profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

A.Dambis: Mūsu mērķis ar 1400 Zs elektroauto būs tikai un vienīgi uzvarēt

Mārtiņš Jankovskis 01.09.2014 - 21:42 A.Dambis: Mūsu mērķis ar 1400 Zs elektroauto būs tikai un vienīgi uzvarēt
Andris Dambis. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Pagājušajā nedēļā Andris un Kristaps Dambji, kā arī Jānis Horeliks atklāja, ka komanda uzsākusi būvniecību pie 1400 Zs superauto, ar kuru nākamgad atkal plānots startēt leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV. Ja šogad uzdevums bija sasniegt finišu, kas arī veiksmīgi tika izdarīts, tad nākamgad uzdevums būs pavisam cits - uzvarēt absolūtajā ieskaitē.

Par to, kādi ir komandas mērķi un kāds auto tiek būvēts, par to šajā sarunā.

''Šī gada 12.augustā tika sametinātas pirmās caurules mūsu jaunajam PP03 auto, kas uz papīra jau ir pilnībā uzprojektēts. Mēs zinām, ko un cik daudz liksim iekšā jaunajā mašīnā, jo motors, kontrolieri un invertori šogad veiksmīgi tika pārbaudīti Tesla automašīnā. Šīs pašas lietas vajadzīgā daudzumā un kombinācijā tiks izvietotas arī jaunajā PP03 mašīnā,'' stāsta Andris Dambis.

''Šim auto jauda būs viens megavats jeb apmēram 1400 Zs, kas no vienas puses ir ļoti daudz. Šis jaunais auto svērs ap 1200 kg jeb ievērojamāki mazāk nekā mūsu sīvākajiem konkurentiem Mitsubishi (1450 kg). Mūsu mašīna, kas būs gatava jau martā, būs ļoti, ļoti ātra. Tā pilnīgi noteikti būs ātrākā priekš šīm sacensībām nākošajā gadā.''


Jānis Horeliks arī nākamgad centīsies sasniegt Paikspīkas kalnu. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Dambis atklāj, ka šim auto būs ļoti laba elektronika, kā arī piezīmēja, ka šajā projektā iesaistās nopietnas firmas, kuras ir ar mieru komandai nodrošināt visu labāko. ''Mums būs ļoti laba elektronika, kas palīdzēs braukt. Varu pateikt, ka mašīnai, kurai būs visu riteņu piedziņa, pat pie 150 km/h liela ātruma un sliku riepām būs spolēšanas iespējas. Uzrāviens pie 150 km/h būs tāds pats kā pie 10 km/h. Šīs ir lietas, kas būs jāiemācās savienot. Mūsu motorus piegādā angļu partneri Yasa. Šos motorus mēs šogad veiksmīgi pārbaudījām, un ar šiem motoriem brauksim arī nākamgad. Šie partneri ir ļoti ieinteresēti būt mūsu projektā, tāpēc mēs kopā ar viņiem visu saskaņojam. Patiesībā mums ir bezizmēra iespējas gan viņu produktu attīstīt, gan sagādāt. Viņi ļoti grib, lai viņu motori ir pirmie, kas to izdara (uzvar Paikspīkas sacensībās). Šie ir ļoti nopietni spēlētāji elektro lietu tirgū, tāpēc ir patīkami. Tāpat esam uzsākuši sarunas ar nopietniem riepu ražotājiem, lai atrastu labāko gumijas sastāvu, lai saķere būtu pēc iespējas lielāka.''

Komanda atklāj, ka šoreiz ļoti svarīgi pirms sacensībām būs aizvadīt daudz testus, lai aprastu ar auto vadīšanu lielos ātrumos. ''Plāns ir uzbūvēt šo auto līdz martam, kad Eiropā vaļā vērsies trases, kurās arī šo auto varēs testēt. Sākumā noteikti izbrauksim pa Biķerniekiem, kā arī Pērnavas trasi, bet pēc tam dosimies uz kādu no Eiropas trasēm, lai varētu ar šo auto mācīties braukt ātri. Jānis māk perfekti braukt līdz 150 km/h, izmantojot visas mašīnas iespējas, bet ar šo mašīnu būs daudz jāmācās, lai brauktu ļoti ātri. Mēs apzināmies, cik grūti būs vadīt šo auto lielā ātrumā, jo tas prasīs lielu drosmi un koncentrēšanos,'' atklāj Dambis.

