profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kārkliņš: pāris kilogrami špakteles žigulītim šogad ir iztērēti (VIDEO)

Mārtiņš Jankovskis 04.04.2013 - 06:44 Kārkliņš: pāris kilogrami špakteles žigulītim šogad ir iztērēti (VIDEO)
Renārs Kārkliņš. Foto: No sportista privātā arhīva

Pēc aizvadītiem septiņiem posmiem Žiguļu kausā Standarta klasē pārliecinošs līderis 38 dalībnieku konkurencē ir 28 gadus vecais Renārs Kārkliņš. Kā izrādās, tad Renārs savas sporta gaitas sāka kā motosportists, taču nu jau viņš ir pilnvērtīgs Vaztuss sacensību pilots. Lai noskaidrotu, kā Renārs nokļuva motosportā, kāpēc viņš pārgāja uz autosportu un kādi ir viņa mērķi, par to šajā intervijā.

Noteikti daudziem tavs vārds ir svešs. Pastāsti, lūdzu, kādas ir tavas attiecības ar autosportu un kā Tu vispār nokļuvi līdz tam?
Viss sākās apmēram 80 gadu beigās un 90 gadu sākumā. Kamēr mans tēvs Aigars Kārkliņš, kurš ir gan PSRS, gan Latvijas čempions bagijos ar žiguļa motoriem, spolēja pa trasi, tikmēr es tajā pašā laikā skraidīju pa trases malu, tāpēc jau tad biju iekšā tajā visā padarīšanā.

Taču pašā sākumā Tu nesāki nodarboties ar autosportu, bet gan ar motorsportu.
Jā, tā bija. 20 gados jau ar motokrosu sāku nodarboties pavisam nopietni, jo savā laikā izcīnīju arī dažus titulus Latvijas kausā motokrosā un endurokrosā.

Kāpēc neturpināji savu karjeru motokrosā?
Pats galvenais - parādījās traumas, kā arī bija jāsāk domāt par darbiem, tāpēc motokross uz laiku palika otrajā plānā.


Foto: No sportista privātā arhīva

Motokrosu pameti un pievērsies autosportam.
Jā, tad parādījās Vaztuss sacensības, taču mēs tām pievērsāmies tikai kādā otrajā vai trešajā gadā. Tas bija 2008. gads, kad uzbūvējām žiguli, ar kuru tad sākām braukt.

Manuprāt, daudzu autosportistu pirmais autiņš ir žigulītis...
Kad vēl nebiju sācis nodarboties ar autosportu, jau uz skolu braucu ar žiguli. Visu laiku, kā bija brīvs brīdis vai garāks starpbrīdis, tā ziemā pilna mašīna ar draugiem devāmies uz Alūksnes ezeru, kur tad arī pa īpaši izveidotu trasi braucām uz nebēdu (smejas). Tie varētu būt paši pirmsākumi. Toreiz man bija 16 - 17 gadi.

Tad var teikt, ka tava pirmā sporta mašīna ir žigulis?
Ja ņemam to, kas ir uz četriem riteņiem, tad tas būtu kartings ar Minskas motoru, ar kuru spolējām pa Alūksnes slēpošanas trasi. Nākamais nopietnākais autiņš jau bija pieminētais žigulītis.

Kādi bija rezultāti Vaztuss sacensībās tavā debijas gadā?
Pēc debijas sezonas pēc punktiem finišējām ceturtajā pozīcijā. Nākošajā gadā pēc punktiem paliku dalītā otrajā trešajā vietā, bet mēs palikām trešie.


Foto: No sportista privātā arhīva

Kāpēc Tu izvēlējies braukt standarta klasē?
Tāpēc, ka šajā klasē ir lielāks dalībnieku skaits, visi brauc ar praktiski vienādam mašīnām. Uzsvars ir uz to, lai visiem būtu vienādi apstākļi, vienādas riepas un vienādi motori.

Kādi ir tavi sasniegumi Vaztuss sacensībās?
Līdz šim labākais rezultāts bija trešā vieta, ko izcīnīju 2009. gadā. Pa vidu bija pauze, taču šogad nolēmu atkal braukt. Atsvaidzinājām mūsu žigulīti un devāmies uz starta. Šobrīd esmu Standarta klases līderis pēc ziemas sesijas. Lai arī sezonai jau bija jābeidzas, tika pieņemts lēmums pagarināt to, līdz ar to seriāls turpināsies arī vasarā, tāpēc tagad ir nobraukta tikai puse no paredzētajiem posmiem un turpinājumā viss var pamainīties.

