profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Sesks: Vairāki braucēji piedzīvoja bīstamus brīžus un balansēja uz robežas, lai neavarētu

Mārtiņš Jankovskis 10.07.2023 - 20:29 Sesks: Vairāki braucēji piedzīvoja bīstamus brīžus un balansēja uz robežas, lai neavarētu
Foto: Martins Sesks Rally

Ar Olivera Solberga uzvaru sestdien Zviedrijā noslēdzies Eiropas rallija čempionāta piektais posms. Finišā Solbergs par 22,5 sekundēm apsteidza Haidenu Padonu. Trešo vietu izrāva Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, kuri ar katru ātrumposmu spēja kāpināt tempu. Finišā Sesks par 3,3 sekundēm apsteidza WRC2 pilotu Nikolaju Grjazinu.

Pēc aizvadītā rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja Mārtiņu Sesku, lai kopā atskatītos uz aizvadīto ralliju.

Mārtiņ, vai Tevi ar kaut ko pārsteidza ātrie Zviedrijas rallija ceļi?
Kopumā jāsaka, ka viss rallijs pārsteidza. Pirms rallija nevienam nebija nekādas informācijas par šo posmu, jo rallijs bija jauns. Arī ātrumposmi, kas dažiem pilotiem bija nedaudz braukti ziemā, bija jaunums.


Foto: Martins Sesks Rally

Vai pirms rallija sanāca aizvadīt testus?
Jā, testi bija, taču diemžēl tie tika aizvadīti citā reģionā, tāpēc arī rallija pirmajā dienā pirmajā aplī bija tās lielās laika starpības ar pārējiem konkurentiem. Šoreiz tiešām to var norakstīt uz to, ka aizvadījām testus ne tādos ceļos, kādi mūs sagaidīja rallijā. Sanāca tā, ka caur ralliju kopā ar SRT mehāniķiem un inženieriem, kā arī ar MRF Tyres pārstāvjiem smagi strādājām, lai atrastu trūkstošo tempu. Tas arī izdevās pirmās dienas otrajā pusē, kad jau diemžēl kopvērtējumā tika zaudētas vērtīgas sekundes.

Taču otrajā dienā, un īstenībā arī pirmās dienas izskaņā, tavs temps bija Top 3 līmenī.
Jā, par laimi mums izdevās veiksmīgi atrast optimālas izmaiņas, kuras paši starp ātrumposmiem varējām izmainīt piekarei, un tas deva rezultātu. Vārējām braukt ātrāk un cīnīties ar līderiem. Pēc piektdienas tās sajūtas nebija tās labākās, bet rallijs ir tāds, ka nevar padoties. Turpinājām strādāt un beigās tas rezultāts bija labs.


Foto: Martins Sesks Rally

Vai Zviedrijas ceļi būtiski atšķīrās no ceļiem, kādos brauci Polijā un Liepājā?
Cik parunāju ar Padonu un Solbergu, tad viņiem, kuriem ir liela pieredze, liekas, ka šie ceļi pat bija sarežģītāki nekā Somijas. Šeit ātrums ir liels, bet ceļi šaurāki nekā Somijā. Šos ceļus varētu raksturot kā līka mugura, un tādu ceļu mums Latvijā vai Baltijā nav. Gandrīz katrs līkums bija ar tādu kā negatīvu leņķi, kur katra mazākā kļūda trajektorijas izvēlē, un tu esi ceļa leņķa otrajā pusē un tu vairs netiec atpakaļ pareizajā trajektorijā, un atliek tikai grāvis. Cik varēja redzēt un cik dzirdēju, tad vairāki braucēja piedzīvoja bīstamus brīžus un balansēja uz robežas, lai neavarētu.

Diemžēl dažiem šajā rallijā nepaveicās. Tika piedzīvotas gan avārijas, gan arī ātrais Heikila pārsita riepu.
Jā, braucot tādā ātrumā, var arī kļūdīties. Tur, kur riteni pārsita Heikila, tā bija sarežģīta vieta. Tur bija grāvja mala, kur, nedaudz par daudz izslīdot, trāpi pa akmeni. Cik sapratu, tur trīs ekipāžas pārsita riepas.

Ja no sākuma būtu izdevies atrast īstos regulējumus, ar Padonu un Solbergu varēja pacīnīties?
Būtu grūti. Viņiem izdevās aizvadīt gan labus testus pirms rallija, gan arī viņiem ir liela pieredze Zviedrijas un Somijas ceļos, kas arī ļauj viņiem braukt ātri. Ja paskatās rezultātos, tad augšgalā brauca pārsvarā Skandināvijas braucēji, kuriem šie ceļi nav sveši. Taču ar katru dopu arī mūsu temps kāpa un mēs jau krietni pietuvojāmies līderiem.


Foto: Martins Sesks Rally

Pastāsti, lūdzu, par Power Stage. Uz galda likti gan papildus punkti, gan arī kopvērtējumā cīņa par 3.vietu. Kāda bija jūsu stratēģija Power Stage dopā?
Protams, jebkuri punkti ir svarīgi, tāpēc noskaņojums pirms noslēdzošā dopa bija kaujiniecisks, jo gribējās izcīnīt gan 3.vietu, gan arī vērtīgus punktus Power Stage. Ja tā paskatās, tad visa rallija laikā mums ar Nikolaju Grjazinu bija cīņa kā bobslejā, pa simtdaļām. Temps bija ļoti augsts, un atlaist pēdējā dopā nevarēja, tāpēc braucām ātri.

Vērojot jūsu onbordus, brīžiem liekas, ka tā braukšana ir ļoti plaša un ka Renārs daudz skatās pa sānu logu. Tas bija tikai tāds kameras leņķis vai tiešām tie ceļi bija tik traki?
Jā, no kameras tas viss izskatās efektīvāk, bet šajā rallijā tiešām bija daudz vietas, kur bija mašīnas pārmešana no viena līkuma uz otru. Un vietām tās pārmešanas bija ļoti asas un bija daudz jāstrādā ar mašīnu un braukšanu. Brīžiem bija jābrauc ar platām trajektorijām, lai pēc tam trāpītu līkumā. Jāpiebilst, ka tā bija viena no regulējumu lietām, ko mēs rallija laikā nespējām atrisināt, tāpēc bijām spiesti pielāgot braukšanu šādiem apstākļiem. Un kādos brīžos braucām plašāk un agresīvāk nekā citi.

Foto: FIA ERC

Čempionātā atlikuši trīs asfalta posmi. Kā pats skaties uz situāciju kopvērtējumā, kur šobrīd esat 2.vietā?
Jā, mūs sagaida trīs sarežģīti asfalta posmi, kur būs daudz nezināmā. Jā, asfalts nav mūsu tas ierastais segums, tāpēc noteikti domāsim, kā labāk sagatavoties šiem rallijiem.

Pieļauju, ka pirms asfalta posmiem jūs varētu piedalīties arī kādas vietējās sacensības.
Jā, kaut ko plānojam, bet šobrīd grūti kaut ko pateikt.

Kopvērtējums:

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png