profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Kā darbosies un kā tiks izmantota WRC hibrīda papildus jauda

Go4speed 17.01.2022 - 19:41 Kā darbosies un kā tiks izmantota WRC hibrīda papildus jauda
Foto: wrc.com

Jau ceturtdien vakarā startēs pasaules rallija čempionāta jaunais, elektrificētais laikmets, kad WRC braucēji trasē dosies ar jaunajām Rally1 automašīnām. Kurš būs līderis? Kura komanda būs paveikusi labāko mājas darbu? To šobrīd nav iespējams pateikt, jo arī braucēji šobrīd ir lielā neziņā par to, cik ātra būs viņu automašīna, salīdzinot pret konkurentiem.

Jau esam stāstījuši, ka šogad Rally1 automašīnās būs Compact Dynamics hibrīda komplekts, kas ģenerēs līdz pat 100 kW papildu jaudas. Kad tiks ieslēgts 100 kW elektromotora hibrīda pastiprinātājs un apvienots ar 1,6 litru turbo iekšdedzes dzinēju, radīsies 500 zirgspēku liela jauda.

Taču daudzus noteikti moka jautājums, kā darbosies šī hibrīda papildus jauda un kā tieši šī jaunā sistēma tiks izmantota WRC sacensību laikā. Piedāvājam dažus interesantus faktus par jaunajām Rally1 automašīnām.

• ''Hibrīddzinēja ieviešana dos braucējiem iespēju katrā ātrumposmā izmantot papildus jaudu, kā rezultātā pilnīgi jauni automobiļi īsos starplaikos spēs attīstīt 500 zirgspēku lielu jaudu,'' saka Toyota tehniskais direktors Toms Faulers.

Foto: wrc.com

• "Bremzēšanas laikā mums ir jāreģenerē noteikts enerģijas daudzums, lai nākamajā paātrinājuma vietā varētu to izlietot, taču nākamajā paātrinājumā ir noteikts ierobežojums enerģijas daudzumam, ko drīkst izlietot šī paātrinājuma laikā, un tas ir saistīts ar ātrumposma garumu," turpina Faulers.

• Ir zināms, ka tiek plānots hibrīda papildus jaudas izmantošanu sasaistīt ar WRC TV, lai skatītāji varētu precīzi redzēt, kad braucējs izvēlas izmantot papildus jaudu.

• Faulers norāda, ka hibrīds ir aktīvs visa ātrumposma laikā, proti, tas ir ieslēgts, tas reģenerējas katru reizi, kad jūs bremzējat, un tas teorētiski nodrošina griezes momentu katru reizi, kad jūs paātrināties, taču tas nenozīmē, ka tas vienmēr nodrošina pilnu jaudu.

• Pilotam būs iespēja izvēlēties, kad viņš iedarbina hibrīda dzinēju, bet tas notiks īsos nelielos posmos, un tas tiks izmantots pastāvīgi visā ātrumposmā. Papildus jaudu, kur tiek izmantots paātrinājums, ātrumposmos ārēji būs grūti saskatīt, jo tā tiks izmantota visu laiku.


Foto: wrc.com

• Faulers vēl piebilda, ka bremzēšanas fāzē notiek reģenerēšanās, un, kad tiek sasniegts noteikts enerģijas daudzums, tad pilotiem ir pieejama, tā teikt, ''papildus jaudas biļete''.

• ''Lai apturētu paātrinājuma izmantošanu, būs jāuzsit pa bremzēm. Tas ir pareizi," turpina Faulers. "Normālas bremzēšanas laikā jūs reģenerējaties, bet, ja jūs esat paātrinājuma fāzē un pieskaraties bremzēm, tad jums ir jāpārtrauc paātrināties. Līdzīgi, kā tad, kad jūs pieskaraties bremzēm, kad esat ieslēdzis kruīza kontroli uz šosejas. Tā var deaktivizēties. Faktiski tā ir tāda pati situācija."

• Saskaņā ar 2022. gada noteikumiem, Rally1 automobiļi, kad tiks ieslēgts 100 kW elektromotora hibrīda papildus jauda un apvienots ar 1,6 litru turbo iekšdedzes dzinēju, radīs 500 zirgspēku lielu jaudu.

• Tāpat hibrīda automašīnas testēja jaunās Hybrid Electric Vehicle (HEV) zonas, kas būs katrā rallijā un kurās sportistiem būs jābrauc tikai elektriskajā režīmā (pārbraucienos, pilsētās).

• Elfins Evans uzskata, ka pareiza hibrīddzinēja enerģijas pārvaldība būtiski ietekmēs ātrumposmu laikus dažos šī gada pasaules rallija čempionāta posmos.


Foto: wrc.com

• Autovadītāji ātrumposmos saņems jaudas paātrinājumu tikai tad, ja bremzēšanas laikā tie spēs reģenerēt 30 kilodžoulus enerģijas, lai radītu tā saukto "derīgo reģenerāciju", savukārt pieejamās papildu jaudas apjomu nosaka FIA, ātrumposma raksturs un tā garums.

• FIA ir noteikusi, ka katrs pilots katru ātrumposmu sāks ar akumulatoru, kura uzlādes līmenis ir 80 %, lai ātrumposmu pabeigtu ar 30 % uzlādi. Pirms nākamā posma akumulatora uzlādes līmenis atjaunosies līdz aptuveni 80 %, veicot reģenerāciju pārbraucienā.

• "Viss šķiet ļoti, ļoti jauns un ļoti atšķirīgs no iepriekšējā. Labi, tā joprojām ir pilnpiedziņas rallija automašīna, bet joprojām ir daudz kas jauns. Viss automobiļa darbības veids ir pilnīgi atšķirīgs. Ir daudz jaunu lietu un daudz jaunu sajūtu automašīnā, pie kā ir jāpierod. Testi bijuši labi, bet, kā jau vienmēr, tad ar jauniem automobiļiem nekad nav viss pilnīgi vienkārši. Šķiet, ka tev nekad nav pietiekami daudz laika, lai izietu cauri tam, kas tev nepieciešams. Ir patiešām grūti spriest, jo nav iespējams noteikt, kur tu esi, salīdzinājumā ar konkurentiem. Personīgi joprojām jūtu, ka vēl neesmu tur, kur vēlētos būt, bet esmu pārliecināts, ka daudzi citi piloti būs tādā pašā situācijā,'' tā Elfins Evans.

• Piedalies 'Rally Buhariki' WRC prognožu spēlē. Noteikumi ir atrodami ŠEIT, bet pieteikt prognozi var ŠEIT.

Kā darbosies hibrīda sistēma jaunajās Rally1 mašīnās:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri: