profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Ko dara titulētais autošosejas pilots Jānis Horeliks?

Artūrs Virbulis 16.06.2012 - 10:00 Ko dara titulētais autošosejas pilots Jānis Horeliks?
Jāņa Horelika „Honda Civic Type-R". Foto: jh-motorsport.lv

Jānis Horeliks uzskatāms par vienu titulētākajiem Latvijas autošosejas braucējiem, jo pēdējo desmit gadu laikā spējis izcīnīt vairākus Latvijas un Baltijas čempionāta titulus, kā arī FIA NEZ un Somijas čempionātos ieguvis neskaitāmas godalgotas vietas. Pagājušajā gadā Horeliks sāka startēt Krievijā, un to arī plāno darīt šosezon, tādēļ „Go4speed" sazinājās ar titulēto sportistu, lai noskaidrotu vairāk par viņa turpmākajiem plāniem.

Horeliks šosezon jau piedalījies pirmajā Krievijas autošosejas čempionāta posmā, kas 19. un 20. maijā risinājās Smoļenskas trasē. Latviešu sportists ar „Honda Civic Type-R" startē Touring klasē, kurā piedalās pēc Super 2000 klases noteikumiem sagatavoti automobiļi. Pārsvarā šajā klasē startē tādi auto kā „Lada Granta S2000", „Seat Leon" un „BMW 320si".


Horeliks cīņā ar ātrākajiem Touring klases pilotiem. Foto: jh-motorsport.lv

Pirmajā posmā Horeliks četrpadsmit dalībnieku konkurencē izcīnīja sesto vietu, tomēr viņš varēja ierindoties vēl augstāk, ja pirmajā braucienā nebūtu pieļāvis kļūdu. Cīnoties par trešo vietu, latviešu pilots izraisīja sadursmi, tādējādi sabojājot balstiekārtu un brauciena beigās ierindojoties vien astotajā pozīcijā. Otrajā braucienā Horelikam izdevās izcīnīt trešo vietu, tādējādi var teikt, ka Jānis ierindojams starp labākajiem Krievijas čempionāta braucējiem.

Pēc šī veiksmīgā pirmā posma latviešu sportists plāno piedalīties vēl trīs šīs sezonas Krievijas čempionāta posmos, kas notiks Maskavā, Sanktpēterburgā un Smoļenskā. Taujāts par mērķiem, Jānis Horeliks atbild, ka „mērķi ir turpināt braukt un būt apritē. Krievijas tirgus ir savādāks, tādēļ ir doma piesaistīt sponsorus un tad jau tālāk redzēs".


Horeliks otrajā braucienā izcīnīja trešo vietu. Foto: jh-motorsport.lv

Jānis atzīst, ka Krievijas autošosejas līmenis pēdējos gados ir pieaudzis. „Ar švaku auto te nav ko darīt. Līmenis ir normāls, lai aptvertu jaunus braucējus un virzītos uz priekšu. Top jaunas trases - ja pirms četriem gadiem bija viena trase, tad tagad jau ir sešas. Tas ir svarīgi, jo, ja nav trases, tad nav iespēju attīstīties," tā Krievijas līmeni raksturo Horeliks.

Viens no faktoriem, kādēļ latviešu braucējs sācis startēt Krievijā ir krievu organizatoru pretimnākšana. „Krievi nāk pretī, iedod riepas, apmaksā dalību, un tas nav mazsvarīgi," uzsver Horeliks. Ja viņš turpinās uzrādīt labus rezultātus, tad pastāv iespēja, ka Horeliks varētu iekļauties arī kādas krievu komandas sastāvā. Nākamās sacensības, kurās latviešu pilots izies uz starta, notiks 30. jūnijā un 1. jūlijā Maskavā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png