbi, ka bija izmainīti noteikumi, jo notika kopā ar poļiem. Par izbraukšanu no trases bija nevis nulle kā parasti, bet gan kaut kādas pielaides un tikai mīnuss punkti. Bet nu kopumā bija pāris mistiskie braucieni, piemēram, Trelam trīs pārbraucieni. Trela sagriežas - pārbrauciens, Trela sagriezās - pārbrauciens, Trela nobrauc normāli un iedod uzvaru...

Lai vai kā, otrā vieta Drift Allstars kopvērtējumā. Pirms sezonas noteikti par neko tādu nebiji domājis?
Vispār nemaz plānā nebija braukt uz tādiem Drift Allstars posmiem (smejas). Domāju, ka nebūs reāli to visu pavilkt, bet beigās nācās savilkt sevi no visām iespējamajām vietām un kaut kā aizbraucu uz tiem posmiem. Paldies Ardo (red.piez. igaunis Ardo Kalda no Wisefab), kas mani vispār pierunāja aizbraukt uz Zviedrijas posmu. Nākamais bija Rīgā, pēc tam tepat Kauņā, un tad jau bija laba pozīcija un nācās braukt arī uz Ungāriju un Poliju.

Esi apmierināts ar Drift Allstars iznākumu?
Jā, protams! Protams, ka laimīgs. Vienā no Eiropas spēcīgākajiem čempionātiem otrā vieta kopvērtējumā, domāju, ka ir ok. Cerams, ka kāds beidzot ieraudzīs, ka kaut ko varu pabraukt un piedāvās savu palīdzību (smaida).


Drift Allstars kopvērtējuma apbalvošana. Foto: Pablopix

Pārslēdzamies no Drift Allstars uz EEDC. Pirms sezonas Austrumeiropas čempionāts noteikti bija izvirzīts kā primārais, bet beigās tikai ceturtā vieta. Kas tur nogāja greizi?
Sāksim ar Lietuvu, kur bija tāda trase, kuru es ar saviem 500 zirgspēkiem nevarēju izbraukt. Bija pilnīgi nepareizi, ka tā uztaisīja to pasākumu. Lielākoties tas posms arī man noraka EEDC kopvērtējumu. Fināla posmā esmu apmierināts, ka izcīnīju trešo vietu, jo nobraucu uz visiem 100%. Pusfinālā braucu ar Kipsi (red.piez. Kristaps Blušs), un viņam mašīna ir krietni vien pārāka par manējo un tīri dēļ tehnikas nebija iespējams viņu vinnēt.

Bez titula šogad tomēr nepaliki, jo izcīnīji savu trešo Latvijas čempiona titulu. Cik vērtīgs tev tas bija?
Vērtīgs, jo tas bija tāds primārais šogad. Braucot jau šādā līmenī, es nezinu kā man nākamgad būs ar Latvijas čempionātu. Protams, ka tas ir savējais, bet, cik var braukt, ja man tas izmaksā tikai nedaudz mazāk nekā aizbraukt uz ārzemēm. Riepas un degviela tāpat visur maksā vienādi. Bet nu uz to es arī gāju, gribēju dabūt to trešo titulu un attiecīgi sporta meistara titulu, lai varu nedaudz pielikt punktu Latvijas driftam. Protams, kad būs lielie posmi Rīgā, es braukšu, bet speciālu uzsvaru uz Latviju es nākamgad nelikšu.

Dalībnieku skaits Latvijas čempionātā nav liels, braucēju vidū tik ļoti nekotējas, kādas ir tavas domas vai ieteikumi?
Latvijas uzņēmēji sarosieties un atbalstiet tos sportistus (veselīgi smiekli), lai viņiem būtu interese te braukt. Tas nav vairs Street drifts, kur vari atbraukt ar sešām lietotām riepām. Kāds Latvijas čempionāts šogad izskatījās? Tandēmi tikai Daugavpilī? (red.piez un Igaunijā)


Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Atskatoties uz sezonu kopumā - tev tā bijusi ļoti spraiga. Pats zini, cik sacīkstes esi nobraucis?
13, Polija bija trīspadsmitās gonkas šogad. Man liekas, ka rekords priekš manis. Trīspadsmit gonkas un mājās 12 kausi jau stāv, plus vēl būs par Latvijas kopvērtējumu, tā kā viss kārtībā.

