profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Aizraujošās sacīkstēs Daugavpils driftā uzvaru izrauj Sapals (FOTO)

Artūrs Virbulis 14.07.2014 - 15:57 Aizraujošās sacīkstēs Daugavpils driftā uzvaru izrauj Sapals (FOTO)
Kristaps Sapals. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Daugavpils kartodromā „Blāzma" pagājušajā nedēļas nogalē norisinājās Latvijas drifta čempionāta trešais un Latvijas drifta kausa ceturtais posms. Notikumiem bagātajās sacensībās čempionāta PRO klasē pirmo reizi karjerā triumfēja Kristaps Sapals, finālā pārspējot kopvērtējuma līderi Ēriku Ulasu.

Gan piektdienas treniņos, gan sestdienas sacensībās solītais lietus izpalika, kas nozīmēja, ka pirmo reizi šosezon visi braucieni tika aizvadīti sausā trasē. Neraugoties uz to, ka sacensības notika Daugavpilī, dalībnieku skaits bija teju tikpat liels kā Rīgas posmos. Latvijas drifta kausa Street ieskaitē uz starta stājās 19 braucēji, ProAm klasē startēja 45 dalībnieki, savukārt čempionāta PRO klasē savā starpā sacentās 15 piloti.


Dalībnieku parks. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Street kvalifikācijā labāko rezultātu uzrādīja Ervīns Matisons, aiz sevis atstājot Ervīnu Žuku un Daini Akmentiņu. Šīs klases finālbraucienos iekļuva kvalifikācijas labākais astotnieks, kuru starpā šoreiz nebija viens no klases līderiem, Dmitrijs Firovs. Ātri no tandēmu braucieniem izstājās arī kopvērtējuma līderis Kārlis Priedītis, pirmajā tandēmā piekāpjoties Mareka Milna priekšā.

Tādējādi pusfinālos pāri bija sekojoši - Matisons pret Milnu un Akmentiņš pret Raiti Maurānu. Pirmajā pārī tuvāk savam pretiniekam nobrauca un uzvaru izcīnīja Matisons, tāpat arī otrajā cīņā tuvāku un skatāmāku sekojošo braucienu parādīja Akmentiņš. Braucienā par trešo vietu stabilāks bija Maurāns, savukārt finālā nedaudz labāks izrādījās Akmentiņš, kurš tādējādi kopvērtējumā stipri pietuvojies Priedītim.


Street uzvarētājs Dainis Akmentiņš. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

ProAm pārsteidzoši kā pirmais kvalificējās Vairis Krišjānis, otrais Valters Kleinbergs, kurš allaž kvalifikācijā demonstrē labu sniegumu, savukārt trešais Voldemārs Siliņš. Tā kā šajā ieskaitē startēja 45 braucēji, tad tandēmiem kvalificējās labākie 32.

To starpā bija arī Artūrs Mihailovs, kura auto treniņu laikā salūza. Uz kvalifikāciju viņš aizlienēja auto no komandas biedra Guntara Laizāna, savukārt finālbraucienos viņš startēja ar Māra Jirgena E36 paaudzes BMW 340. Ar sev nepierasto auto viņam no TOP 32 aizdevās aizcīnīties līdz TOP 8 kārtai, kurā gan viņš pieļāva kļūdas un zaudēja Gatim Babrim. Līdz labāko astotniekam spēja aizcīnītes arī Laizāns, Alvis Buls, Kleinbergs, Arnis Namnieks, Andris Aizpurietis un Reinis Frīdbergs.


Gatis Babris pret Artūru Mihailovu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Savos Top 8 braucienos bez Babra triumfēja un pusfinālā iekļuva kopvērtējuma līderis Laizāns, Namnieks un Frīdbergs. Pirmajā pārī, kurā sacentās Laizāns un Babris, nedaudz tuvāku sekojošo braucienu parādīja Laizāns, līdz ar to viņš nodrošināja sev vietu finālā. Otrajā pārī daudz tuvāku sekojošo braucienu demonstrēja un uzvaru izcīnīja Frīdbergs.

Cīņā par trešo vietu Babris un Namnieks abi kļūdījās, tādēļ uzvarētāja noskaidrošanai bija nepieciešams pārbrauciens. Tajā agresīvāku un skatāmāku sniegumu parādīja Babris, kurš attiecīgi ar savu jauno Nissan 200SX izcīnīja savu pirmo pjedestālu. Finālā, kurā sacentās abi ProAm kopvērtējuma vadošie braucēji, nedaudz labāku un tuvāku sekojošo braucienu veica Frīdbergs, attiecīgi izcīnot savu otro šīs sezonas uzvaru.


