profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Supersprinta uzvarētāji sapņo par ralliju

Artūrs Virbulis 08.11.2011 - 14:27 Supersprinta uzvarētāji sapņo par ralliju
Foto: Gints Bērziņš/Go4speed

Pirms divām nedēļām Biķerniekos noslēdzās 2011. gada rallija supersprinta sezona, tādēļ sazinājāmies ar uzvarētājiem, lai noskaidrotu viņu šī gada sezonas rezumē un panākumu atslēgu. Tāpat sportisti dalījās pārdomās par nākamā gada plāniem un tie ir gana ambiciozi - vairāki kausa ieguvēji apsver domu nākotnē piedalīties rallijsprintā un rallijā.

Modris Žentiņš, Honda Crx, FWD 1600 klases kausa ieguvējs
„Gāja necerēti labi, jo pirms sezonas nebija nosprausti mērķi. Biju domājis pabraukt vasaras sprintu, supersprintu un skatīties, kur ies labāk, tomēr beigās abos gāja labi un turpināju arī abos braukt. Sapnis par pirmo trijnieku bija, un pēc Bauskas sāku just, ka braukšana uzlabojas un ir iespējas," tā par sezonas pirmo pusi Žentiņš.

Jāatzīmē, ka šī bija vien otrā Modra sezona, tādējādi viņa sniegums uzskatāms par ļoti labu. Par pašām sacensībām FWD 1600 klases uzvarētājs saka, ka „varēja būt nedaudz vairāk dalībnieku, tāpat arī varēja būt vismaz kausi. Trases kopumā ok, bez bedrēm jau neiztikt, tomēr varētu beidzot uzrīkot arī kādu posmu Kurzemē, jo daudzi dalībnieki ir tieši no turienes".

Par nākamo gadu Modris atzīst, ka „kaut kur brauks, jo braukt jau gribas. Šajā vai citā klasē, to vēl redzēs".


Modris Žentiņš. Foto: Gints Bērziņš/Go4speed

Jānis Cielēns, VW Golf, FWD 1600+ klases kausa ieguvējs
„Šī bija pirmā pilnā sezona, un plāns izpildīts," smejot saka Cielēns, piebilstot, ka „pa ziemu labi pastrādājām, paši būvējām un ar auto viss bija kārtībā". Vislabāk Jānim patika ātrās Smiltenes, Bauskas un 333 trases, savukārt ne tika labi gāja lēnākajā Biķernieku trasē.

„Organizācija bija ok, un uz sezonas beigām jau kļuva līdzīgāki rezultāti. Pa ziemu plānā ir ielikt drošības karkasu un supersprintā braukt Open klasē, tomēr mērķis, protams, ir pamēģināt uzbraukt kādu rallijsprinta posmu, paskatīties, kā mēs izskatāmies uz pārējo fona ar mūsu mazbudžeta tehniku. Šogad virsū bija standarta amortizatori, bet uz nākamo gadu jāuzliek kas labāks," tā par nākotnes plāniem Jānis Cielēns.


Jānis Cielēns. Foto: Artūrs Igaveņš/Go4speed

Andris Vovers, BMW 325, RWD klases kausa ieguvējs
„Bijām pamatīgu mājasdarbu izdarījuši, negulējām uz lauriem, skatījāmies uz priekšu, uzlabojām auto un šogad varējām vēl ātrāk pabraukt. Uz sezonas beigām gan Aigars ļoti pievilka klāt un nācās pat pirkt jaunas riepas, ko nebiju plānojis.

Ja pagājušajā gadā par pirmajām vietām cīnījos ar Orlovu, tad šogad pirmais trijnieks bija daudz ciešāks un mazākā kļūda varēja būt liktenīga. Brāļi Tīdmaņi, Kapačs, Apsītis - uz beigu posmiem visi varēja izšaut un būt starp pirmajiem," tā par konkurences pieaugumu Vovers.

Tā kā Andris nesen kļuvis par tēvu, tad par nākamā gada plāniem viņš skaidri pateikt vēl nevar: „Minimālais plāns ir supersprints, to noteikti braukšu, bet mērķis rallijs paliek nemainīgs un to noteikti neesmu atmetis."


Andris Vovers. Foto: Artūrs Igaveņš/Go4speed

Edgars Avens, Subaru Impreza, 4WD klases kausa ieguvējs

„Gāja raibi, bet kopumā bija ok. Ziemā tika ieguldīts normāls darbs, 2-3 mēnešus gatavojām, paldies Kārlim Nebaram par to. Vairāk problēmas bija ar riepām, nācās eksperimentēt, un, kā mēs zinām, tad eksperimenti parasti labi nebeidzas," tā par sezonas gaitu Avens.

Par supersprintu kopumā viņš gan neizsakās tik pozitīvi: „Ja disciplīna grib izdzīvot, tad jāved ārā no Vidzemes, esošās trases jau sāk apnikt. It sevišķi 333 trase sevi ir izsmēlusi, jo pēdējos gados nekas tur nav pilnveidots." Kā jau praktiski visiem uzvarētājiem, arī Avenam lielais mērķis ir rallijsprints un rallijs, tomēr „bez atbalstītājiem rallijs un rallijsprints nav iespējams. Ja dara kaut ko, tad uz simts procentiem, tādēļ, ja nevar cīnīties par pirmo trijnieku, tad nemaz nav vērts iet uz RS vai ralliju".

Sarunas noslēgums gan uz pozitīvas nots, jo atvadoties Edgars ar smaidu bilst, ka „ja izdosies atrast palīgus un atbalstītājus, tad jau nākamgad tiekamies rallijā".


Edgars Avens. Foto: Gints Bērziņš/Go4speed

Kārlis Nebars, Subaru Impreza, 4WD+ klases kausa ieguvējs
„Jā, ar braukšanu šogad problēmu nebija. Viegli gan kopumā nebija, bet, kad pievīla tehnika, tad bija vēl grūtāk. Paldies jāsaka Vigo Rubenim, kas aizdeva automašīnu un tā kā viņa ir ļoti līdzīga manējai, tad uzreiz apradu un varēju braukt. Žēl, ka visi braucēji nebrauca visu sezonu, piemēram, Dāvidsons un Brediks, būtu bijis vēl interesantāk," tā Nebars īsumā par aizvadīto sezonu.

Kā pozitīvu lietu 4WD+ klasei viņš min to, ka pirms sezonas visi vienojās par vienu riepu modeli, tādējādi par nebija jādomā par riepu izvēli dažādiem segumiem un laika apstākļiem. „Ar supersprintu pa lielam viss ir labi, tomēr visus gadus ir vienas un tā pašas trases, nav nekādas attīstības. Varētu uzrīkot kādu posmu arī Kurzemē, piemēram, Talsos," par supersprintu spriež 4WD+ klases uzvarētājs.

Saistībā ar nākamo gadu Kārlis atzīst, ka „vairāk izskatās, ka palikšu pie standarta auto ieskaitēm. Ja nu viss sagriežas, kā iecerēts, un būs finanses, tad varētu nobraukt kādu rallijsprinta posmu ar pilnpiedziņas automašīnu, bet ar zaļo Fiestu praktiski droši, ka nebraukšu".


Kārlis Nebars. Foto: Gints Bērziņš/Go4speed

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png