Kāds visai sezonai ir rezumē?
Baigi interesantā izvērtās. Uzsvaru sākumā liku uz EEDC un Latvijas čempionātu. Latvijā neko pielikt, neko atņemt. EEDC kā jau teicu bija pāris trases, kur es tīri mašīnas dēļ neko nevarēju izdarīt pret pretinieku. Drift Allstars arī viss ok, varēju vienīgi NEZ čempionātu pieķert klāt, tad būtu bijuši četri čempionāti.

Sezona ir tikko beigusies, bet nevaru neuzprasīt - vai ir jau idejas un domas par nākamo gadu?
Kaut kur un ar kaut kādu mašīnu braukt (smejas). Par nekādiem lielākiem plāniem neko vēl neteikšu, bet ir doma mainīt mašīnu. Šobrīd meklēju labāko variantu, kas tas varētu būt, bet vēl īsti nezinu, tādēļ to šobrīd vēl paturēšu pie sevis. Protams, ja tas vispār notiks. Ja nesanāks, tad stumšu šo pašu veco garāžā, kaut ko pa ziemu uzlabos un brauks ar to pašu. Nav jau tā, ka šī mašīna nav konkurētspējīga, cik tituli nav ar viņu sasniegti. Bet nu nāk tik daudzi jauni braucēji klāt ar tik spēcīgākām mašīnām, ka būs viens moments, ka ar šo vairs nevarēs līdzi pavilkt. Tādēļ vajag kaut ko jaunāku, ātrāku, spēcīgāku, stiprāku. Ja izdosies uztaisīt labu spridzekli ar 700 zirgspēkiem, tad būs interesanti ar mani pacīkstēties, jo iešu uz pilnu banku.


Čempions pret vicečempionu - Rintanens pret Eglīti. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Tas nozīmē, ka esošais, titulētais auto varētu nonākt tirdzniecībā?
Negribētu, bet droši vien, ka nebūs citu variantu un tā būs jādara. Labprāt atstātu, lai stāv garāžā un pēc 20 gadiem (maz)bērniem parādītu, ka ar šitādu vecu spridzekli fāterītis izcīnījis sporta meistara titulu (smejas). Bet domāju, ka tirgošu, tā kā, ja kāds grib pirkt, izsakiet man piedāvājumus.

Kā šosezon bija ar sponsoru atbalstu un kā izskatās nākotnē?
Vienā vārdā nekā nebija šosezon, sliktāk nekā pagājušajā sezonā. Viss bija no tuviniekiem, radiem, draugiem, paziņām...cik varēja palīdzēt, tik arī palīdzēja. Par nākamo gadu vēl nezinu. Tikko ir sezona beigusies, bet jau kaut kādas sarunas ir ievirzītas. Šobrīd gan grūti teikt, kas tas varētu būt, ar ko un kur.

Mērķi nākotnei?
Mērķi ir tādi, ka vienkārši gribās spridzināt un dot vaļā, vēl vairāk pierādīt no kurienes es esmu un ko es varu izdarīt. Bet kā jau visur, problēma ir finansēs. Sapņi ir lieli, domas ir daudz, bet fiziski tevi apstādina tas, ka atduries pret finansēm.

Vai vēlies ko piebilst sarunas beigās?
Gan jau jūs ziniet, kur mani atrast (smejas). Pazvaniet vai kaut ko atsūtiet, ja ir kāda laba ideja, tas arī viss.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png