''Mašīna ir domāta 100% uzvarai, jo tā būs bezkompromisa mašīna. Šis auto ir būvēts no nulles. Tam būs viss, kas vajadzīgs, nekā lieka. Virsbūve tiek būvēta tikai mūsu vajadzībām, tāpēc tā būs viegla, jo visā šajā procesā ir svarīgākais, lai mašīnas svars būtu pēc iespējas mazāks. Visi mūsu divu gadu laikā krātie dati apliecina, ka pirmajā vietā ir mašīnas svars un tikai pēc tam nāk aerodinamika. Kalnā uzskriet ar divām benzīnkannām rokā ir grūtāk nekā bez benzīnkannām (smejas). Līdz ar to mēs katrai lietai cenšamies nomest 10% no svara,'' turpina Andris.


Nobuhiro Tadžima ar savu elektrisko auto. Foto: Twitter

Šobrīd līdz galam nav zināmi konkurentu plāni, taču arī viņiem ir savas idejas, jo uzvarēt šādās sacensībās grib visi. ''Elektriskajā klasē rekords pieder Mitsubishi rūpnīcas komandai. Ja citās autosporta disciplīnās tevi no iespējas atrasties virsotnē šķir vairāki miljoni, tad Paikspīkas sacensībās ir unikāla apkārtējā vide, kur tu ar savām zināšanām vari būt tajā pašā augstākajā līmenī. To veicina tas, ka šajās sacensībās nav tehnisko noteikumu. Mitsubishi trīs gadu cikls noslēdzies un šobrīd nav zināms, ko viņi izdomās un vai startēs turpmāk, jo viņi apzinās, ka pašiem savu laiku būs grūti uzreiz pārspēt. Arī Tadžima, kurš ir viens no galvenajiem konkurentiem, sapratis, ka ar savu iepriekšējo auto vairs nevar uzvarēt, tāpēc nepieciešams kaut kas cits. Viņa cilvēki zina, ka mūsu auto svēra 1070 kg, tāpēc viņi noteikti ies līdzīgu ceļu. Bet mēs pret Tadžimu uz šo brīdi esam vismaz pusotru gadu priekšā. Neoficiāli izskan, ka arī Toyota rūpnīcas komanda brauks elektriskajā klasē. Daudzi grib uzvarēt, taču mēs šajā lauciņā jūtamies komfortabli,'' konkurentu plānus ieskicē Kristaps Dambis.

Tāpat komanda atklāja, ka sacensībās elektromašīnām ir jāizmanto ieslēgta skaņas sirēna, lai skatītāji un pārējie dzirdētu par tuvojošos mašīnu. Šobrīd komandai ir ideja par interesantu sirēnas melodija nākamajam gadam. ''Jā, mums ir ideja par to, ka nākamgad varētu startēt ar sirēnu, kuru iedziedātu koris vai kori. Vajag, lai kāds to visu saliek kopā. Nepieciešams agregāts, kas nepieciešamajos decibelos skaisto kora balsi izdod uz āru. Šogad Tesla mašīnai skaņu signālus ielikām sānos, bet, kā izrādījās kalnā, tad, braucot virs 150 km/h, skaņa palika aizmugurē. Līdz ar to mums aizliedza veikt divus braucienus, kamēr skaņas sirēnu neuzlikām priekšā. Tagad jaunajam modelim esam paredzējuši šādu ierīci ielikt priekšā. Gaidām interesantus, kuri varētu mums palīdzēt. Būtu forši braukt kalnā un, piemēram, dzirdēt kora iedziedāto eO, eO (smejas).''


Kristaps Dambis. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Protams, daudzus interesē komandas mērķis nākamā gada sacensībās. Ja līdz šim mērķi un uzdevumi bija citi, tad nākamgad mērķis būs tikai viens - uzvara absolūajā ieskaitē. ''Mūsu mērķis būs tikai un vienīgi uzvarēt, bez variantiem. Bez nekādiem kompromisiem mēs iesim un cīnīsimies par uzvaru absolūtajā vērtējumā. Mēs būvējam auto, lai ar viņu visu laiku varētu braukt maksimāli ātri uz saķeres robežas. Esam divus gadus mācījušies, analizējuši datus, tāpēc tagad laiks to visu apkopot, iziet uz starta un uzvarēt,'' ar pārliecību nobeidz Andris Dambis.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png