Tavuprāt, šāda ideja pēkšņi pagarināt sezonu ir laba vai slikta?
Tas vairāk bija domāts, lai šo pasākumu padarītu interesantāku sponsoriem, kuri tagad var atbalstīt savus braucējus visu sezonu. Man tas liekas labi, jo varēs gan vairāk izbraukāties, gan aizbraukt uz sacensībām Pērnavā un uz citam asfaltētajām trasēm, kur vēl nav braukts.

Šobrīd esi ziemas sesijas līderis. Šī rezultāta pamatā ir laba mašīna, vai arī šobrīd esi spēcīgāks par saviem konkurentiem?
Ja startētu brīvajā klasē, tad tur mašīnu varētu ķīlēt un ķīlēt. Beigās tas būtu žigulis/Opel. Šajā klasē visiem autiņi ir vienādi, tāpēc domāju, ka skolas gados uzkrātā pieredze uz Alūksnes ezera un bastotās stundas ir nākušas par labu (smejas).


Foto: No sportista privātā arhīva

Kāpēc izvēlējies startēt Vaztuss, nevis, piemēram, Supersprintā, Autosprintā vai rallijā?
Šogad vienu Supersprinta posmu nobraucu, taču jāpiekrīt vairākumam - ļoti ilgi sanāk gaidīt, lai nobrauktu pāris apļus. Vaztuss sacensībās ir seši braucieni pa desmit apļiem, kas kopā sastāda 60 apļus! Arī izmaksas Žiguļu kausā ir mazākas. Patīk arī braukt barā, bet tas laikam no motokrosa nāk līdzi, jo tur pie starta barjeras stājās 40 braucēji.

Kāds ir sportiskais līmenis šajās sacensībās?
Pirmajos četros posmos bija dažādi uzvarētāji. Tikai piektajā posmā izdevās izcīnīt atkārtoto uzvaru. Nav viegli, jo konkurence ir liela. Prieks, ka šajās sacensībās sanācis braukt kopā ar daudziem zināmiem uzvārdiem no autosporta lauciņa.

Pēc sacensībām bieži jālabo autiņš?
Organizatori pie šīs lietas ir labi pastrādājuši, un visi cenšas braukt korekti, bet pa slidenu trasi bez šipiem gadās visādi. Sanāk jau ik pa laikam kaut ko pielabot, kādu bleķi palocīt. Šogad pāris kilogrami špakteles ir iztērēti (smejas). Tagad, kad būs asfalta posmi, tad jau būs vēl mierīgāk.


Foto: No sportista privātā arhīva

Ar kādām izmaksām jārēķinās Vaztuss sacensībās?
Žigulīti var nopirkt no 1000 - 2000 latiem. Mēs pirms sezonas gribējām pārdot savu žiguli, taču beigās neviens to neiegādājās. Nolēmām, ka brauksim paši.  Tātad sagatavota mašīna (ar drošības karkasu, krēsliem, drošības jostām) maksā ap 1500 latiem, viens riepu komplekts ap 120 latiem, dalības maksa (25 lati) un benzīns. Ja to visu padala uz apļu skaita vienās sacensībās, tad, manuprāt, neviena cita autosporta disciplīna nestāv klāt.

Rallijā gribās braukt?
Ja brauktu, tad brauktu ar žiguli, lai varētu papriecēt skatītājus. Varētu tad sastādīt Mezītim konkurenci (smejas).

Kurš ir tavs autosporta elks?
No Latvijas tas ir Mārtiņš Aleksandrovičs, kurš ir ne tikai ātrs un talantīgs uz motocikla (viņš ir vairākkārtējs Latvijas motokrosa čempions), bet arī ātrs braucot ar mašīnām, ko pierādīja Rockstar Champions Race, kur tika izcīnīta uzvara. Pasaulē tas varētu būt Aleksandroviča kopija Trevis Pastrana, kurš arī ir daudzpusējs braucējs.


Foto: No sportista privātā arhīva

Kam tu ikdienā seko līdzi?
Ikdienā no A - Z esmu iekšā motokrosā, kas arī ir mans darbs. Garām nelaižu Autosporta programmu Nr.1, lai būtu lietas kursā par Latvijā notiekošo. Tad vēl cenšos pasekot līdzi Amerikā notiekošajam Lucas Oil Off Road Racing sacensībām jeb mašīnu motokrosam. Ļoti interesanti.

Kāds ir tavs autosporta mērķis?
Nākamais  līmenis, kurā gribētos startēt, ir Dzintara Volgā esošajā žiguļu klasē. Ja viss labi saliksies ar finansēm, tad noteikti mēģināšu braukt tur.

Ko tu gribētu sasniegt kā autosportists?
Slidens jautājums (smejas). Gribas kaut ko jaudīgāku par žigulīšiem. Man jau patīk tās sānslīdes, tāpēc redzēs, cik tālu izdosies aizslīdēt (smejas).

Vaztuss Biķerniekos


Vaztuss 333 trasē
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png