profile
register
facebook
youtube
twitter instagram

Tanaks: Svarīgākais, lai ir vairāk komandas nevis modernas mašīnas

Go4speed 27.04.2020 - 15:07 Tanaks: Svarīgākais, lai ir vairāk komandas nevis modernas mašīnas
Ots Tanaks. Foto: No sportista personīgā arhīva

Pasaules rallija čempions (WRC) Ots Tanaks mudinājis čempionāta noteikumu izstrādātājus pievērst uzmanību nākamās paaudzes ''Rally1'' automobiļu izmaksām, liekot saprast, ka viņam ir svarīgāk vairāk komandu čempionātā nekā ''atraktīvie automobiļi''.

''Hyundai'' pilots atklāja, ka lēmums saglabāt pašreizējo dzinēja specifikāciju saglabās automobiļu veiktspēju.

''Mums ir nedaudz jāsamazina budžets,'' portālam DirtFish saka Ots Tanaks. ''Dažām komandām, kurām ir mazāks budžets, tas noteikti ir dārgi, un es domāju, ka ir svarīgāk, lai čempionātā būtu vairāk komandu nekā tādu automašīnu, kurām ir moderns izskats.''

''Protams, ja budžets tiks samazinās, mēs varēsim saglabāt ātrumu. Ja dzinējs paliek tāds pats [kā pašreizējiem Rally1 automobiļiem], tad mēs saglabājam to pašu jaudu, un tad vajag censties saglabāt pēc iespējas zemāku svaru. Neesmu piecu ātrumu pārnesumkārbas cienītājs, taču ir svarīgi paturēt daļu no aerodinamikas arī nākotnē. Vissvarīgākais ir tas, ka automašīnas būs ātras. WRC kategorijas mašīnas noteikti nevar būt R5 līmenī.''

Runājot konkrētāk par 2022. gada noteikumiem, Tanaks atzina, ka FIA ir reāla iespēja rallijā virzīties uz priekšu ar pirmajām hibrīda paaudzes automašīnām. Papildus hibrīda sistēmai 2022. gada izmaiņās tiks iekļauts arī universāls drošības elements, ko izstrādājusi FIA.


Foto: No sportista personīgā arhīva

''No akumulatora un hibrīdu daļām būs kāds liekais svars, bet jaunais drošības elements un auto virsbūves izmaiņas nedaudz ietaupīs svaru. Esmu pārliecināts, ka ir vietas, kur mēs vēl vairāk varam samazināt svaru. Varbūt mēs varētu padarīt automašīnas vieglākas, nekā tās ir pašlaik, un tas vēl vairāk palielinās šovu.''

''Ja mašīnas ir rotaļīgākas, tad tas var būt jautri. Arī tagad ir jautri - mašīnas ir jaudīgas, un to aerodinamika un ģeometrija ir tiešām laba, kas pilotiem padara mašīnu stabilu un prognozējamu. Tas padara automašīnas tiešām patīkamas braukšanai un dod lielu pārliecību – mums ir jāpārliecinās, ka mēs to paturam arī nākotnē.''

''Domāju, ka hibrīda puse ir kaut kas... Es nezinu, vai mēs esam lieli to cienītāji, bet mēs to nevaram mainīt. Sportam pilnīgi noteikti ir vajadzīgs iet un domāt zaļi, un šis ir pareizais virziens,'' nobeidz Tanaks.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
motul-partner-3110.pngriepascom2-4212.pngape-logo-0328.pngar-4809.pngbatcc-0816.pngnrs-4325.pngvagi-2128.pngsrt-5914.pngbmp2-1740.pngadrem-2024.png