profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
go4speed-4857.jpg
aim-baneris-1-1-5359.gif

Minirallija 'Cesvaine' organizators - no utopiskas idejas līdz sapņa īstenošanas

Mārtiņš Jankovskis 17.09.2025 - 18:49 Minirallija 'Cesvaine' organizators - no utopiskas idejas līdz sapņa īstenošanas
Minirallija ''Cesvaine'' organizatori. Foto: Minirallijs ''Cesvaine''

Šī gada 27. septembrī notiks minirallija posms "Cesvaine". Šis būs nozīmīgs brīdis gan Madonas novadam, gan autosporta cienītājiem, jo pēdējo reizi rallijs Cesvaines pusē viesojās pirms vairāk nekā desmit gadiem. 

Viens no minirallija ''Cesvaine'' organizatoriem un idejas autors ir Ingus Ķimelis. Šo rindu autors Ķimeli pazīst jau sen, jo agrāk vairākus gadus kopā ar Ingu un viņa tēti Tāli kopā tika braukts uz Somijas WRC rallijiem. Droši vien daudzi nezina, bet Ķimeļi kopā ar saviem draugiem 2012.gadā ieguva ''Latvijas Lepnums'' balvu par igauņu sportistu dzīvību izglābšanu rallijsprintā ''Gulbis 2012''.  

Īsi pirms gaidāmā minirallija posma "Cesvaine" portāls Go4speed uz sarunu aicināja Ķimeli.

Kurā brīdī tu pats sevi pieķēri pie domas, ka kādu dienu vēlies organizēt kādas autosporta sacensības?
Tas man jau ir no mazotnes, cik atceros. Zināju, ka pie mums Cesvaines pusē ir ļoti skaisti un autosportam piemēroti ceļi, bet tobrīd, kad sāku tā padziļināti interesēties par ralliju, pie mums nekas nenotika. Gaidīju, kad kāds saņemsies, lai kaut ko uzrīkotu. Taču nekas īsti nenotika, tāpēc nolēmu, ka, ja gribu, lai pie mums ir augsta līmeņa sacensības, tad pašam ir kaut kas jādara.

Ingus (ar zilo cepurīti) ar tēti cenšas palīdzēt Māra Neikšāna ekipāžai

Kad agrāk braucu ciemos pie kāda no klasesbiedriem, tad vienmēr, braucot pa zemes ceļiem ap Cesvaini, pie sevis iedomājos: ''Šis būtu skaists rallija ceļš. Šeit būtu skaista līkumu sasaiste u.t.t.'' Tagad, kad mums tika dota zaļā gaisma rīkot miniralliju ''Cesvaine'', tad bija tādas patīkamas sajūtas, ka vari likt gandrīz visus tos ātrumposmus, pa kuriem pats esi bērnībā braucis un sapņojis.

Skaidrs, ka viens nav cīnītājs, lai sarīkotu šādu pasākumu. Kā tu savāci savu komandu?
Ar Uvi Veikšānu, kurš mums atbild par tehniskajām lietām, satikāmies pavisam nejauši mūsu kopējā darba vietā. Vārds pa vārdam, ''man patīk rallijs, man arī patīk'', un tā arī kopā sākām braukt pa rallijiem. Piesaistījām vēl vienu draugu Armandu Avotiņu, kurš mums kārto finanses un dokumentus. Tā nu mēs tie trīs galvenie esam, bet, protams, bez mums komandā ir vēl cilvēki, kuri palīdz.

Ingus Ķimelis (pa kreisi) un pārējie minirallija ''Cesvaine'' organizatori. Foto: Minirallijs ''Cesvaine''

Kurā brīdī sapratāt, ka esat gatavi piedāvāt savu kandidatūru un rīkot kādu pasākumu pie sevis?
Pagājušā gada Sāremā rallijā satiku Alūksnes rallija organizatorus. Toreiz ieminējāmies viņiem, ka būtu forši, kad Cesvainē vai Madonā būtu rallijs, uz ko viņi mums uzreiz teica, lai nākam komandā, kur viņi mums pastāstīs, parādīs kas ir kas. Un principā tur arī tas pēdējais grūdiens sekoja, ka sapratām – ejam un darām! Piedalījāmies, palīdzējām viņiem un sapratām, kā tās lietas jādara. Tā teikt pirmo reizi redzējām ralliju no iekšienes.

