profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

LAF pēc avārijām bagātā Priekules posma: Šobrīd virmo ideja par jaunām izmaiņām

Mārtiņš Jankovskis 29.09.2014 - 19:07 LAF pēc avārijām bagātā Priekules posma: Šobrīd virmo ideja par jaunām izmaiņām
Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Svētdien tika aizvadīts minirallijs ''Priekule 2014'', kurā uzvaru absolūtajā ieskaitē izcīnīja Valts Zvaigzne/Mārtiņš Ozoliņš. Diemžēl šajā posmā neiztika bez vairākām kļūdām un avārijām, no kurām viena beidzās ar visai pamatīgi sasistu mašīnu. Palasot komentārus, viedokļi no braucējiem un skatītājiem par šo līkumu un tajā izvietotajām siena ķīpām dalījās. Vieni uzskata, ka vainīgs ir organizators, kurš roterus izvietojis nepareizi, bet citi, savukārt, atzina, ka viss esot bijis saprotams un visus brīdinājumus varēja laicīgi pamanīt.

Lai viestu skaidrību šajā situācijā, portāls Go4speed sazinājās ar Standarta automobiļu komisijas padomes vadītāju Juri Mūrnieku, kurš izklāstīja savu redzējumu šajā jautājumā.


Šī ekipāža cieta vissmagāk. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

''Tajā liktenīgajā vietā kļūdījās vairāki sportisti. Jāsaka, ka tādi nobraucieni no ceļa autosporta sacensībās gadās bieži. Ja runājam par to vienu nepatīkamo avāriju, kur avarēja Golf ekipāža, tad jāsaka, ka tas bija pieredzējis braucējs. Lai arī pats ar viņu neparunāja, cik dzirdēju, tad šī braucēja auto esot bijušas problēmas ar bremzēm, un viņš nevienu nevaino tajā negadījumā,'' iesāk Juris Mūrnieks.

Juris noraida pretenzijas pret to, ka minētā vieta bija slikti vai nepamanāmi atzīmēta. ''Vieta bija sarežģīta, taču bija izlikti brīdinājumi apmēram 50 metri pirms katra no roteriem. Stenogramma arī bija laba. Acīmredzot jāstrādā pie tā, lai šādas stenogrammas sportistiem būtu vēl saprotamākas. Protams, būtu labāk un drošāk, ja braucējs gatavo stenogrammu, ko viņam iedotu pirms starta, varētu pieprecizēt, kā viņam patīk, jo tad, ja kaut kas notiktu, neviens nevarētu vainot organizatorus.''


Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Noteikti, ka šis jautājums būs aktuāls pēc šīs sezonas. Arī Mūrnieks piekrīt, ka, iespējams, šādas izmaiņas varētu tikt pieņemtas. ''Šobrīd virmo ideja, ka varbūt nākotnē būtu jāļauj sportistiem iepazīties ar trasi, tāpēc šis jautājums, beidzoties sezonai, būs ļoti aktuāls. Ja turpināsim šo projektu, tad, iespējams, tas būtu pareizāk, ka braucēji var iepazīties ar trasi.''

''Jāsaprot tas, ka, pirmo reizi palaižot šādu projektu, nekad nevar būt ideāli visi varianti. Tās pašas siena ķīpas. Ja sākumā likās, ka tas ir pamatīgs roteris, tad pēc pēdējā posma redzams, ka tās siena ķīpas var viegli izārdīt siena kaudzītēs (smaida). No kļūdām mēs jau netiksim vaļā, jo tās būs jebkurā gadījumā, bet ir jācenšas darīt viss, lai šādu kļūdu būtu mazāk.''


Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Jautāts, vai LAF ir pretenzijas pret šo posmu organizatoru, Juris atbildēja noraidoši. ''Pretenzijas pret organizatoriem nav. Viņi pēc sacīkstēm atzina, ka, jā, iespējams, tos roterus varēja izvietot savādāk. Cerams, ka tas turpmāk arī tiks ņemts vērā. Pats pirms starta izbraucu trasi un secināju, ka tā ir izveidota perfekti. Jā, varbūt tas roteris tik tiešām nebija izvietots ļoti veiksmīgi, bet stenogrammā viss bija atzīmēts. Personīgi man likās, ka šī bija labākā trase šosezon,'' nobeidz Mūrnieks.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png