profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

FIA: Nedomāju, ka ražotājiem patiks katrs jaunais aspekts, taču tas ir godīgs process

Go4speed 06.03.2024 - 23:31 FIA: Nedomāju, ka ražotājiem patiks katrs jaunais aspekts, taču tas ir godīgs process
Foto: Vladislav Maschl

FIA ir sniegusi sīkāku informāciju par to, kā veidosies tās redzējums par Rally1 klases nākotni, pasaules rallija čempionātam gatavojoties diviem pārejas gadiem.

Jau ziņojām, ka nesen pasaules autosporta padomes sēdē vadošā organizācija atklāja plašu nākotnes koncepciju, kurā paredzēts, ka no nākamā gada WRC tiks veiktas neskaitāmas izmaiņas tehniskajos un sporta noteikumos. Šo vīziju, kuras mērķis ir palielināt ražotāju skaitu čempionātā, ir izstrādājusi jauna darba grupa, ko vada FIA prezidenta vietnieks Roberts Rīds un bijušais WRC komandas vadītājs Deivids Ričards.


Foto: www.speedweek.com

Pašreizējie Rally1 automobiļi ar hibrīddzinējiem neizturēs sākotnējo piecu gadu homologācijas cikla līgumu, ko Toyota, Hyundai un Ford ar M-Sport starpniecību bija apņēmušies noslēgt. Ir nolemts, ka no nākamā gada no Rally1 automašīnām tiks izņemti kontrolējošie 100kW hibrīda agregāti, kuru veiktspēja samazināsies, pateicoties aerodinamikas un gaisa ierobežotāja samazināšanai.

Noņemot vadāmo 100 kW hibrīdkomplektu, Rally1 auto, kura cena pašlaik ir aptuveni viens miljons eiro, izmaksas samazināsies par aptuveni 150 000 eiro, taču tagad komandām būs savlaicīgi jāpārveido savu automašīnu elementi 2025. gada sezonai. Šīs Rally1 automašīnas būs tiesīgas startēt 2025. un 2026. gada sezonās. Tas pārklāsies ar jaunu Rally1 noteikumu ieviešanu 2026. gadā, kas kļūs par šīs kategorijas pamatu no 2027. gada.


Foto: Red Bull Content Pool

2026. gada specifikāciju automobiļu maksimālā cena būs 400 000 eiro, un tie balstīsies uz pašreizējo Rally1 koncepciju, taču tiem būs lielāka šasija, izmantojot kopēju drošības elementu, lai samazinātu izmaksas un ļautu gan rūpnīcu ražotājiem, gan tūnistiem izstrādāt automašīnas. Šasiju varēs iebūvēt virsbūvē, kas balstīta uz B klases, C klases, kompakto, SUV un konceptauto segmentu automašīnām, un kas ražos aptuveni 330 zirgspēkus.

FIA cer, ka tas piesaistīs jaunas markas un komandas augstākajam līmenim. Tomēr teorētiski 2026. gadā Rally 1 klasē varētu sacensties divas nedaudz atšķirīgas Rally 1 automašīnu versijas.

"Skaidrs, ka pašlaik ir pārejas periods, un mēs nevaram atmest noteikumus," saka Deivids Ričards. "Cilvēki ir ieguldījuši līdzekļus automašīnās, un ražotāji ir ieguldījuši līdzekļus tehnoloģijā, un mums ir jāpaliek uzticīgiem tam, ko esam viņiem apsolījuši attiecībā uz stabilitāti, tāpēc mums ir jāparedz pārejas periods. Mums ir jāpieņem, ka nākamie divi gadi būs pārejas periods.''


Foto: Vladislav Maschl

"Mēs nolēmām automašīnai uzstādīt mazāku restriktoru un samazināt jaudu līdz aptuveni 330 zirgspēkiem, kā arī atteikties no hibrīdsistēmas. Iespējams, ka hibrīds tolaik bija laba ideja, taču tā ir pārāk sarežģīta un pārāk dārga, un tā radīja lielu veiktspējas atšķirību starp Rally2 un Rally1 automobiļiem.''

"Šie noteikumi paliks nemainīgi līdz pašreizējā Rally1 regulējuma darbības beigām, tāpēc šīs automašīnas paliks spēkā 2025. un 2026. gadā, un tad mēs 2026. gadā ieviesīsim jaunu formulu, taču tās pamatā būs pašreizējā Rally1 formula, kas nebūs radikāli atšķirīga. Tajā tiks izmantots standartizēts drošības karkasa rāmis, kā tas ir šobrīd Rally1. Nolūks ir, lai drošības karkasa standarts visiem būtu vienāds.''

"Ideja ir tāda, ka mēs apsvērsim iespēju FIA autorizēt speciālu aprīkojumu, un tā vietā, lai izsludinātu konkursu par līguma slēgšanu par drošības karkasa izgatavošanu, mēs liksim kādam uzņēmumam izgatavot speciālu aprīkojumu/rīkus atbilstoši FIA specifikācijām, un tad tie būs pieejami jebkurā pasaules vietā. Jebkurš varēs iegādāties aprīkojumu/rīkus un izgatavot drošības karkasu pats. Pēc tam jebkurš no automobiļu ražotāja varēs iegādāties homologētu virsbūvi, lai tajā uzstādītu drošības karkasa rāmi,'' turpina Ričards.


Foto: Honza Froněk

"Šie noteikumi, un mēs saprotam, ka tas ir saspringts laika grafiks, stāsies spēkā 2026. gadā. Mēs neticam, ka 2026. gadā būs daudz automašīnu, taču tas dos iespēju sezonas gaitā parādīties jaunām automašīnām, lai 2027. gadā tās pilnībā iekļautos jaunajā regulā.''

''Mēs esam risinājuši lielāko daļu galveno problēmu, kā arī esam mēģinājuši ņemt līdzi ražotājus šajā procesā. Es nedomāju, ka viņiem patiks katrs tā aspekts, taču tas ir godīgs un saprātīgs process, ko esam izgājuši cauri, un tas attīstīsies nākamo divu gadu laikā. Mēs neesam saņēmuši vēl visas atbildes. Šie ir mūsu ieteikumi. Šīs ir lietas, kuras, mūsuprāt, darbosies, tāpēc strādāsim kopā.''

Paredzams, ka precīza informācija par izmaiņām 2025. un 2026. gadā tiks ratificēta nākamajā Pasaules Motoru sporta padomes sanāksmē jūnijā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png