Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pēc drifta un dragreisa spilgtākajiem mirkļiem esam ķērušies klāt 2011. gada autošosejas sezonas atskatam. Divās daļās piedāvāsim, mūsuprāt, desmit labākos attēlus, kas raksturo šī gada autošosejas sezonu.
Šodien - pirmie pieci notikumi.
1. Asākās cīņas šogad bija vērojamas Nacionālajā klasē
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Lai arī dalībnieku skaits vēl nav tik liels kā Nacionālās klases pirmsākumos, šogad uz starta izgāja vairāk pilotu nekā 2010. gadā, kas uzskatāma par pozitīvu tendenci. Attēlā redzama cīņa starp abiem Nacionālās klases trešajiem golfiem - ar zilo spēkratu šī gada čempions Didzis Pope, bet sarkanajam pie stūres šī gada debitants Mārtiņš Sestulis.
2. Dzintara Volga uzņem apgriezienus
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Dzintara Volgas atjaunošana uzskatāms par pēdējo gadu labāko notikumu autošosejā, jo tās pulcē ne vien jaunos un vecos pilotus, bet arī piesaista publiku. Ja pagājušajā gadā uz starta izgāja līdz desmit automašīnām, tad šogad kopumā sacīkstēs piedalījās 20 dažādi braucēji. Un attīstība vēl nav galā, jo zināms, ka uz nākamo gadu tiek būvētas vismaz vēl piecas jaunas Volgas. Būs jautri!
3. Mareks Matvejevs apsteidz un pārsteidz lietuviešus
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pagājušo trīs gadu vasaras autosprinta čempions Mareks Matvejevs kā dalībnieks šogad Latvijas trasēs bija redzams maz, tas ir patiesībā tikai vienu reizi - lietuviešu „Fastlap" seriāla otrajā posmā Biķerniekos. Savas klases ietvaros Mareks visos četros posmos kāpa uz pjedestāla, vien piekāpjoties jaudīgāku auto īpašniekiem. Attēlā redzams, kā pašmāju pilots priecājas par Biķerniekos izcīnīto uzvaru A2000 klasē un otro vietu absolūtajā ieskaitē.
4. 1000 km Rīgā - ar avārijām, konfliktiem un lietuviešu uzvaru
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Var droši teikt, ka šī gada nozīmīgākais autošosejas pasākums bija „1000km Grand Prix Riga". Tajā piedalījās 18 ekipāžas no trīs valstīm un automašīnu dažādība bija apbrīnojama. Sākot ar „WEIS Motorsport" prototipu un astoņdesmito gadu Ford „Nascar" spēkratu un beidzot ar parastiem 3. Sērijas (E30) BMW. Avārijas jau treniņos piedzīvoja divas komandas, bet konflikts izraisījās starp sacensību līderiem „Rimo" un „WEIS Motorsport", kuri vairākas reizes sadūrās.
5. Angļu vēsturiskā Ford Escort pēdējais brauciens
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed
Angļu Holandu ģimenes komanda „DFDSDHR", kurā kopā brauc tēvs ar diviem dēliem, ir pastāvīgi Baltijas izturības sacīkšu dalībnieki. Kvalifikācijas laikā viens no dēliem - Miks Holands - ar sacīkstēm sagatavoto spēkratu piedzīvoja avāriju, iznīcinot 1976. gada Ford Escort priekšas daļu. Par laimi angļiem līdzi bija rezerves auto Ford Winston Cup Car ar V8 dzinēju, ar kuru viņi arī nākamajā dienā startēja Rīgas 1000 km sacensībās.