profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Veicinot drošību, mainīti minirallija noteikumi

Go4speed 18.03.2014 - 09:47 Veicinot drošību, mainīti minirallija noteikumi
Juris Mūrnieks (pa kreisi). Foto: Valdis Zāgeuss, Go4speed

Latvijas Automobiļu federācijas Standartautomobiļu komisijas (LAF SAK) padome veikusi izmaiņas minirallija kausa izcīņas tehniskajos nosacījumos lieljaudas automašīnām, tādā veidā uzlabojot sacensību norises un sportistu drošību.

Kā portālam pastāstīja LAF Preses dienesta vadītājs Viesturs Saukāns, tad LAF SAK padome nolēmusi ierobežot 4WD+ klases lieljaudas automašīnu jaudu, ieviešot 30 milimetru restriktorus turbo automašīnām. Citu klašu automašīnu sagatavošanas nosacījumi netiek mainīti.


Madonas minirallijā notika smaga avārija. Foto: Dace Janova

Lieljaudas automašīnu jaudas ierobežošana ir nepieciešama, lai uzlabotu sacensību dalībnieku drošību. Komisijas vadītājs Juris Mūrnieks skaidro: ''Šis ir 4WD+ klasei sāpīgs solis, taču Latvijas autosportā drošībai vienmēr jābūt pirmajā vietā. Pērn, veidojot miniralliju, mūsu prioritāte bija izveidot seriālu, kas ļautu jauniem dalībniekiem spert pirmos soļus rallija sacensību virzienā, iepazīstot ne tikai ātru braukšanu, bet arī rallija nianses, pilota un stūrmaņa sadarbību. Līdz ar to lieljaudas automašīnu iekļaušana šajā projektā jau sākotnēji padomes iekšienē izraisīja diskusijas. Izvērtējot pirmās minirallija sacensības LAF SAK nonākusi pie secinājuma, ka lieljaudas automašīnas šajā tautas sporta veidā nepieciešams ierobežot. Skaidrs, ka lēmums nebūs populārs 4WD+ klases sportistu vidū, taču uzskatām, ka drošība ir vissvarīgākais mūsu sporta veidā. Nākamās minirallija sacensības notiks jūnijā, tāpēc tiem, kuri būs gatavi ieviest paredzētās izmaiņas, laika būs daudz tehnikas sagatavošanai.''


Foto: Gints Bērziņš, Go4speed

Minētie noteikumu papildinājumi tiks precizēti un publicēti oficiālajā dokumentācijā.

LAF SAK vadītājs Juris Mūrnieks: ''Vēlos uzsvērt, ka citām klasēm izmaiņu nav. Strādāsim kopīgi arī ar sacensību organizatoriem, izvērtējot iespējamos minirallija braucēju riskus un, protams, tos pēc iespējas mazinot. Kopumā esam gandarīti, ka minirallija ideja strādā. Pirmās sacensības autosportā ievedušas daudzus jaunus interesentus, kas nozīmē, ka unikālais minirallija projekts sportistiem ir nepieciešams!''
Komentāri
Didzis Sulcs 19.03.2014 08:20
Madonā negadījumus piedzīvoja vairākas ekipāžas. Praktiski pa ekipāžai no katras ieskaites grupas. Skrūves piegriež tikai 4wd+. Varbūt labāk rīkoties īsti latviski un AIZLIEGT miniralliju principā? Sarkasms, protams, bet LAF reakcija uz Madonas notikumiem no mana zvanu torņa izskatās nekonsekventa.
Emis 18.03.2014 22:34
Tātad ļaut A+ klases mašīnām BEZ dugām braukt ir krietni labāk? :)
mikimauss 18.03.2014 11:19
Domāju, ka lielāku drošību panāktu atļaujot vienu reizi izbraukt trasi, veicinot stenogrammas labāku uztveršanu, ko ir domājis tas profesionālis, trasi pierakstot, kā arī būtu iespēja veikt savas atzīmes. ;)
Alfreedss 18.03.2014 10:33
Šis ierobežojums noteikti veicinās šī sporta attīstību un skatītāju/atbalstītāju daudzumu ;) LAF SAK gudrinieki laikam ir aizmirsuši,ka arī mazi un nebūtiski ierobežojumi nokauj visdažādākos teh.sportaveidus..
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png