profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Gatis Babris: Drift Allstars galvenais konkurents būšu sev pats (FOTO)

Kārlis Ozoliņš 19.05.2015 - 20:52 Gatis Babris: Drift Allstars galvenais konkurents būšu sev pats (FOTO)
Gatis Babris, Foto: Deniss Podnebess

Kamēr daudzi no drifteriem sezonu jau atklājuši, 2014. gada labākais debitants grasās pabeigt savu automašīnu un doties uz pirmo “Drift Allstars” posmu. Par divreiz jaudīgāku dzinēju, komandas darbu, konkurentiem un mērķtiecīgajiem plāniem intervijā ar “Go4Speed” stāsta Gatis Babris.

Pagājušajā gadā lieliski sevi pierādīji “ProAm” klasē. Šogad grasies cīnīties “Pro” klasē Eiropas merogā?
Šogad galvenokārt piedalīsimies “Drift Allstars” čempionātā, kā otru prioritāti atstājot “NEZ” drifta čempionātu un pārkāpjot no “ProAm” klases uz “Pro”. Kā galveno esam izvirzījuši “Drift Allstars” čempionātu, tāpēc, ka mēs attīstam arī autobūves jomu un tiecamies sevi pierādīt, iegūt atpazīstamību visā pasaulē ar mūsu veidotiem produktiem un to kvalitāti. Tāpat plānojam nostartēt arī kādā no “King of Europe” posmiem, lai gūtu papildus pieredzi un atrādītos arī viņu auditorijai.

Tevi neuztrauc “Pro” klases līmenis, salīdzinot ar “ProAm” klasē pieredzēto?
Paskatoties, cik ļoti šogad ir attīstījusies un “Pro” klasei pietuvojusies “ProAm” klase, es to nesauktu par jaunu nišu vai ļoti lielu soli. Manā skatījumā daudzi “ProAm” klases braucēji ir pārāki vai vienlīdzīgi ar “Pro” klases sportistiem. Varbūt mēs netēmējam uz pirmo vietu pirmajā gadā “Pro” klasē, taču redzam, ka varam cīnīties par augstām vietām.


“GATO” komandas 2015. gada “Nissan”, Foto: “Gato Design”

Ko tu esi izmainījis savā pagājušā gada mašīnā, lai tā būtu konkurētspējīga arī šogad?
Pagājušajā gadā pierādījās tas, ka ar automašīnu, kurai ir nepilni 400 Zs, konkurēt “Pro” klasē ir praktiski neiespējami, tāpēc jau rudenī uzsākām jauna projekta izstrādi. Šogad automašīna ir aprīkota ar 5 cilindru un 2.6 litru liela tilpuma dzinēju, kura priekšrocība ir tā svars. Mūsu galvenais uzstādījums bija izveidot pareizi sabalansētu jaudas un svara attiecību, paralēli iegūstot arī vajadzīgo svara sadalījumu. Dzinējs ir aprīkots ar precīzi aprēķinātu turbo sistēmu, ar kuras palīdzību šobrīd tēmējam uz aptuveni 750 Zs lielu jaudu un 900nm lielu griezi. Šāds dzinējs driftā līdz šim ir praktiski neizmantots, tādēļ tas prasīja ļoti lielu inžinieru darbu, lai panāktu vēlamo rezultātu tehniskajos datos.

Vai automašīnai ir veiktas vēl kādas būtiskas izmaiņas, atskaitot dzinēju?
Citas tik apjomīgas izmaiņas automašīnai nav – būs nedaudz izmainīts un skaistāks dizains, taču no tehniskās puses dzinējs un viss ar to saistītais. Tāpat plānojam izmantot driftam neierasto antilāga sistēmu, kam apvienojumā ar lielu turbīnu vajadzētu nest lielisku rezultātu. Pārējo šobrīd plānots atstāt iepriekšējā veidolā.

Kādi būs tavi šī gada mērķi un lielākie konkurenti?
Protams, ka konkurenti būs visi spicie “Allstars” braucēji, tāpat arī jaunpienācēji, taču vissīvākais konkurents sev būšu es pats un mēģināšu darīt visu, kas ir manos spēkos. Mērķis gada griezumā iekļūt pirmajā kopvērtējuma pieciniekā. Ja skatāmies tālākā nākotnē, tad nav noslēpums, ka ar vien reālāks kļūst pasaules drifta čempionāta projekts, kuru aiznākamgad izvirzīsim kā prioritāti.

Kā tu noskaņojies pirms sacensībām?
Agrāk piedalījos dažādās amatieru sacensībās un jau tad pamanīju, ka pareizi noskaņoties sacensībām ir ļoti būtisks faktors. Esmu iemācījies savaldīt emocijas – visu dienu nepieciešams būt vienā formā, lai sacensību gaitā neizdarītu liekas kļūdas. Tiklīdz esmu atradis šo emocionālo stāvokli, es to varu noturēt visas dienas garumā, kas man ļauj pietiekoši kvalitatīvi aizvadīt attiecīgos braucienus.

Vai tev ir svarīgi, kāds braucējs stājas tev pretī attiecīgajā braucienā?
Lai uzvarētu jebkurās sacensībās, ir jāizpilda savs darbs - ja komanda un es izdarām visu bez kļūdām, tad uzvarēt varam jebkuru. Ja nespēj sevi psiholoģiski sakārtot, tad uzvarēt “lielāku” braucēju ir ļoti sarežģīti, un tā ir daudzu braucēju kļūda. Kā jau iepriekš minēju, šīs lietas sevī esmu atklājis, tāpēc no pretinieka līmeņa es nebaidos. Svarīgākais ir izpildīt visu pašiem – ja tas ir izdarīts, tad ir arī rezultāts!