ProAm fināls - Guntars Laizāns pa priekšu, Reinis Frīdbergs seko. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Latvijas drifta čempionāta PRO klases kvalifikācijā labāko rezultātu uzrādīja Kristaps Sapals, aiz sevis atstājot Ivo Cīruli un kopvērtējuma līderi Ēriku Ulasu. Tā kā finālbraucieniem tika veidota TOP 16 egle, bet braucēji bija 15, Sapals jau automātiski iekļuva labāko astotniekā. Pārējiem braucējiem vieta TOP 8 bija jāizcīna.

Aizraujošākais TOP 16 tandēms bija starp divām Latvijas drifta zvaigznēm - Ivo Cīruli un Elviju Ķezi. Elvija auto vēl arvien mocīja tehniskas problēmas, jo lēnajos līkumos viņa auto zuda jauda un bija jāiztaisnojas, tomēr garajā līkumā viņš Cīrulim piebrauca tik tuvu, ka ar savu priekšējo riteni trāpīja pa Cīruļa aizmugurējo riteni. Pēc šī kontakta Cīruļa auto piemeklēja pusass defekts, kas viņam sekojošajā braucienā arī lika vairākas reizes iztaisnoties.


Ivo Cīrulis pret Elviju Ķezi. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Uz pārbraucienu ar Ķezi Cīrulis auto aizņēmās no ProAm uzvarētāja Reiņa Frīdberga, kurš sacensībās startē ar brāļu Ērgļu 3. sērijas (E30) BMW. Pārbraucienā Ķeža auto turpinājās tehniskas problēmas, tādēļ uzvara šajā tandēmā Cīrulim. Bez Cīruļa labāko astotniekā iekļuva arī Sapals, igauņi Jako Pino, Henri Puhmas un Kristjan Salmre, Raivis Graudiņš, Ulass un Ingus Jēkabsons.

Tandēmā starp Sapalu un igauni Pino uzvarētāja noskaidrošanai bija nepieciešams pārbrauciens, tomēr tajā Pino salūza auto. Viņš auto aizlienēja no Salmres, kurš jau bija zaudējis Graudiņam, tomēr tā kā pirmais brauciens pret Sapalu jau bija zaudēts, tālāk tika latviešu braucējs. Cīņā starp iepriekšējā posma finālistiem Ulasu un Jēkabsonu perfektu sniegumu parādīja Ulass, attiecīgi iekļūstot pusfinālā. Pēdējā ¼ fināla braucienā Cīrulis, kurš turpināja braukt ar aizlienēto Frīdberga auto, pārliecinoši uzvarēja igauni Puhmas.


Ingus Jēkabsons pret Ēriku Ulasu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Pirmajā pusfinālā Ulass turpināja demonstrēt lieliskus braucienus, kas nozīmēja uzvaru pār Cīruli. Otrajā pusfinālā komandas biedru tandēmā starp Sapalu un Graudiņu, labāks jau otro posmu pēc kārtas izrādījās Sapals. Tādējādi Graudiņš un Cīrulis tikās cīņā par trešo vietu, kurā labāku sniegumu parādīja un uzvaru izcīnīja Cīrulis.


PRO uzvarētāji, no kreisās - Ulass, Sapals un Cīrulis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Fināls izvērtās ļoti dramatisks, jo pēc pārliecinošajām uzvarām TOP 16, TOP 8 un TOP 4 kārtās varēja domāt, ka arī finālā Ulass turpinās dominēt un izcīnīs uzvara. Tomēr pirmajā braucienā, kurā Ulass sekoja, viņš startā Sapalu aizlaida par tālu prom un tā arī līdz trases beigām vairs nespēja noķert. Sapals nobrauca līdzīgi, tādēļ tiesneši lēma par labu pārbraucienam. Pārbraucienā gan Sapals abus braucienus aizvadīja lieliski, kas attiecīgi nozīmēja arī uzvaru pār Ulasu.

Latvijas drifta kausa 4. posma rezultāti:
Street
1. Dainis Akmentiņš, BMW 328 (E30)
2. Ervīns Matisons, BMW 328 (E36)
3. Raitis Maurāns, BMW 325 (E30)

ProAm
1. Reinis Frīdbergs, BMW 340 (E30)
2. Guntars Laizāns, BMW M3 (E36)
3. Gatis Babris, Nissan 200SX (S13)

Latvijas drifta čempionāta 3. posma rezultāti:
1. Kristaps Sapals, BMW 344K (E30)
2. Ēriks Ulass, BMW 340 (E30)
3. Ivo Cīrulis, BMW M3 (E46)/BMW 340 (E30)
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png