Pēc Alūksnes rallija bijām pieņēmuši gala lēmumu, ka ir jāmēģina kaut kas darīt tālāk. Sazinājāmies ar Kasparu Šimkusu, lai saprastu, kādas ir iespējas, kādi būtu provizoriskie datumi. Mūsu mērķis bija kaut ko rīkot rudens pusē, lai mums būtu vairāk laika sagatavoties. 

1.aprīlī mums bija pirmā prezentācija, ko prezentējām Latvijas Automobiļu Federācijai. Parādījām savus plānotos ātrumposmus, izstāstījām savu vīziju, plānus un tā arī viss sākās. Zaļā gaisma tika dota. Kaspars mums pieredzes apmaiņai ieteica apmeklēt visus pārējos minirallija posmus, un tā arī mēs visos posmos bijām klāt, lai smeltos zināšanas. Šis bija ļoti vērtīgi, jo no katra posma varēja kaut ko iemācīties, paņemt kaut ko noderīgu arī priekš mums. Liels prieks, ka šī komūna ir ļoti atvērta un palīdz. Neviens neatteica. 

Kaspars Šimkus. Foto: Dace Janova

Būs kaut kas tāds, kas nav citos minirallija posmos?
Centīsimies. Piemēram, kad noslēgsies pieteikšanās, mēs visiem sportistiem izsūtīsim video materiālu, kur būs redzams, kur atrodas treileru parks, kā uz viņu nokļūt, kur atrodas servisa parks, tehniskā komisija, administrācija, rallija centrs, kur notiks balle. Gribam, lai ar šo materiālu tiktu novērstas visas sīkās nebūšanas. Kad pats taisi, liekas viss zināms, bet gribam, lai sportistiem, iepazīstoties ar šiem video, viss būtu skaidrs. 

Servisa parks būs Cesvaines estrādes teritorijā, kur būs izpļauts un viss sakopts. Plānojam iekārtot līnijas, lai sportistiem vieglāk orientēties. Būs norādes, numuri, lai viss būtu forši un kā pienākas. Ļoti patīk Ivara Mielava video no minirallijiem, kur ir redzams viss no iekšienes, kur sportisti pastāsta, kas viņiem patīk, kas nepatīk. Un tas arī mums ļauj daudz labāk  sagatavoties, lai ņemtu braucēju viedokli. Mums šis pasākums nav tikai ķeksīša pēc, tāpēc gribam, lai visiem viss patiktu un visi būtu apmierināti. 

Foto: Dace Janova

Vai būs kādas aktivitātes arī ārpus pašām sacensībām?
Tie, kuri nevēlesies doties uz pašiem ātrumposmiem, tad pie skolas būs ēdinātāji, piepūšamās atrakcijas, auto izstāde. Skolā būs rallija simulators, tāpēc būs aktivitātes gan lieliem, gan maziem. Gribam sarīkot pasākumu, lai to atcerētos gan sportisti, gan skatītāji.

Kā tādiem jauniem organizatoriem veicās ar sponsoru piesaisti? Tas galvassāpes rada pat rūdītiem sacensību organizatoriem, kur nu vēl galīgi jauniem un nepieredzējušiem.
Protams, pirmie zvani bija interesanti (smejas). Zvani, jautā, vai negrib atbalstīt, palīdzēt, bet kaut kā viens zvans tur, otrs tur un tā mums tas rallija budžets sāka veidoties. Pazvanījām uz Madonas domi, kā viņi skatītos uz šādu pasākumu. Aizgājām ciemos, parādījām savu prezentāciju, izklāstījām savus plānus. Tagad tā atskatoties, jāsaka, ka toreiz tā mūsu ideja bija tuvu utopiskai, taču paldies Madonas domei, kas noticēja, kas palīdzēja ar finansējumu. Protams, talkā nāca arī vietējie uzņēmēji, kas arī gribēja palīdzēt. Līdz ar to kaut kādu budžetu savācām, bet, protams, lielu daļu no budžeta veido dalības maksa. Tāpēc cerams, ka sportisti pieteiksies un mums izdosies visu nosegt. Pagaidām viss iet pēc plāna.

