profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Blušs: bija kontakts ar Turku un varējām abi izlidot sienā

Artūrs Virbulis 20.06.2013 - 19:20 Blušs: bija kontakts ar Turku un varējām abi izlidot sienā
Bluša avārija braucienā ar Turku. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Aizvadītā nedēļas nogale Latvijas autosportā pagāja drifta zīmē, jo Rīgā, Biķernieku trasē, norisinājās Austrumeiropas drifta čempionāta trešais posms. Latviešu godu aizstāvēja un uzvaru izcīnīja Gvido Elksnis, tomēr vairākiem citiem Latvijas vadošajiem pilotiem šis EEDC posms neizvērtās kā plānots. Sazinājāmies ar Elviju Ķezi, Jāni Eglīti un Kristapu Blušu, lai noskaidrotu viņu domas par aizvadītajām EEDC sacensībām Rīgā.

„Kopumā neesmu apmierināts ar savu braukšanu," sarunu iesāk Elvijs Ķezis, kura komandas devīze šogad ir „ALL IN". No Ropažiem nākošais sportists treniņos rādīja agresīvu sniegumu, tomēr tam sekoja avārija kvalifikācijas otrajā braucienā un ātra izstāšanās tandēmu braucienos.


Ķeža iespaidīgā avārija kvalifikācijā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

„Pirmais kvalifikācijas brauciens bija labs, bet otro reizi gribēju izbraukt vēl ātrāk un iespaidīgāk, bet pārcentos," savu otro kvalifikācijas braucienu, kurā viņš sānslīdi iesāka pie 162 km/h, komentē Ķezis, ar šķelmīgu smaidu piebilstot, ka „uz nākamo gadu būvēsim auto tā, lai Biķerniekus varētu izbraukt ar 160 km/h".

Pēc avārijas automobilis ātri tika salabots, tomēr savā trešajā kvalifikācijas braucienā Elvijs juta, ka stūres sistēma nestrādāja uz visiem 100 procentiem. Tam visam vēl klāt nāca 1/16 fināla konkurenta Kristjana Klemetsa lēnais sniegums: „Igaunis tandēmā lēni brauca, iemetienu taisīja trases vidū, man nebija kur palikt un nācās iztaisnoties." Ķeža MG Rover automobilis šobrīd tiekot gatavots jau nākamajam EEDC posmam, kas nākamnedēļ norisināsies Lietuvā, Kačerginas trasē.


Ķeža pirmais kvalifikācijas brauciens. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

„Ar trasi jau vienā treniņā esmu iepazinies, bet uz sacensībām gan jau kaut ko pamainīs. Trase ir ļoti laba, ātra un, salīdzinot ar Biķerniekiem, diezgan plaša, jo nav uzreiz blakus betona sienas. Būs ļoti labas sacensības un skatāms pasākums," jauno, ātro Kačerginas konfigurāciju komentē Ķezis. Taujāts par savu „ALL IN" braukšanas stilu, Elvijs atzīst, ka „mēģināšu kaut ko izdarīt līdz galam, savākties, lai šoreiz nepārcenstos".

Neveiksmi šajā posmā piedzīvoja arī Jānis Eglīte, kurš uz trešo EEDC posmu ieradās kā kopvērtējuma līderis. Viss sākās jau ar kvalifikāciju, kad divkārtējais Latvijas čempions vienā no braucieniem izslīdēja no trases, par laimi gan nesabojājot automašīnu. „Jā, viens brauciens sanāca ne tā, bet kopumā kvalifikācija bija ok," ar savu sniegumu kvalifikācijā apmierināts ir Jānis Eglīte.


Eglītes viens no kvalifikācijas braucieniem. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Neapmierināts gan viņš bija ar starta tiesnešu sniegumu: „Starta tiesneši uz 1/8 finālu teica, ka jābrauc ar Ingīti (red.piez. Ingemāru Jēkabsonu), bet beigās izrādījās pret Fēliksu (red.piez. Fēliksu Čitpakhovjanu). Man bija līdzi dažādas riepas, un tad nu es gatavojos tā, ka brauktu pret vienu, bet patiesībā bija jābrauc pret citu. Protams, varēju ņemt 5 minūšu pauzi un mainīt riepas, bet tajā brīdī to neizdarījām." Tādējādi pret Čitpakhovjanu Eglīte brauca ar sev jaunām riepām, ar kurām līdz šim vēl nebija startējis, un attiecīgi sekoja zaudējums.

Savu sniegumu pirmajos trīs EEDC posmos Eglīte komentē sekojoši: „Pirmais posms Polijā bija ok, otrais Minskā mainīgā seguma dēļ neizdevās un trešais Rīgā vispār nekāds. Jāgatavojas Lietuvai, braukšu kā parasti un mēģināšu cīnīties." Neraugoties uz neveiksmēm Minskā un Rīgā, Eglīte joprojām atrodas kopvērtējuma tabulas augšējā galā, saglabājot izredzes atkārtot savu 2011. gada Austrumeiropas drifta čempiona titulu.


Eglīte sarunā ar Ivo Cīruli. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Visu savu un savas jaunās automašīnas potenciālu neizdevās parādīt arī Kristapam Blušam, kurš pirms sacensībām tika uzskatīts par vienu no galvenajiem favorītiem. „Viss sākās jau kvalifikācijā, kad bija problēmas ar ģeneratoru, līdz ar to neuzrādīju savu labāko sniegumu. Sakrita jau 1/8 finālā braukt ar Turku (red.piez. Formula D pilotu Raienu Turku) un iedomājos, ka viņu nevar laist prom. Bija mazs kontakts un, lai abi neizlidotu no trases, palaidu vaļā. Nebija daudz vietas, pamainījās saķere un aizlidoju sienā. Kļūdīties ir cilvēcīgi," avāriju braucienā pret Turku komentē Kristaps Blušs.

Turpinot Blušs stāsta, ka „bet ir prieks par Turku, jo sarunājām, ka neatkarīgi no tā, kurš tiks tālāk, komandas plāns ir pjedestāls, kas arī tika izpildīts". Kristapam ir žēl par to, ka šajā posmā zaudēti vērtīgi punkti, tomēr automobilis jau ir salabots un gatavs Lietuvas posmam.


Blušs ar Turku pēc avārijas savstarpējā braucienā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

„Patrenēsimies un visam jābūt labi. Turpināsim iesākto, jo šobrīd vēl iebraucam auto, novēršam bērnu slimības un pats aprodu ar to. Ar laiku vajadzētu visus pārraut pušu (smejas)," sarunu uz mērķtiecīgas nots noslēdz HGK komandas pilots.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png