profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs: Šosezon ar 'Hyundai' plānoju aizvadīt vairākus posmus; ceru startēt arī Rīgā

Mārtiņš Jankovskis 27.02.2019 - 18:49 Nitišs: Šosezon ar 'Hyundai' plānoju aizvadīt vairākus posmus; ceru startēt arī Rīgā
Foto: GRX

Jau ziņojām, ka pēc veiksmīgās 2018. gada sezonas, kurā Reinis Nitišs izcīnīja FIA Eiropas rallijkrosa čempiona titulu, jēkabpilietis pievienosies divkārtējā pasaules rallija čempiona Markusa Gronholma ''GRX Taneco'' komandai, kā attīstības pilots piedaloties vairākās FIA pasaules rallijkrosa čempionāta sacensībās, un palīdzot vienībai pilnveidot tās sacīkšu spēkratus. Jāatzīmē, ka ''GRX Taneco'' un Nitiša pagājušajā gadā pārstāvētā SET Promotion komanda ir cieši saistītas komandas.

Sarunā ar portālu Go4speed Reinis atklāja, ko nozīmē būt attīstības pilotam un kādi būs viņa pienākumi. Lai arī šobrīd vēl nav zināms Reiņa sacensību pilns kalendārs, Nitišs šo rindu autoram atzina, ka Rīgas posmā viņš noteikti vēlētos stāties uz starta.

Reini, kā nonāci līdz sadarbībai ar Gronholma komandu? Kurš no jums kuru pirmais uzmeklēja?
Markuss Gronholms sekoja manām gaitām rallijkrosā. Viņš skatījās, kā un cik labi spēju noregulēt un sagatavot sacensībām savu tā brīža automašīnu. Pēc Rīgas posma viņš man piedāvāja turpat Biķerniekos aizvadīt testus ar ''Hyundai i20 SuperCar'' automašīnu. Daudz nesanāca nobraukt, jo sākās lietus, taču arī pēc šādiem testiem spēju iedot GRX komandai ļoti labu atgriezenisko saiti, ko viņi novērtēja. Tas mums arī ļāva turpināt sarunas.

Kāds bija pirmais iespaids, izbraucot ar šo auto?
Pirmais iespaids bija labs. Protams, šī mašīna ir aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām, taču bija lietiņas, kuras noteikti var uzlabot. Bet kopumā izbaudīju pirmos apļus ar šo auto.

Līdz līguma parakstīšanai bija jāgaida ilgi?
Bija vairākas sarunas, kuru laikā bija jāsaskaņo testu grafiki, sacensību skaits, mana iesaiste komandā u.t.t. Protams, skatījāmies arī citus variantus, bet beigās pie tām iespējām, kuras mums bija, šis bija labākais variants. Janvārī jau zinājām, ka šis ir tas virziens, kas mums jāiet.


Foto: www.facebook.com/timerzyanoverc

Ko nozīmē komandas attīstības pilots?
Mani vairāk izmantos testos, kas man ļaus nobraukt vairāk kilometrus. Pirmos testus, kuros nobraucu diezgan daudz, jau esam aizvadījuši. Pēc testiem visi bija apmierināti ar manu rezultātu. Protams, sacīkstes ir viena lieta, bet man lielākais darbs būs jāiegulda tieši palīdzēšanā sagatavot auto, dot padomus, savus ieteikumus.

Sanāk, ka tu aizvadi testus, sagatavo auto, un tad atbrauc abi komandas piloti, kuri jau sēžas gatavā un noregulētā auto?
Jā. Arī pirmajos testos novedu auto līdz noteiktam līmenim, kad atbrauca Timurs Timerzjanovs un Niklass Gronholms. Viņiem atlika tikai pieslīpēt regulējumus un citas nianses, kādas viņi sev vēlas, nevis visu sākt no sākuma.

Vai vari ieviest skaidrību, vai ''GRX'' komandai ir ''Hyundai'' rūpnīcas atbalsts?
Teiktu tā - ļoti minimāls tehnisks atbalsts. Mēs neesam rūpnīcas komanda, kā tas bija ''VW'', ''Peugeot'' vai ''Audi'' situācijā. ''GRX'' ir labi attīstīta privāta komanda, līdzīgi kā ''GCK'' ar ''Renault''.

Cik posmos šogad plāno startēt?
Šo sadaļu šobrīd vēl plānojam, bet zinām, ka aizvadīšu vairākus posmus. Protams, ļoti vēlos startēt Latvijas sacensībās. Ja sezonas laikā sevi labi pierādīšu un, ja būs arī papildus līdzekļi, tad ir iespēja, ka posmu skaits, kuros braukšu, būs lielāks, nekā sākotnēji plānots.


Foto: www.facebook.com/timerzyanoverc

Tu par komandas punktiem arī varēsi cīnīties?
Nē. Tajos posmos, kuros brauksim ar trīs mašīnām, par punktiem cīnīsies Timerzjanovs un Gronholms. Es varēšu vākt punktus tikai sev un cīnīties pilotu ieskaitē.

Vai tu zini, cik sportisti šogad apmēram startēs Pasaules RX?
Domāju, ka uz starta izies kādi 15 – 18 pamatbraucēji.

Un cik no viņiem varētu cīnīties par uzvaru sacensībās?
Domāju, kādi seši noteikti. Lai arī daudzas komandas aizgāja, domāju, ka skatītājiem no cīņas viedokļa būs daudz interesantāk sekot līdzi pārējiem braucējiem, jo cīņas būs sīvākas un uzvarētāju būs grūtāk prognozēt. Tas sacensībām piedos jaunu odziņu.

Timerzjanovs testos:


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png