profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Ķenavs: Uzvara rallijsprintā Sarma ir brāļa Mārča nopelns

Mārtiņš Jankovskis 14.02.2023 - 21:21 Ķenavs: Uzvara rallijsprintā Sarma ir brāļa Mārča nopelns
Foto: No ekipāžas privātā arhīva

Rallijsprintā ''Sarma'' lielisku rezultātu sasniedza Miks Ķenavs/Gundars Berķis (Mitsubishi Lancer Evo VI), kuri par vairāk nekā minūti apsteidza mājiniekus Mareku Švarcu-Švampānu/Armandu Lūkinu, kuriem šī bija debija pie ''Ford Fiesta NRC Evo2'' stūres.

Līdz šim Miks rallijā un rallijsprintā braucis ļoti maz. Labākais rezultāts rallijsprintā tika sasniegts pērn, kur rallijsprintā Vecpils tika izcīnīta 2.vieta absolūti. Taču Sarmas rallijsprintā Miks izcīnīja pārliecinošu uzvaru rallijsprinta ieskaitē, ka arī trešo vietu rallija ieskaitē LRČ5 klasē, piekāpjoties vien Timu Korgem un Jānim Vorobjovam.

Pēc aizvadītā rallija portāls Go4speed kopā ar Miku Ķenavu atskatījās uz aizvadīto ralliju.


Foto: Dace Janova

Mik, apsveicu ar lielisko rezultātu. Pirmā uzvara rallijsprintā absolūtajā ieskaitē!
Paldies. Jā, rezultāts ir labāks nekā cerēts. Bet tas atspoguļo ieguldīto darbu pirms rallija. Uz šo posmu tika pieaicināts menedžeris, brālis Mārcis Ķenavs, tāpēc šis rezultāts tika sasniegts pateicoties viņam, jo tika ieguldīts darbs gan pie mašīnas regulējumiem, gan stenogrammas. Emocijas joprojām ir lieliskas. Galvenais to visu atcerēties, jo viss vēl priekšā.

Kā izpaudās šī Mārča palīdzēšana?
Kad pierakstījām trasi, mēs pēc tam trīs līdz četras stundas gājām cauri onbordiem un sastādītajai stenogrammai (trijiem dopiem). Šoreiz tiešām kā nekad tika ieguldīts smags darbs, tāpēc uzskatu, ka tas šādā smagā trasē arī atspoguļojas rezultātos. Ātrumposmi šoreiz tiešām bija sarežģīti, bet mūsu ekipāža, pateicoties Mārcim, spēja sagatavoties ļoti labi. Mēs šiem ātrumposmiem piegājām ar profesionālu padomu no malas. Lai arī sākumā bija tāds kā stress, Mārcis spēja nomierināt un, kopā veicot ātrumposmu analīzi, viss salikās pa plauktiņiem.

Protams, paldies arī pārējiem komandas locekļiem, jo ziemā tika ieguldīts liels darbs, sagatavojot tehniku. Tas arī pierādījās rallijā, ka ar vecu tehniku varam cīnīties par augstiem rezultātiem.


Foto: Krists Andersons

Kā tev liekas, ja tu uz starta izietu kā parasti un, ja Mārcis nesniegtu padomu, tad rezultāts būtu sliktāks?
Domāju, ka noteikti. Tik augsts rezultāts nebūtu. Līdz šim esmu bijis viena persona vienā – pilots, komandas vadītājs, mehāniķis, menedžeris. Tas viss ir diezgan sarežģīti. Kad tu atbrauc uz ralliju un domā par daudzām lietām, tad ir grūti koncentrēties pašam galvenajam – braukšanai. Un tieši tāpēc arī bieži nesanāk uzrādīt to rezultātu, kādu tu gribētu. Šoreiz man bija iespēja piesaistīt Mārci un, lūk, šeit arī rezultāts. Ja tu gribi pacelt savu līmeni, tad ir ļoti labi, kad ir šāda profesionāla palīdzība no malas. Es nekautrēšos teikt, ka šajā rallijā apmēram pussekundes ieguvums uz kilometru ir brāļa nopelns, par ko viņam liels paldies.

Tad sanāk, ka arī bez braukšanas treniņiem var uzlabot savu līmeni un būt ātriem?
Protams. Mūsu līmenis ir amatieru līmenis, kur mēs uzbraucam, kad varam un kad sanāk. Trenējamies tik daudz, cik ir laiks un līdzekļi. Un, ja šādā brīdī tev ir tāds profesionāls palīgs no malas, kurš spēj palabot stenogrammu, pamatoti ieteikt kādas jaunas lietas, tad arī ir rezultāts. Nebiju Top 3 braucējs šajā rallijā absolūtajā ieskaitē, bet priekš mūsu tāda amatieru līmeņa uzskatu, ka lēni nebijām. Tehnika mums ir tāda, kāda tā ir, bet, ja tev ir laba un precīza stenogramma, tad arī rezultāts neizpaliks. Šoreiz no mašīnas visu sulu ārā nespiedām, bet ieguldītais darbs stenogrammā ļāva mums finišēt tur, kur mēs finišējām. Tā pārliecība, kuru guvu pēc tika labas stenogrammas, ļāva braukt ātri un stabili.

