Foto: www.facebook.com/Membrado.Gil
Spānis Gils Membrado šogad, tobrīd būdams 17 gadus vecs, kļuva par jaunāko spāni, kurš uzvarējis nacionālā līmeņa čempionāta ieskaites posmā, triumfējot 2025. gada Campeonato de España de Tierra (CERT) pirmajā posmā – ''Rally de Cáceres''. Sezonas izskaņā Membrado, startējot ar ''Ford Fiesta Rally2'', kļuva par Spānijas grants rallija čempionu.
Atgādināsim, ka Membrado savu rallija karjeru 2021.gadā sāka tieši Latvijā, startējot ar ASRT komandas ''Peugeot 208 R2'' automašīnu. Debijas gadā viņš izcīnīja 3.vietu Junioru ieskaitē, bet gadu vēlāk, startējot ar ''Ford Fiesta Rally4'', viņš Junioru ieskaitē finišēja otrajā vietā. Kopš 2023.gada viņš startē Spānijā (2023.gadā sportists kopā piedalījās 20 rallijos).

Foto: Edgars Leonovs
2015.gadā, braucot Hyundai sastāvā, trešo vietu Spānijas WRC izcīnīja Dani Sordo, kurš tobrīd bija labākais spāņu rallija braucējs. Tobrīd skatītāju pūlī, ar apbrīnu vērojot notiekošo, atradās astoņgadīgs zēns, kurš šodien jau ļoti labi pazīst Sordo, un kuru (Membrado) nu jau pazīst visa Spānija. Iespējams, drīzumā Membrado iepazīs arī pārējā pasaule.

Membrado un Sordo pirms pieciem gadiem. Foto: www.facebook.com/Membrado.Gil
Rallijs – tēva iedvesma
''Rallijs man nāca no tēva. Viņš brauca Katalonijā, Spānijā, vairāk hobija līmenī, ne profesionāli. Un viņš desmit reizes kļuva par Katalonijas rallija čempionu.'' Tomēr tā nebija Gila mīlestība no pirmā acu skatiena. Membrado sākumā ar ralliju neaizrāvās, kas šķiet, dīvaini, ņemot vērā, cik iespaidīgi bija viņa tēva auto.

Foto: Francesco Falomi
''Atceros, ka viņš brauca ar ''Renault Maxi Mégane'' – bijušo Sebastjana Lēba auto. Arī ar ''Clio Super 1600''. Viņam vienmēr bija labi auto! Bet problēma bija tā, ka sākumā man rallijs nepatika. Nezinu kāpēc – varbūt trokšņa dēļ vai tāpēc, ka tēvs brauca un es uztraucos. Sākumā man tas nepatika. Agrā bērnībā es mazliet braucu kartingā – četru vai piecu gadu vecumā, bet tad sekoja ļoti ilgs periods bez braukšanas. Man bija gadi, kuros es nebraucu vispār.''
No kartinga līdz rallijam
''Kad kļuvu vecāks, gribēju dzirdēt to troksni, kas sākumā man nepatika. Tā viss sākās. Sāku braukt ar kartingu Fernando Alonso kartinga centrā Astūrijā, viņa dzimtajā pilsētā.''

Foto: www.facebook.com/Membrado.Gil
''Taču drīz vien sapratu, ka man nepatīk trases kartings. Tad pārgāju uz līdzīgu kategoriju, bet uz grants – cross car. Sāku braukt 12 gadu vecumā. Tas bija kā sākums rallija vai krosa posmam. 13 gados iegāju savā jaunajā pasaulē – rallijā, kur jau 13 gados aizvadīju savu pirmo ralliju (Rally Liepāja).''

Foto: www.facebook.com/Membrado.Gil
Nav pārsteigums, ka pilots, kurš dzimis 2007. gadā un jau kļuvis par Spānijas grants čempionu, rallija karjeru sācis ļoti agri. Taču sacensties 13 gadu vecumā nav viegli… ja vien nebrauc uz Latviju. ''Tas ir Olivera Solberga un Kalles Rovanperas ceļš. Viņi sāka Latvijā, jo savā valstī vēl nevarēja braukt, un tad pārgāja uz lielākiem auto citās valstīs vai WRC,'' turpina sportists, kurš pēdējos divos gados brauc ar ''Ford Fiesta Rally2'' Spānijas čempionātā.
17 gadu vecumā Membrado ar ''Ford Fiesta Rally2'' izcīnīja Spānijas grants titulu, un pats sezonu raksturo kā: ''10 no 10 – mēs uzvarējām gandrīz visos rallijos, tas bija tiešām lieliski ar ''Fiesta Rally2'' un Hankook riepām.'' Tomēr bija viena problēma – viņš nedrīkstēja vadīt auto pa koplietošanas ceļiem. ''To ir svarīgi paskaidrot, jo tas bija ļoti sarežģīti,'' viņš smaida.

Foto: Nacho Mateo
''Spānijā līdz 18 gadiem nevar būt vadītāja apliecības. Mēs uzvarējām bez tiesībām, un iepazīšanos ar trasi veicām trijatā mašīnā. Tas bija kā furgons ar trim sēdvietām priekšā. Sēdēju pa vidu, bet stūrmanis labajā pusē. Savukārt pārbraucienos starp ātrumposmiem stūrmanis [Alehandro Lopess] vadīja auto.''
Taču jaunais spānis izbaudīja lasīt arī rallija leģendu. ''Man tas patika, jo tu redzi to visu arī no otras puses. Tas ir sarežģīti – laiki, sekcijas, pārbraucieni. Ir labi to saprast nākotnei. Un arī stūrmanim bija jādara mans darbs – jāuzsilda riepas pirms ātrumposma. Tas bija ļoti grūti.''

Foto: www.facebook.com/Membrado.Gil
Skatiens uz WRC
''Mēs cenšamies noslēgt ļoti labu programmu, un, iespējams, startēsim WRC. Nezinu vēl klasi, bet domāju, ka būsim WRC. Tas man ir sapnis. Bērnībā gribēju tur būt – sacensties ar labākajiem pilotiem. Nacionālais čempionāts ir labs, bet mana nākotne ir WRC. Šāda iespēja var neatkārtoties, tāpēc mums tā jāizmanto.''

Foto: www.facebook.com/Membrado.Gil
Ar īstajiem mentoriem
Ar Red Bull atbalstu un divkārtējo pasaules rallija čempionu Karlosu Sainsu kā mentoru, Membrado ceļš izskatās ļoti perspektīvs. ''Man ir ļoti labas attiecības gan ar Karlosu, gan ar Dani. Ar Karlosu runāju katru nedēļu. Viņš palīdz gan ar braukšanu, gan auto regulējumiem, gan ar darbu ārpus auto. Viņš ir lielisks pilots, lieliski strādā ar inženieriem un medijiem. Varu daudz no viņa mācīties.''
Membrado saka, ka kļūt par pasaules rallija čempionu ir viņa lielais sapnis un galvenais mērķis.









