profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Hermanis: Nebija patīkami, braucot uz 140 km/h, ieraudzīt sev pretim braucošu džipu

Mārtiņš Jankovskis 25.09.2013 - 19:32 Hermanis: Nebija patīkami, braucot uz 140 km/h, ieraudzīt sev pretim braucošu džipu
Gints Bremze un Elviss Hermanis. Foto: Gints Bērziņš, Go4speed

Rallija Latvija sestais ātrumposms, kad to jau bija veikušas apmēram puse no visām ekipāžām, tika apturēts, un pārējie dalībnieki to veica pārbrauciena režīmā. Parasti, kad posms tiek veikts pārbrauciena režīmā, tad vairums gadījumos kāds no dalībniekiem ir piedzīvojis avāriju un trasē dodas glābēji.

Taču šoreiz iemesls, kādēļ tika apturēts sestais ātrumposms, ir pavisam cits. Izrādās, ka trasē, kad startēja rallijsprinta braucēji, atradās kāds džips, kurš esot sportistiem braucis pretim! Pirmais, kurš pamanīja šo džipu, bija Elviss Hermanis.

''Tas bija Raudas ātrumposmā, kad bija nobraukti apmēram 8-9 kilometri. Nogriežoties uz šaurāku ceļu, kur divām mašīnām bija grūti apmainīties, mums pēkšņi pretim brauca gados pavecs kungs ar vecu dzeltenu džipu, kurš jāsaka, bija izbrīnīts mūs redzot. Kaut kā samainījāmies, bet nu sajūtas nebija diez ko patīkamas. Labi, ka tur nebija līkums, jo tad iznākums varēja būt pavisam cits. Ātrums? Nu kādi 130 - 140 km/h tajā vietā bija. Posma beigās tiesnešiem pateicu, ka posmā brauc mašīna un lai slēdz posmu. Arī nākamās divas ekipāžas bija redzējušas to džipu,'' sarunā ar portālu atzina Elviss Hermanis.


Elviss Hermanis/Gatis Veilands. Foto: Gints Bērziņš, Go4speed

''Uzskatu, ka kļūda bija tajā, ka starp rallija un rallijsprinta braucējiem bija tik liela pauze. Manuprāt, rallijsprinta braucējiem trasē bija jādodas uzreiz pēc pēdējās rallija mašīnas. Visticamāk, redzējis pēdējo mašīnu ar bākugunīm, tas kungs nodomāja, ka viss ir beidzies un devās trasē. Labi, ka šoreiz viss labi beidzās. Jācer, ka tā bija tāda neveiksmīgu apstākļu sakritība nevis ļaunprātīga rīcība.'' 

Jautāts, vai Elviss ar tādu situāciju bija sastapies arī agrāk, sportists turpina: "Desmit gadu laikā kaut kas tāds bija pirmo reizi. Ir gājuši cilvēki tuvu trasei, kvadracikli braukuši, bet, ka tev mašīna brauc pretim, tā nebija bijis. Ja vēl brauktu pa spalvu, tad vēl tā, kaut arī tas ir nepieņemami. Šobrīd gūti teikt, no kurienes viņš uzradās, jo pie visām mājām un ceļiem stāvēja tiesneši.''

''Ja runājam par pašu ralliju, tad rallijs man ļoti patika - viss bija labi, taču otrajā dienā vienā vietā iekšmalā, zālē ieaudzis, bija paslēpies celms, pret kuru arī nolauzu riteni. Tāds ir tas sporta veids. Kopumā viss bija labi noorganizēts un rallijs bija lielisks,'' nobeidz Hermanis.


Miks Ernstsons/Edgars Svencis. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed

Minūti pēc Elvisa trasē devās Miks Ernstsons/Edgars Svencis. ''Man šis rallijs vairāk bija kā treniņš, jo gribēju pārbaudīt, vai motors karst vai nekarst. Izrādās, ka tomēr vēl karst. Kaut kā neiet šogad. Šobrīd ir doma tirgot šo mašīnu, bet, ja nenopirks, tad jau gan vēl nedaudz pabraukšu. Šobrīd gribas nedaudz atpūsties no rallija,'' saka Miks Ernstsons.

Jautāts, vai Miks redzēja minēto džipu, sportists turpina. ''Es to džipu redzēju aiz vienas mājas, tuvu ceļa malai. Protams, tas nav normāli, bet labi, ka viss labi beidzās. Manuprāt, šāda pauze starp ralliju un rallisprintu bija nevietā. Pārāk ilga, kas daudziem cilvēkiem, visticamāk, lika domāt, ka viss ir beidzies.''

Arī rallijsprinta uzvarētāji Gints Bremze/Toms Freibergs pamanīja minēto auto. ''Braucot tajā posma, redzēju, ka tas džips atrodas ļoti tuvu trasei. Vēl nodomāju pie sevis, ko viņš dara tik tuvu trasei. Tikai beigās finišā uzzināju, kas par lietu. Labi, ka tas bija taisnē, nevis kādā asākā līkumā.''

''Uzskatu, ka, ja rallijs un rallijsprints notiek kopā, tad nevajag taisīt kaut kādas pauzes. Uzskatu, ka rallijsprinta braucēji ir jāliek pa vidu lielajiem un lai nesanāk starp abām disciplīnām šādas pauzes. Visi taču nezina, ka pēc rallija brauks vēl viena ļoti lēna nulles ekipāža un tad nāks rallijsprinta braucēji. Arī tā pauze starp pēdējo nullīti un Elvisu bija ļoti liela, kas, iespējams, daudziem lika noprast, ka rallijs ir beidzies. Tikpat labi var darīt, kā bija Kurzemē - pa priekšu rallijsprints, tad ātras nullītes un tad uzreiz rallijs,'' saka Toms Freibergs.


Gints Bremze/Toms Freibergs. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed

Jautāts, kā gāja pašā rallijā, stūrmanis turpina. ''Šim rallijam uzstādījums bija finišēt un tikt pie diviem punktiem, lai kopvērtējumā izcīnītu trešo vietu. Pēc pēdējā rallija neko nebijām darījuši, tāpēc rallija Latvija pirmajos dopos īsti nevarējām saprast, ko tā mašīna dara. Var teikt, ka nevarējām saprasties ar riepām. Sapratām, ka skriet nav jēgas un jāpaliek pie uzstādījuma - finišēt. Tobrīd mums pa priekšu brauca Hermanis, kurš šoreiz nebija ķerams, jo viņš tiešām bija ļoti ātrs. Taču, kad redzējām, ka viņš izstājās, sākām braukt vēl piesardzīgāk, jo tas mums kopvērtējumā deva jau otro, nevis trešo vietu. Ķemeru posmā, ņemot vēl vērā laikapstākļus, braucām ļoti piesardzīgi un lēni, par ko pašiem nedaudz pat bija kauns, taču šoreiz virsroku ņēma taktika, jo likme bija otrā vieta čempionātā.''

Rallijsprinta Latvija absolūtie rezultāti:
1. Gints Bremze (4WD Open) 41:47.69
2. O.Patmalnieks (4WD) +2:20.09
3. V.Kļaviņš (2WD Open) +2:20.76
4. A.Lazdiņš (4WD Open) +2:38.91
5. K.Grimze (4WD Open) +2:39.46
6. Ģ.Torgans (2WD Open) +3:13.23
7. J.Cielēns (1600) +3:19.05
8. D.Blūms (4WD) +3:41.70
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png