Foto: Hyundai Motorsport
Hyundai ilgtermiņa nākotne pasaules rallija čempionātā joprojām ir neskaidra. Joprojām nav skaidrības par tā klātbūtni WRC pēc šīs sezonas beigām. Taču ir zināms viens fakts: Hyundai nākamgad piedalīsies Pasaules izturības čempionātā (WEC) ar divām Hypercar klases automašīnām, kas tiks reģistrētas zem tā luksusa zīmola Genesis.

Foto: www.fiawec.com
Abitebuls iepriekš skaidroja, kāpēc WEC ir tik pievilcīgs Hyundai, kā arī palīdzēja izprast, kas ražotājiem nepieciešams no WRC, lai attaisnotu dalību rallija programmā.
''WRC ir un tam vajadzētu palikt kā pilotu čempionātam,'' iepriekš teica Sirils Abitebuls. ''Taču es vēlētos redzēt, kā mēs varam izveidot ciešāku saikni starp pilotiem un klientiem, spējot saskarties ar ekstrēmiem apstākļiem ar dažādām automašīnām. Auto dažādība ir galvenais, un mēs zinām, ka WRC zelta laikos sacensībās piedalījās ļoti dažādi spēkrati. Es sapņoju par šādu situāciju atkal.''

Foto: Hyundai Motorsport
''WEC ir čempionāts, kuram veicas labi, jo, manuprāt, tas ir atradis sava veida maģisku formulu: sistēmu, kurā izmaksas tiek kontrolētas. Pastāv sava veida veiktspējas garantija, un ražotājs var koncentrēties uz trim galvenajiem aspektiem: unikālu dizainu, dzinēja tehnoloģiju un, tiem, kas vēlas, platformas izmantošanu stāstu stāstīšanai,'' intervijā italian-endurance.com sacīja Hyundai Motorsport prezidents un WRC komandas vadītājs Sirils Abitebuls.
Automašīnu daudzveidība ir viena no WEC panākumu atslēgām. Augstākajā klasē ir divu veidu automašīnas: Hypercar (LMH) un Daytona hybrid (LMDh). LMDh ļauj automašīnām sacensties gan Eiropas WEC, gan ASV IMSA sacensībās, un tieši šāds modelis tiks izmantots Hyundai Genesis dalībai.
Pēc Abitebula teiktā, Genesis nākamgad WEC mērķēs uz LMP2 klasi, bet 2027. gadā plāno ienākt IMSA sērijā Ziemeļamerikā.

Foto: Hyundai Motorsport
Dzinēju dažādība ir viena no WEC lielākajām priekšrocībām – piemēram, Peugeot izmanto 2.6L V6 turbo, BMW – 4.0L twin-turbo V8, bet Aston Martin ir 6.5L atmosfēriskais V12. ''Tieši šī platformu dažādība ir būtisks WEC panākumu faktors,'' uzsver Abitebuls. ''Tā nav tikai jauka iespēja – tā ir nepieciešamība.''
Viņš norādīja, ka WRC būtu jāmeklē veidi, kā piedāvāt dažādus tehniskos risinājumus, lai piesaistītu vairāk ražotāju. Abitebuls uzsvēra, ka dažādība ne tikai palīdzētu piesaistīt vairāk autoražotāju, bet arī padarītu sportu pievilcīgāku skatītājiem.
''Kad dodos uz Lemānu, man patīk tas, ka cilvēki mēģina atpazīt automašīnas pēc skaņas, pēc lukturu formas, pēc jebkura cita elementa, pat naktī. Man tas patīk. Un tas ir kaut kas, ko mēs varētu ļoti viegli ieviest arī rallijā.''

''Man ir milzīga cieņa pret WRC, bet realitāte ir tāda, ka šobrīd mēs cīnāmies tikai pret Toyota,'' uzsvēra Abitebuls.
Nav šaubu, ka tieši Hyundai WRC piloti Tjerī Noivils, Ots Tanaks un Adrians Formo būtu tie, kuri visvairāk iegūtu, ja Hyundai turpinātu dalību rallijā. ''Es atbalstu Sirilu tajā, lai Hyundai joprojām būtu ieinteresēts WRC čempionātā,'' sacīja Tjerī Noivils. ''Es domāju, ka šim sporta veidam ir liels potenciāls, bet šobrīd tas netiek pilnībā izmantots. Tāpēc ir ļoti svarīga gan sacensību popularizēšana, gan tehniskie noteikumi. Ticu, ka nākotne varētu būt spoža.''

Foto: Hyundai Motorsport