profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Ko Latvijā dara pasaules rallija junioru vicečempions?

Mārtiņš Jankovskis 04.07.2014 - 06:27 Ko Latvijā dara pasaules rallija junioru vicečempions?
2005.gadā Gajs Vilks (pa labi) JWRC ieskaitē piekāpās Dani Sordo (pa kreisi). Foto: No sportista personīgā arhīva

Rallijsprintā Viduslatvija servisa parkā bija manāms 2005.gada pasaules rallija čempionāta (WRC) junioru vicečempions (JWRC) un 2004.gada JWRC trešās vietas ieguvējs Gajs Vilks, kurš 2009.gadā startēja arī Talsu rallijā (10.vieta). Sarunā ar Mārtiņu Dzenīti portāls noskaidroja, ka Vilks šogad uzņēmies jaunā 16 gadus vecā angļu braucēja Džoša Kornvela trenēšanu.

"Šogad Latvijā startē un startēs 16 gadus vecais angļu sportists Džošs Kornvels, kurš uz visu šo gadu nolīdzis sev treneri Gaju Vilksu. Šogad šis sportists startēs Latvijā, Lietuvā un Igaunijā (plānots startēt rallijsprintā Gulbis, 300 ezeru rallijā, Kurzemes rallijā un Sāremā rallijā), kur viņš īrēs Baltic Motorsport Promotion (BMP) sagatavoto Fiesta R2 mašīnu (pagājušā gada Emīla Blūma mašīna). Tajā pašā laikā BMP uzbūvēja viņam jaunu Fiesta R2 mašīnu, ko viņš vedīs uz Angliju, lai tur trenētos," stāsta Mārtiņš Dzenītis, kurš piebilda, ka sākotnēji šo jauno Fiesta R2 mašīnu bija iegādājies Māris Neikšāns, taču tad viņš to pārdeva BMP un pats uzbūvēja jaunu Peugeot 208 R2.


Top jaunais Kornvela auto. Foto: No BMP privātā arhīva

Pirms pagājušā rallijsprinta ''Viduslatvija 2014'' Kornvels kopā ar Vilksu pa Ērgļu rajona ceļiem aizvadīja testus. ''Mēs ar Vilksu šajos testos pārrunājām mūsu akamdēmijas projektu, kuru viņš novērtēja ļoti atzinīgi. Vilks uzskata, ka šī pieeja (kad komandā ir profesionāli treneri, kad notiek profesionāli stenogrammas treniņi, daudzi testi) ir ļoti pareiza un ka tas ir lielisks veids, kā izaudzināt jaunu autosportistu, kurš beigās var arī kaut ko sasniegt pasaulē. Tāpat Vilks bija ļoti pārsteigts par to, cik daudz un cik interesanti mums ir grants ceļi. Vilks piebilda, ka šī ir laba vieta, kur var trenēties un kļūt par rallistu,'' stāsta Mārtiņš.


Vilks testos kopā ar Kornvelu. Foto: No BMP privātā arhīva

Pirms pāris gadiem Vilks, kurš savas karjeras laikā braucis trijās rūpnīcas komandās (Suzuki, Škoda UK un Peugeot), vēl startēja rallijos, taču pēc gūtā muguras savainojuma sportists pēdējo reizi rallijā brauca 2012.gadā. Dzenītis piebilda, ka šobrīd Gajam ir lielas ambīcijas izaudzināt jaunu braucēji, kurš kādu dienu var kļūt par pasaules čempionu. Tāpat Mārtiņš piebilda, ka nav izslēgts, ka pirms kāda no nākamajiem Latvijas rallija posmiem Vilks pastrādās arī ar kādu no šī brīža Autosporta Akadēmijas braucējiem (to jau izmantoja Kristaps Feldmanis).


Feldmanis kopā ar Vilksu testos. Foto: No sportista privātā arhīva

Arī Gajs Vilks sarunā ar šo rindu autoru atzina, ka Latvija ir fantastiska iespēja jaunajiem rallija braucējiem. ''Anglijā nav tādu iespēju, lai trenētos rallijā. Tur ralliji pa grants segumu notiek kaut kādās slēgtās teritorijās, apkārt rūpnīcām. Tas nav tas, lai pēc tam dotos mežā un brauktu ar pilnu gāzi. Džošam šī ir fantastiska iespēja braukt uz Latviju un trenēties,'' iesāk Gajs Vilks.

Sarunas turpinājumā, piebilstot, ka gan jau Vilks šogad Latvijā būs redzams vēl dažos rallijos, sportists atbildēja. ''Tu zini vairāk nekā es (veselīgi un ilgi smiekli). Īsti līdz galam nezinu, bet dažos posmos noteikti būšu klāt un palīdzēšu viņam. Līdz tam mēs noteikti smagi strādāsim Anglijā, kur mums tagad būs jauna BMP komandā sagatavota mašīna.''


Kornvela jaunais auto. Foto: No sportista personīgā arhīva

Šobrīd vairāku IRC posmu medaļnieks Vilks nezināja teikt, vai viņš kā pilots atgriezīsies rallijā. ''Nekad nesaki nekad, bet šobrīd man ir daudz svarīgākas lietas ārpus braukšanas rallijā. Esmu atvērts un gatavs palīdzēt tiem braucējiem, kuriem patīk rallijs un kuri grib būt ātri un kaut ko sasniegt. Esmu gatavs dalīties ar visām savām zināšanām, lai palīdzētu un izaudzinātu kādu lielisku rallija braucēju. Es to nedaru tikai prieka pēc vai naudas dēļ, kaut arī, protams, nauda šeit ir iesaistīta, taču gribu redzēt kādu jaunieti, kurš lielajā autosportā var nokļūt ļoti tālu. Tā ir mana šī brīža misija.''


Gajs Vilks pie Peugeot stūres. Foto: ewrc.cz

Sarunas laikā Gajs turpināja slavēt Latvijas ceļus, kā arī atzina, ka, lai sportists augtu, ir jāmēģina maksimāli daudz braukt sacensībās. ''Ir svarīgi, lai jaunie braucēji aizvada ne tikai testus un dažādus treniņus, bet arī piedalās sacensībās. Piemēram, Džošs man pēc Viduslatvijas rallija saka, ka otrajā aplī brīžiem nezināja, kā braukt, jo uz ceļa bija izveidojušās lielas špūres. Uz ko viņam uzreiz atbildēju, ka, lūk, tieši tāpēc tu esi šeit, lai mācītos, jo treniņos šādi apstākļi nav un nebūs. Mēs izrunājām visu, un viņš manus uzdevumus izpildīja.''


Foto: ewrc.cz

''Vēlreiz gribu pateikt, ka ceļi pie Jums Latvijā tiešām ir ļoti labi – gan ātri, gan lēni, gan šauri. Jā, šajos pirms rallija testos segums bija mīksts un veidojās špūres, bet arī šādos apstākļos ir jātrenējas un jāmāk braukt.''

Savas neilgās karjeras laikā Kornvels Latvijā aizvadījis divus rallijus - Alūksnes rallijsprintā pilots izcīnīja 19.vietu absolūti (2.vieta A-2WD Open klasē) un 22.vieta rallijsprintā Viduslatvija (8.vieta 2WD Open).
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png