profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Brāļi Velmes būvē leģendāro B grupas 'Audi S1 E2' (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 13.04.2020 - 23:57 Brāļi Velmes būvē leģendāro B grupas 'Audi S1 E2' (FOTO)
Foto: No personīgā arhīva

Pagājušā gada novembra beigās jau ziņojām, ka brāļi Ivars un Andris Velmes, kas pēdējos trīs gadus skatītājus gan Latvijā, gan ārpus tās priecēja ar savu leģendāro 'Audi Quattro A2', šķīrās no savas 470 Zs jaudīgās automašīnas.

''Protams, žēl šķirties no šī auto, ar kuru ir piedzīvoti tik daudz patīkamu brīžu un gūtas neaizmirstamas emocijas… Šie bija trīs burvīgi gadi ar šo auto. Taču no autosporta mēs neaizejam. Tagad būs neliela pauze, bet pēc tam domājam atgriezties ar kaut ko tikpat unikālu un iespaidīgu. Ticu, ka spēsim iepriecināt skatītājus vēl vairāk,'' toreiz teica Ivars Velme.

Jau pēc neilga laika Velme portālam Go4speed atklāja, ka plāno būvēt vēl vienu unikālu Audi automašīnu – leģendāro B grupas ''Audi S1E2'', kas skatītājus WRC rallijā priecēja sākot no 1985.gada. Taču ar brāļiem Velmēm vienojāmies, ka materiāls par viņu nākamo auto taps, kad auto iegūs jau reālas aprises.


Šādu auto būvē brāļi Velmes

Pēc tam, kad brāļi pārdeva savu Audi, drīz vien jau sākās darbs pie jaunā projekta. Sākot ar detaļu sūtīšanu un beidzot ar virsbūves gatavošanu.

''Kopš sāku braukt rallijā, mans mērķis bija kādu dienu izbraukt ar leģendāro B grupas ''Audi S1E2'', par kuru internetā esmu skatījies ļoti daudz video. Iepriekšējo 'Audi Quattro A2' pārdevām ar vienu domu – lai varētu īstenot sapni un uzbūvēt ''Audi S1E2''. Protams, šķirties no iepriekšējā auto bija smagi – divus gadus to būvēju un divus gadus braucu. Tik daudz darba un pūļu tika ielikts, ka šķirties bija ļoti žēl. Bet zināju, ka pārdodu tikai ar vienu mērķi – uzbūvēt ''Audi S1E2'','' otrajās Lieldienās portālam Go4speed pastāstīja Ivars Velme.


Foto: No personīgā arhīva

''Protams, pirms idejas par šāda auto būvēšanu gan pats skatījos un vācu informāciju internetā, gan daudz ar padomu man palīdzēja polis Tomasz Cecot. Daudz laika aizgāja, kamēr tika salikta automašīnas virsbūve, kur uz speciāla galda, par ko gribu teikt lielu paldies Vāģi Racing, tika veikti metināšanas darbi, kas prasīja daudz laika. Šie darbi gan jāsaka vēl nav beigušies, jo ir vēl daudz un dažādi sīkumi, kas jāmetina. Protams, paralēli tika sūtītas daudz un dažādas detaļas, kas diemžēl koronavīrusa dēļ vēl nav atceļojušas. Tāpat paralēli vēl tiek būvēts motors, par ko lielu paldies jāsaka Laurim Ruskulim.''


Foto: No personīgā arhīva

Velme atklāja, ka šobrīd auto jau ir ielikts drošības karkass un arī virsbūve daļēji ir salikta, bet, protams, darba vēl esot vēl ļoti daudz. Jautāts, cik procentuāli auto šobrīd ir gatavs, Ivars noteica, ka apmēram 35%.

Jautāts, kad auto varētu būt gatavs startam, brāļi cer, ka pie labvēlīgiem apstākļiem tas varētu notikt nākamā gada ziemas rallijos.


Foto: No personīgā arhīva

Šis ''Audi S1E2'' būs aprīkots ar 2.2 turbo 20V dzinēju, kura jauda bez restriktora var sasniegt 600Zs. Šis auto būs tikpat jaudīgs, ka tie B grupas rallija auto, kas 80. gadu vidū skatītājus priecēja WRC. Rallija trasēs B grupas mašīnas bija redzamas tikai četrus gadus 80. gadu vidū, tomēr šo mašīnu ēra autosporta vēsturē ierakstīta zelta burtiem un tiek saukta par rallija zelta laikmetu.


Kas attiecas uz pašām mašīnām, tām veltīti dažādi epiteti, piemēram, ka tās vienkārši bija pārāk ātras, lai ar tām sacenstos. Un tiešām, B grupa ir mūsdienu inženieru sapnis – minimāli ierobežojumi, kas galvenokārt izrietēja no motora izvietojuma un tilpuma.


Foto: No personīgā arhīva

1986.gadā "Audi Quattro" jau bija vairāk nekā 600 zirgspēku, kamēr mūsdienu jaudīgākajām WRC klases mašīnām ir aptuveni 380 zirgspēki. B grupas noteikumi radīja dažas no visu laiku ātrākajām un jaudīgākajām rallija mašīnām vēsturē. Tomēr tieši 1986.gadā pienāca brīdis, kad pieauga bažas, vai šie autobūves meistardarbi tiešām nav kļuvuši pārāk ātri un bīstami. Vairāki incidenti, kuros cieta gan piloti, gan skatītāji, veicināja runas, ka B grupu vajadzētu aizliegt, kas arī 1987.gadā notika. Lai cik traģiskas būtu bijušas šo mašīnu beigas, to brutālā jauda, skaņa un ātrums uz mūžīgiem laikiem paliks rallija vēsturē kā šī sporta veida aizraujošākie un labākie gadi.


Foto: No personīgā arhīva


Foto: No personīgā arhīva

Jautāts, kas būtu tā lieta, ko Velme gribētu īpaši izcelt savam jaunajam auto, Ivars atzina, ka tā būs Air fresh jeb antilāga sistēma (tāda sistēma oriģināli bija tā laika ''Audi S1E2''), kas šobrīd rallijā daudzām vecām mašīnām nav novērota (tāda sistēma ir WRC un rallijkrosa Supercar mašīnām). Tāpat arī rezerves ritenis tiks ievietots automašīnas salonā. Velme piebilda, ka Body kit un drošības karkass (to gatavoja Ireco Motorsport) nāk no Polijas, bet motors un ritošā daļa tiek būvēta no rokas Latvijā.


Foto: No personīgā arhīva

''Šobrīd ir mērķis uzbūvēt šo auto un pašam braukt. Gribas ar šo auto aizbraukt vēlreiz uz Leģendu ralliju. Šobrīd galvenais ir uzbūvēt, izbaudīt šo procesu un iziet uz starta. Tas ir mans sapnis un kuru lēnām arī eju.''


Ivars Velme. Foto: No personīgā arhīva

''Bildēs tas skats ir viens, bet dzīvē pavisam savādāks – īsts nezvērs,'' nobeidz Velme, kurš piebilda, ka jau šobrīd par šo auto ir liela interese.
Komentāri
Vecmeistar13. 15.04.2020 12:39
Ivar un Andri,ļoti gribētu redzēt Jūsu lolojumu...Varbūt sazināsimies,un kādreiz aizbraukšu ciemos.
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png