profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Dragreisu Liepājas ielās aptur lietus smidzināšana, dienas uzvarētāji Eriņš un Zausajevs (labots)

Artūrs Virbulis 27.08.2012 - 11:52 Dragreisu Liepājas ielās aptur lietus smidzināšana, dienas uzvarētāji Eriņš un Zausajevs (labots)
Edgars Eriņš. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Aizvadītajā nedēļas nogalē ātruma festivāla „Rallijs Kurzeme 2012" laikā risinājās arī Latvijas dragreisa čempionāta un kausa ceturtais posms. Diemžēl sacensību norisi svētdien iztraucēja viegla lietus smidzināšana, kas PRO klases braucējiem lika gaidīt sausu trasi. Tad, kad trase bija sausa un tika veikts testa brauciens, Māra Ozoliņa automašīnai izlija eļļa, kuras dēļ tika sabojāts trases segums.

Trases sakopšana būtu prasījusi vismaz divas stundas, kuru laikā atkal varēja uznākt lietusgāzes, tādēļ tika pieņemts lēmums sacensības pārtraukt. Ja Ozoliņa automobilim nebūtu izlijusi eļļa, PRO klases fināla braucieni visdrīzāk būtu notikuši. Ielas klasēs cīņas tika aizvadītas pirms šī incidenta, tomēr PRO uzvarētājus nācās noteikt pēc kvalifikācijas rezultātiem.

(labotas pirmās divas rindkopas ar informāciju no Māra Ozoliņa)

402 metrus garā dragreisa taisne tika izveidota uz nesen izbūvēta Liepājas ostas pievadceļa, kas uz abām sacensību dienām satiksmei, protams, bija slēgta. Šis posms bija īpašs ne vien ar to, ka pirmo reizi Latvijas dragreisa vēsturē legālas sacīkstes notika uz ielas, bet arī ar to, ka Latvijā pa ilgiem laikiem atkal tika aizvadīta 402 metrus gara distance.

Lai arī posms notika Liepājā, kas lielākajai daļai braucēju prasīja mērot tālu ceļu, sacensībām reģistrējās un piedalījās 69 dalībnieki. To starpā bija arī vairāki Lietuvas pārstāvji, kas bija atbraukuši ar diviem iespaidīgiem dragsteriem - 1000 un vairāk zirgspēkus attīstošām „3. sērijas BMW" un „Toyota Supra" automobiļiem.

Jau sestdienas treniņu un kvalifikācijas laikā ik pa laikam līņāja lietus, tomēr tika sagaidīts brīdis, kad trasē varēja doties arī pašas ātrākās automašīnas, kas finišā spēja sasniegt 230 un vairāk km/h. Vislabāko laiku ar 9,38 sekundēm spēja uzrādīt PRO D klases pilots Ilmārs Zausajevs, kurš aiz sevis atstāja gan lietuviešu pārstāvjus, gan arī pašmāju konkurentus Normundu Lāci un Māri Ozoliņu.

Arī svētdien trasi piemeklēja viegls lietus, tomēr dienas pirmajā pusē viss noritēja pēc plāna, jo viegla lietus laikā Street jeb ielas klases fināla braucienus var aizvadīt. PRO klasēm atlika cerēt, ka nokrišņi pazudīs un trase nožūs, tomēr šīs cerības nepiepildījās. Lai arī pati trase uz dienas vidu jau bija nožuvusi, bremzēšanas ceļš bija vēl viegli mitrs. Lai pieņemtu lēmumu, vai trasē laist PRO klašu braucējus, uz starta testa braucienu veikt nostājās Māris Ozoliņš un Normunds Lācis.

Diemžēl Ozoliņa automobili piemeklēja tehnisks defekts, kā rezultātā uz trases nonāca liels daudzums eļļas. Ja trases segums sacensību norisi iespējams varēja pieļaut, tad pēc eļļas nonākšanas uz trases bija skaidrs, ka 402 metru distanci vairs nebūs iespējams aizvadīt. Līdz ar to PRO klašu fināli tika atcelti un uzvarētāji noteikti pēc kvalifikācijas rezultātiem.

Skatītāju priekam gan pēc oficiālās sacensību noslēgšanas organizatori PRO klasei atļāva veikt izaicinājuma braucienus 201 metra distancē, kuros uz starta stājās visi ātrākie piloti, to starpā arī Normunds Lācis un Ilmārs Zausajevs. Pozitīvi, ka skatītāji spēja izbaudīt Latvijas ātrāko automobiļu paātrinājumu un skaņu, par ko jāsaka paldies „Rallijs Kurzeme 2012" organizatoriem, it īpaši sacensību direktoram Uldim Hmieļevskim.

Lai arī fināla braucieni izpalika, PRO klases braucēji tāpat tika apbalvoti. Par lielāko dienas uzvarētāju uzskatāms Edgars Eriņš, kurš sacensībās startēja ar saviem abiem „Lotus" spēkratiem un mājās devās ar trīs kausiem - zeltu PRO B un PRO C klasēs un bronzu PRO A ieskaitē. „Tā bija plānots. Gribējās pacīnīties PRO B klasē, kurā ir ļoti spēcīgi konkurenti, tādēļ PRO A klasē startēju ar vājāko pagājušā gada auto. Izspiedu maksimumu," pēc veiksmīgā posma atzīst aizvadītā gada PRO A klases čempions Edgars Eriņš.

Savu trešo uzvaru trešajā posmā PRO D klasē svinēja Ilmārs Zausajevs, kurš, taujāts par izpalikušajiem fināliem, atbild: „A ko darīt, laiks ir lielākais ienaidnieks numur viens. Jauns asfalts, tādēļ saķeres nekādas, bet nākamgad noteikti būs labāk. No drošības viedokļa bija pareizi pārtraukt sacensības, jo no 250 km/h sabremzēties uz mitra ir riskanti. Ir ļoti šaurs, ja kādam, kas notiek, tad..." Nākamais posms un līdz ar to arī dragreisa sezonas noslēgums Biķerniekos būs jau pēc nedēļas, un tajā Ilmārs sev izvirzījis mērķi 201 metru nobraukt zem 6,0 sekundēm.

Rezultāti:
PRO A
1. Artūrs Soboņs, ZAZ 968M
2. Rolandas Sležas, Opel Corsa
3. Edgars Eriņš, Lotus Elise

PRO B
1. Edgars Eriņš, Lotus Exige
2. Artjoms Kočlamazašvili, BMW Z3
3. Ivars Ērglis, Audi 90

PRO C
1. Edgars Eriņš, Lotus Exige
2. Ivars Ērglis, Audi 90
3. Elvis Turāns, BMW M3

PRO D
1. Ilmārs Zausajevs, Carbon Destroyer
2. Aivars Štikelis, BMW 3. sērija
3. Normunds Lācis, Mitsubishi Evolution

Street FWD
1. Edgars Dimpers, VW Scirocco
2. Māris Logins, Honda Crx
3. Rolands Ozoliņš, Honda Jazz

Street RWD
1. Uldis Ozoliņš, BMW M3
2. Jevgenijs Šabanovs, BMW 3. sērija (E30)
3. Ruslans Kosirevs, Nissan 350Z

Street AWD
1. Vilnis Gaspars, Audi Coupe
2. Vladimirs Malers, Audi 200
3. Ieva Šūmane, Opel Calibra
Komentāri
Kris92 27.08.2012 20:46
Atgādināšu, ka braucieni arī Street klasē lietus laikā nevar notikt un nenotika. Tie var notikt pa slapju trases segumu uz kura nav peļķu, bet tie nekad nenotiks lietus laikā.
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png