“GATO” komandas 2015. gada “Nissan”, Foto: “Gato Design”

Pagājušā gada sacensībās trases malā bija redzams “spoteris”, jeb cilvēks, kurš tev ziņo par sacensību gaitu. Pastāsti, lūdzu, ko šis cilvēks dara un cik tas ir svarīgi.
Mēs uz sacensībām braucam kā komanda un tas ir pats svarīgākais – ja tās nav, lai arī cik labs braucējs tu būtu, tu esi nekas! Manā skatījumā būtiska komandas daļa ir tehniskais personāls, kurš atbild par automašīnas kārtību. Tāpat svarīga komandas daļa ir braucēja treneris – šis cilvēks redz manas kļūdas un ieņem “spotera” lomu, lai caur mikrofonu no trases ziņotu man svarīgu informāciju – pamana manis pieļautās kļūdas, iesaka, kādus labojumus veikt braukšanas tehnikā vai automašīnas konfigurācijā un vēro, analizē arī citus braucējus.

Kas pagājušajā gadā bija tavs treneris?
Pagājušajā gadā mani treneri bija Raivo Dripe un Zigmārs Babris, kuri veica būtisku ieguldījumu manā progresā. Tāpat centos ievākt maksimāli daudz informācijas no citiem braucējiem, kā darīt un ko darīt dažādās situācijās. Papildus šobrīd mēs veicam ''sausos'' treniņus, jeb analizējam savu un citu braucēju sniegumu sacensībās.

Vai esi paspējis pabeigt automašīnu laikā?
Plāns bija pabeigt auto nedaudz ātrāk, lai sezonas atklāšanas sacensības izmantotu kā labu treniņu drošākam sezonas turpinājumam, taču sanāca aizķeršanās ar detaļu sagādi, kas pagarināja automašīnas salikšanas termiņu. Šobrīd neko neesam nokavējuši un ceru, ka arī nenokavēsim. Šobrīd salikt automašīnu mums ir kā sacensības, lai piedalītos sacensībās. Ceru, ka paspēsim laikus un jau pirmajā All Stars posmā varēsim braukt ar visu mašīnas potenciālu!

Dzinējs ir vienīgais, kas attur automašīnu no braukšanas?
Vajadzīgās detaļas ir iegādātas un ģenerāldarbi izdarīti. Viss, izņemot dzinēju, pie kura mēs vēl strādājam, ir gatavs kopā likšanai. Tā kā šis dzinējs nav populārs autosportā, mūsu komandas mehāniķiem pašiem viss ir “jāatkož”. Ar šiem piecu cilindru dzinējiem ir jāstrādā rūpīgi un viss jāizdara bez kļūdām, lai būtu 100% drošība sacensību laikā.


Foto: “Gato Design”

Pastāsti vairāk par komandu, kurā grasies startēt.
Šobrīd mēs cītīgi strādājam ar maksimāli lielu atdevi, lai cilvēki uzzinātu, kas tad īsti ir “GATO”. Cenšamies virzīties uz to, lai viss būtu apvienots lielā kopumā, kad jebkurš sportists var vērsties ar visdažādākajām vēlmēm – sākot ar pilna spektra būvniecību, līdz pat sīkām, ne tik lielām vienībām – automašīnas dizainu vai mārketinga jautājumiem, tāpēc izvēlējāmies strādāt zem viena vārda. Arī Gata braucēja licence šogad būs zem vārda “GATO”.

Zem vārda “GATO” būs automašīnu ražotne, kura veidos gan sporta mašīnas, gan dažādas detaļas autosportam, paralēli nodarbojoties ar ielas un sporta mašīnu tūningu, veicot dažāda veida modifikācijas automašīnas dzinējam, piekarei, u.c. Šajā brendā ietilps arī mārketinga komanda, kas veido automašīnu dizainus, promo video rulīšus un sponsorēšanas piedāvājumus.

Kā sokās ar atbalstītāju piesaistīšanu un kam vēlies izteikt pateicību?
Joprojām strādājam pie sponsoru piesaistes un redzam, ka tos var iegūt un šo lietu malā atlikt nevajag, bet gan piedāvāt lieliskas reklāmas iespējas driftā. Latvijā īpaši izplatīta problēma ir tā, ka daudziem, izdzirdot vārdu “sponsorēšana”, prātā nāk ziedojumi, taču tā nebūt nav. Tā ir laba platforma, kur jebkurš uzņēmējs ar salīdzinoši maziem ieguldījumiem var sasniegt ļoti lielu, sev interesējošu, auditoriju. Ļoti daudz esam ieguldijuši pareiza sponsoru sadarbības piedāvājuma izstrādē un tam pievērsīsim tik pat daudz uzmanības, kā visā šī gada griezumā.

Liels paldies par sadarbību jāpasaka “GP Systems”, “One IT” un video veidotājiem “Robyworks”. Mums ir ļoti liels prieks, ka izdevās atrast kopsaucēju ar “Robyworks”, kas mūsu skatījumā šajā jomā ir krutākie čaļi Latvijā. Mūsuprāt, videomateriālam ir ļoti liela nozīme, it īpaši komunikācijā ar skatītājiem.

Video: Gatis Babris 2014. gada sezonā
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png