profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Dragreisa milžu cīņās uzvarējis Zausajevs, tomēr konkurenti gatavi revanšēties

Artūrs Virbulis 06.09.2012 - 11:00 Dragreisa milžu cīņās uzvarējis Zausajevs, tomēr konkurenti gatavi revanšēties
No kreisās - Māris Ozoliņš, Ilmārs Zausajevs un Normunds Lācis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Šis gads Latvijas lielākajā un ātrākajā PRO D klasē bija notikumiem bagāts. Pēc viena gada pauzes pilnvērtīgi dragreisā atgriezās 2010. gada čempions Ilmārs Zausajevs, kurš gan sev, gan pārējiem pierādīja, ka ir ātrākais Latvijā. Tomēr viņam uz sezonas beigām strauji pietuvojās Normunds Lācis, un turpat arī bija pagājušā gada čempions Māris Ozoliņš un liepājnieks Inguss Ozoliņš-Pese.

„Go4speed" sazinājās ar visiem četriem PRO D klases pilotiem, lai noskaidrotu viņu rezumē par sezonu, kā arī uzzinātu, kas kuram padomā uz nākamo 2013. gada sezonu. Kā pirmo uzrunājām šī gada čempionu Ilmāru Zausajevu. „Forša sajūta, atkal būt čempionam. Patīkami tas, ka četras uzvaras un patiess gandarījums, jo tik laba sezona vēl nebija bijusi. Kļuvu par čempionu ne vien Latvijā, bet arī Igaunijā, tas man vēl nebija izdevies," priecīgs par abiem šogad izcīnītajiem čempiona tituliem ir Ilmārs Zausajevs.

Taujāts par to, ka pēdējā posmā Normunds Lācis viņu gandrīz pārspēja, Ilmārs atbild, ka „protams forši, ka aug līmenis. Mēs gan bijām divus gadus apstājušies, jo tika taisīti tikai sīkumi pa pēdējiem diviem gadiem. Domas par nākamo sezonu? Vēl pāragri spriest, ļauj vēl nedaudz atvilkt elpu (smejas)". Skaidrs gan viens, ka Ilmārs ar savu „Carbon Destroyer" nekur nepazudīs.


Zausajevs finālā vien knapi pārspēja Lāci. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Normunds Lācis šogad bija rokas stiepiena attālumā no Zausajeva pārspēšanas, tomēr šogad tas vēl neizdevās. Tomēr sezona vērtējama ar plus zīmi, jo tika pārspēts pagājušā gada čempions un komandas biedrs Māris Ozoliņš. „Varētu teikt, ka laba sezona. Tā bija domāts, pacīnījāmies godam. Salīdzinājumā ar 2011. gadu, kad nenobraucām nevienu posmu, šis gads bija bez lielām tehniskām likstām," uz šī gada sezonu atskatās Normunds Lācis.

„Pārspēt Māri (red.piez. Ozoliņu) bija pirmais no mērķiem. Gribējās arī Ilmāru, bet tik lielas iespējas šogad vēl nebija. Jau tā uz pēdējo posmu uzlikām jaunu programmu, un dzinējs bija uz uzsprāgšanas robežas. Uz nākamo gadu liksim lielāku turbīnu, arī sekvenciālo kārbu, tāpat arī pārējo transmisiju un ritošo daļu mainīsim, jo tas viss šogad jau bija uz robežas. Būs tīri daudz ko darīt (smejas)," par šī gada mērķiem un ziemas plāniem izsakās ar „Mitsubishi Lancer Evo" braucošais Lācis.

Nākamā gada mērķis gan ir skaidrs un pavisam ambiciozs. „Nākamā gada mērķis ir tikai un vienīgi tituls. Galvenais, lai konkurents nenobaidās un piedalās," jokojot atzīst Normunds, ar konkurentu, protams, domājot čempionu Zausajevu. Ja Lācim šogad otrā vieta bija pozitīvs sasniegums, tad 2011. gada uzvarētājam Mārim Ozoliņam šīs sezonas trešā vieta noteikti nebija labākais sasniegums viņa dragreisa karjerā.


Lācis šogad bija galvastiesu pārāks par Ozoliņu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Trešā vieta bija objektīva, un drīzāk bija veiksme, ka paliku trešais, nevis ceturtais. Pierādījās, ka uz vietas stāvēt nevar un ar 200 zirgspēkiem mazāk cīnīties nevar. Priecē gan, ka konkurence aug un bija interesantas cīņas. Pēdējā posmā trīs automašīnas iebraucām vienās tūkstošdaļās (red.piez. Māris Ozoliņš, Aivaras Štikelis un Inguss Ozoliņš-Pese)," tā savu šīs sezonas sniegumu skaidro Māris Ozoliņš, kurš tāpat kā Normunds Lācis, trasē dodas ar „Mitsubishi Lancer Evo".

Taujāt par nākamo gadu un potenciāliem auto uzlabojumiem, Ozoliņš atzīst, ka „auto jāuzlabo, savādāk jau nav vērts, nepalikšu cīnīties par trešo vietu. Jāliek lielāka turbīna, varbūt arī ātrumkārba jāpārbūvē par sekvenciālo. Normundam šogad bija lielāka turbīna, par Ilmāra turbīnu nemaz nerunājot". Ozoliņš ir kareivīgi noskaņots atgūt savu čempiona titulu, tādēļ nākamā gada cīņas tik tiešām varēs nodēvēt par dragreisa milžu cīņām.


Ozoliņš-Pese pusfinālā piekāpās čempionam Zausajevam. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Ja pirms pāris gadiem atraktīvu sniegumu ar vecajiem, kantainajiem „Audi Coupe" demonstrēja Aldis Vārpsalietis un Igors Detkovs, tad pagājušajā gadā viņu stafeti ar šādu pašu spēkratu pārņēma liepājnieks Inguss Ozoliņš-Pese, kurš pats ar saviem spēkiem uzbūvējis vienu no jaudīgākajiem dragreisa automobiļiem Latvijā.

„Mērķis jau bija tikt Ozoliņam garām, bet nesanāca. Reāla cīņa gan nesanāca, jo no pieciem posmiem pilnvērtīgi notika tikai divi. Viņam paveicās, jo, ja būtu reāla skriešanās, tad viņš būtu „dabūjis pa biksi"," smejoties saka šī gada ceturtais Inguss Ozoliņš-Pese. Par nākamo gadu tik īsi pēc sezonas vēl skaidrības nav, tomēr mērķis visdrīzākais būs pārspēt priekšā esošos. „Kaut ko jau darīs, kaut ko jau uzlabos," uz apņēmīgas nots sarunu noslēdz Inguss.

Šis bija Latvijas dragreisa čempionāta PRO D klases 2012. gada sezonas apkopojums ar nākotnes ieskicēšanu, tādēļ nākamajā rakstā apskatīsim arī mazāko klašu uzvarētājus, atklājot viņu domas un nākotnes plānus.

2012. gada dragreisa PRO D klases kopvērtējums:
1. Ilmārs Zausajevs, Carbon Destroyer (Audi S2), 3070 punkti
2. Normunds Lācis, Mitsubishi Lancer Evo IX, 2560 punkti
3. Māris Ozoliņš, Mitsubishi Lancer Evo IX, 2330 punkti
4. Inguss Ozoliņš-Pese, Audi Coupe, 2160 punkti
5. Ainārs Mediņš, Audi S2, 1810 punkti
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png