profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Cik līdzekļu nepieciešams, lai startētu folkreisā? II daļa

Go4speed 06.05.2011 - 20:46 Cik līdzekļu nepieciešams, lai startētu folkreisā? II daļa
Aigars Tīdmanis/Go4speed


Jebkurš autosporta veids prasa daudz līdzekļus, bet viens no lētākajiem noteikti ir folkreiss.  

Daudzi noteikti kādreiz nodomājuši, ka labprāt piedalītos kādās autosporta sacīkstēs, taču līdzekļu trūkumu dēļ šī iecere tā arī paliek nerealizēta. Protams, kaut kādus naudas līdzekļus vajag visur, taču no visiem autosporta veidiem vislētākais noteikti ir folkreiss. Tomēr arī šeit pastāv vairāki izaicinājumi, ko portālam "Go4speed" atklāja LAF Folkreisa Ziemas kausa izcīņas uzvarētājs Jānis Nikels un folkreisa krusttēvs Viestura Saukāns.

Kā atzīst Saukāns, tad automašīnas iegāde zināmā mērā ir gaumes lieta, jo folkreisam derot jebkurš auto. "Motora darba tilpums nav ierobežots, tāpēc var braukt sākot no maza "Fiat", beidzot ar milzīgu "Volvo". Noteikti jāizvērtē, vai auto nav pārāk sarūsējis vai cietis, lai uz tā bāzes varētu būvēt drošības karkasu un citus sporta elementus. Iespējams, racionālāk ir izvēlēties auto, kuram ir plaši pieejamas virsbūves daļas, jo spārni, durvis un citas lietas sezonas laikā būs jāpamaina."

Runājot par tehniskajiem noteikumiem un lietām, kas obligāti nepieciešamas, Saukāns turpina. "Primārais - drošība. Drošības karkass, degvielas tvertne, utt. Protams, svarīgs arī sportista ekipējums, taču folkreisā var izmantot sporta apģērbu ar beigušos homologāciju. Viss pārējais - tas jau atkal gaumes un tehniskās izdomas jautājums. Tāpat arī izmaksas - var ieguldīt miljonu, bet jautājums, vai vajag. Tā kā fiksētā pārdošanas summa ir 950 eiro, tad varu apgalvot - šajā summā var iekļauties un uzbūvēt mašīnu, ar kuru var iebraukt Top 3"

Izmaksas, salīdzinot ar citiem tehniskajiem sporta veidiem, ir mazākas. "Izmaksas sportistam, kurš sāk no nulles un vēlas startēt lielā daļā 2011. gada sacīkšu, ir šādas: Folkreisa gada licence - Ls 45, apdrošināšana - Ls 16, tehniskā pase - Ls 10, bet katras sacīkstes dalības maksa - Ls 25. Mans personīgais spriedums par izmaksām - Ls 100 uz vienām sacīkstēm," tā Saukāns.

LAF Folkreisa Ziemas kausa izcīņā šogad uzvarēja Jānis Nikels un tagad ir gatavs padalīties veiksmes formulā. "Ja nauda no kabatām ārā nekrīt, tad ieteiktu izvēlēties tādas mašīnas, kurām rezerves detaļas ir lētas," iesāk Jānis. „Ieteiktu "Golf" vai "Opel". Pats braucu ar "Golf", tāpēc man nav par ko sūdzēties. Tāpat viennozīmīgi nevaru pateikt, ka labāka ir priekšpiedziņa vai aizmugures piedziņa - tā ir gaumes lieta."

Tāpat Jānis pastāsta, kas nepieciešams, lai varētu startēt folkreisā. "Lai varētu braukt folkreisā vispirms automašīnai nepieciešams ielikt drošības karkasu, kas arī ir viens no dārgākajiem - ar visu licenci kopā sanāk Ls 260. Noteikti vēl jāiegādājas krēsls un drošības siksnas. Lietots krēsls šobrīd maksā ap Ls 100. Tad noteikti vēl vajag kombinezonu un ķiveri. Pats galvenais, būvējot automašīnu, iekļauties 630 latu (950 eiro) robežās, lai nav tā, ka paliec beigās mīnusos. Piemēram, manai pirmajai mašīnai, kuru nopirka, ātrumkārba vien toreiz maksāja gandrīz 900 eiro..."

"Protams, izmaksas vēl sastāda transportēšana. Piemēram, šis posms, kurš notiks Valmierā, man praktiski neko neizmaksās, jo dzīvoju blakus, bet posms pie Liepājas gan prasa papildus līdzekļus. Kopā, ja tā visu pieticīgi sataisa un visu iegādājas no jauna (licences, ķiveri, krēslu u.t.t.), tad var iekļauties 500 latos. Nav jau teikts, ka nevar braukt arī ar angļu mašīnu. Piemēram, var nopirkt Anglijā 2000.gada "VW Passat", ielikt karkasu un braukt, jo nolikumā nav punkta, ka stūrei jābūt labajā pusē. Latvijā daudz maz normāls "Golf" maksā ap 200 - 300 latiem, bet Anglijā par tādu pašu naudu jau var nopirkt 2000. gada "VW Passat"."

Sarunas nobeigumā Jānis atklāja, cik viņam līdzekļu aizgāja šajā ziemas kausā. „Ja runājam par aizvadīto Ziemas sezonu (6 posmi), tad man kopā, iekļaujot dalības maksu, nokļūšanu un atbraukšanu, degvielu, pārtiku, izgāja 1 500 latu. Tātad, apkopojot visu, var teikt, ka seši posmi, startējot no nulles, kopā izmaksā apmēram 2 000 ls. Piemēram, ja grib braukt visu vasaras sezonu, tad jārēķinās ar lielākām izmaksām, jo vasaras kausā ir 11 posmi. Personīgi man vidēji vienas sacīkstes izmaksā 150 lati," tā Nikels.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png