Bet pastāsti vienu lietu – piektdien, braucot arī pašam pa trasi, tā bija lieliska, jo trasi klāja ledus, bet sestdien sasniga slapjš sniegs, kas trasi izmainīja pilnībā. Kā tev izdevās tā braukšana, kur tu gatavojies vieniem apstākļiem, bet beigās biji spiests braukt citos apstākļos?
Jā, apstākļi rallija dienā bija ļoti smagi, bet domāju, ka man šoreiz stenogramma bija sastādīta tā, kā es tos līkumus redzu, nevis pēc tā, kādi ir apstākļi trasē. Jā, protams, daudzviet slīdēja un braukt bija grūti, bet tādās vietās es nedaudz samazināju tempu. Kā jau teicu – ja nebūtu precīzi sastādīta stenogramma, domāju, ka tik raiti mums neietu un būtu daudz kļūdas.


Foto: Dace Janova

Sanāk, ka rallijā var uzrādīt labu rezultātu ar precīzu stenogrammu un bez tās ātrākās mašīnas?
Ja tu gribi braukt hobija līmenī, tad braukšana nav sarežģīta – sataisi drošu stenogrammu un brauc, bet man raksturs ir tāds, ka gribas braukt ātri un kvalitatīvi ar to tehniku, kas man ir. Citi teiks, ka viņiem vajag labu motoru, riepas, bet, ja tev pēc tam jālabo 20 vietās stenogramma, tad tev nevajag labu motoru. Primārais ir iemācīties pareizi braukt un tad var domāt par nez kādiem uzlabojumiem. Es arī daudz ko gribētu, bet šobrīd apzinos, ka man pašam sākumā ir jāizpilda savs mājasdarbs, lai spertu nākamo soli. Pagājušajā gadā, kad Cēsu rallijā gribēju skriet pakaļ lielajiem puikām, man tā skriešana beidzās grāvī.

Klau, kopš 2014.gada, kad sāki savu autosporta karjeru ar minirallija sacensībām, tu līdz šim ne reizi nebiji piedalījies ziemas rallijos.
Jā, tas tiesa. Šī bija pirmā reize, kad rallijā braucu ar šādām zāģu riepām (smejas). Bija testi, kur nobraucām kādus 60 kilometrus ar šādām riepām, bet īstais starts kaujas režīmā bija Sarmas rallijā. Taču es uzskatu, ka braukšana ir braukšana, vienalga kādi ir laikapstākļi, bet šādos sarežģītos ceļos puse no uzvaras ir precīza un pareiza stenogramma. Šoreiz tiešām šajā rallijā lielu lomu nespēlēja mašīnas jaudas, bet gan pārliecība pār savām darbībām trasē.

Kāds ir jūsu šīs sezonas mērķis?
Mūsu mērķis šosezon ir starts rallijsprintā, kur, jā, neslēpšu – mērķi ir tie augstākie, lai arī apzinos, ka tā konkurence gan rallijsprintā, gan rallijā ir ļoti sīva, kur dažiem braucējiem ir jau desmit gadu pieredze. Man nobrauktu ralliju un rallijsprintu skaits ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāms, tāpēc apzinos, ka viegli nebūs cīnīties. Bet krāsim kilometrus un startēsim rallijsprintā, bet, kur varēsim, brauksim arī rallijā, jo šogad kalendārs ir ļoti labvēlīgs.


Foto: Edgars Leonovs

Konkurenti jau abos čempionātos arī spēcīgi.
Tieši tā. Jāsaprot arī tas, ka es ar ''Mitsubishi Lancer Evo VI'' neskriešu pakaļ braucējiem, kuri brauc ar ''Mitsubishi Lancer Evo X'' un ''Mitsubishi Lancer Evo IX''. Ir jāsaprot sava vieta. Nav man vairs 18 gadi un lielie mērķi uz WRC, bet pabraukt tā, lai būtu formā un lai citiem pajauktu prātu, tam jābūt gatavam. Ja mēs esam tādi vairāki braucēji, tad viss ir lieliski.

Pagājušajā gadā savā mājas trasē Vecpilī rallijsprintā par 3,47 sekundēm piekāpies Marekam Švarcam-Švampānam, bet šoreiz viņa mājas trasē diezgan pārliecinoši viņu apbrauci.
(Smejas) Jā, pēc finiša teicu viņam, ka tas tev par to Vecpili (Smejas). Uz ko Mareks smejoties noteica, ka varbūt jāiet tā mašīna pārbaudīt uz tehnisko komisiju. Bet jā, ziemā ieguldītais darbs arī šoreiz atspoguļojās tajā rezultātā. Bija patīkami apsteigt tik spēcīgus un pieredzējušus braucējus.

Lai vai kā, bet sezona Jums iesākusies ļoti labi.

Jā, tā ir. Sezona tiešām iesākusies ļoti laba, bet nemelošu – ir mazs stress uz nākamajiem rallijiem. Bet ir doma arī uz nākamo ralliju pieiet ar tādu pašu piegājienu un darbu, un gan jau rezultāts neizpaliks. Galvenais man pašam nesadegt un neskriet pakaļ lielajiem puikām. Es skatos uz savu līmeni, tāpēc man primārais būs cīņa rallijsprintā ar Mareku un Vigo Rubeni. Es jau nekādu varoņdarbu Sarmas rallijā neizdarīju un neuzvarēju LRČ5 klasē. Bet bija patīkami pamaisīt gaisu LRČ5 klases braucējiem. Bija pacilāti dzirdēt atzinīgus vārdus no Elvisa Hermaņa, kurš atzina, ka rallija izskaņā viņa mērķis bija noturēt mani aiz viņa muguras.

Ķenavs/Berķis rally Sarma SS4
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png