Foto: Dace Janova

Ko tu vari pastāstīt par šī gada ātrumposmiem?
Kopā būs seši ātrumposmi – trīs posmi, kas būs jāveic pa divām reizēm. Man, kā Cesvaines patriotam, sanāca visu salikt tā, ka neviens ātrumposms neizies ārpus Cesvaines pagasta. Pabraucot šī gada citu miniralliju ātrumposmus, man gribētos teikt, ka mums varētu būt vissarežģītākie ātrumposmi. Mēs pat mazliet uztraucāmies, vai dažās vietās nebūs par traku. Domāju, ka dažām ekipāžām pāris vietās būs metoši tramplīni. Būs gan ātri, gan arī pietiekami sarežģīti ātrumposmi – starp viltīgu līkumu tramplīnā ar mainīgu un negatīvu rādiusu. Bet, protams, strādājām pie tā, lai viss būtu droši. Par cik esmu bijis Somijas WRC, tad dažas sekcijas man atgādina slaveno Ouninpohjas ātrumposmu (Smejas).

Ātrumposmi būs labs pārbaudījums gan iesācējiem, gan pieredzējušiem braucējiem. Katrs ātrumposms gandrīz savādāks. Pirmais posms būs ātrs, savukārt, otrais sarežģīts ar līkumiem pār tramplīniem. Trešais būs ātrs, šaurs un ar krustojumiem. No rallija buķetes uzskatu, ka būs viss, ko var piedāvāt klasiskā rallijā. Izvēlējāmies tādus ātrumposmus, kas ir visinteresantākie. Tāpēc būs jābrauc prātīgi, jo rallijs nebūs diez ko vienkāršs. 

Foto: Aigars Naglis (Sindroms)

Diezgan iedvesmojoši. Nezinu, vai vēl ir vēlme debitēt minirallijā tieši šajā posmā.
(Veselīgi smiekli) Ar attiecīgu ātrumu visu var izbraukt. Mēs taču izbraucām visam cauri (smejas).

Jums plānojas arī testi?
Jā, 25.septembrī plānojas testi. Posma garums būs 3,99 kilometri, ar roteriem, lai braucēji var patrenēt svarīgo elementu! Testu laiks no 11:00 - 16:00, kur stundā varēs aptuveni izbraukt 3-4 reizes. Sākums 10:00, kur sāksies trases pierakstīšana un tad jau testi. Vairāk par desmit ekipāžām neplānojam. Vēl ir atlikušas dažas vietas, tāpēc interesenti var rakstīt.

Kā veicās ar ceļu saskaņošanu ar vietējiem?
Diezgan labi. Ļoti daudzi vietējie, gar kuru mājām ies ātrumposmi, bija ļoti pretimnākoši, atbalstīja mūs. Daudzi priecājās, ka Cesvaines pusē atkal būs rallijs. Varu pateikt, ka katrā posmā būs vairākas skatītāju vietas, kas ir sarunātas un saskaņotas ar vietējiem. 

Foto: Minirallijs ''Cesvaine''

Cik zinu, jūsu plāni neaprobežojas tikai ar miniralliju.
Jā, plāni mums ir lieli, bet redzēsim, kā ies. Ja šogad viss būs labi, tad nākamgad gribam sarīkot rallijsprintu, bet 2027.gadā lielo ralliju. Šogad un nākamgad būtu plāns visus ceļus, drošības pasākumus u.t.t. pārbaudīt, lai 2027.gadā, visu saliekot kopā, varētu sarīkot skaistu ralliju Madonā, kuram tā būtu atgriešanās pēc 15 gadu pauzes. Ar Madonas pašvaldību ir iesāktas sarunas par šo, un viņi arī ir gatavi atbalstīt mūs. Iesim soli pa solim un redzēsim, kā mums veiksies.

Pieteikumu un dalības maksas nomaksas termiņa beigas piektdiena, 19. Septembris, plkst. 18:00.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png bmp-4439.png go4speedshop-0630.png