Foto: Toyota Gazoo Racing
Pagājuši vairāk nekā 25 gadi kopš pēdējās reizes, kad tika izstrādāta jauna ''Corolla'' rallija automašīna, un šī šoreiz dosies uz Ameriku.
''Toyota Gazoo Racing'' ir radījusi ''GR Corolla RC2'', kuras testēšanas programmu vadīja pasaules čempionāta zvaigznes Jari-Mati Latvala un Juha Haninens. Pilnīgi jaunā ''Corolla'' savu debiju Amerikas rallija asociācijas (ARA) čempionātā piedzīvos 100 Acre Wood Rally sacensībās martā, pie stūres sēžoties ASV bezceļu sacīkšu braucējam Setam Kvintero.
23 gadus vecais Kvintero startēs septiņos sezonas posmos. Toyota apsver iespēju 2026. gadā noteiktos ARA posmos pieteikt arī otro automašīnu.
Šī ir Toyota trešā Corolla rallija versija, sekojot TE20/27 (auto, ar kuru Hannu Mikola uzvarēja 1975. gada 1000 ezeru rallijā) un vēlāk Corolla WRC, kas japāņu ražotāju 1999. gadā aizveda līdz pasaules ražotāju titulam WRC čempionātā savā noslēdzošajā sezonā.
Kopš tā laika Toyota rallijā koncentrējās uz Yaris modeli.
Sadarbībā ar ASV uzņēmumu Rallysport Services, ''GR Corolla'' rallija versijas izstrāde sākās neilgi pēc sērijveida auto debijas Tokijas auto izstādē 2025. gada sākumā. ''GR Corolla RC2'' izmanto pieredzi, kas gūta, izstrādājot ''GR Yaris Rally2'' auto, kas izcīnījis divus WRC2 titulus pēc kārtas. Mašīna aprīkota ar to pašu 1,6 litru trīscilindru turbomotoru. Kā norāda RC2 apzīmējums, auto sniegums būs, pēc Toyota vārdiem, ''aptuveni līdzvērtīgs Rally2 līmenim'', un tas tiks klasificēts ARA RC2 kategorijā.
Skaidrojot auto ienākšanu ASV rallijā, ''Toyota Gazoo Racing'' paziņojumā teikts: ''Izstrādājot ''GR Corolla'' rallija automašīnu, TGR-WRT izmanto Corolla modeļa bagāto rallija mantojumu un turpina paplašināt autosporta izmantošanu, lai radītu arvien labākus ielas auto. Vienlaikus mēs ceram atbalstīt rallija attīstību Ziemeļamerikā, kur ''GR Corolla'' jau ir pieejama kā no rallija sporta iedvesmots sporta auto ikdienas ceļiem.''
Kvintero, kurš jau ir daļa no ''Toyota Gazoo Racing'' komandas pasaules rallijreidu čempionātā, atzīst, ka viņam vēl daudz jāmācās. Kalifornietis jau ir testējis Corolla kopā ar Latvalu un Haninenu.
''Esmu ļoti sajūsmināts un pateicīgs Toyota Gazoo Racing par šo iespēju. Man ir liels gods pievienoties šai komandai, izbaudīt šo pieredzi un daudz mācīties. Man tas ir pilnīgi jauns izaicinājums – pāriet uz klasisko ralliju. W2RC sacīkstēs esmu pieradis dienā nobraukt 500 kilometrus vai pat vairāk, tāpēc līdz 100 kilometriem dienā būs pavisam cita intensitāte. Pārslēgšanās starp vieglo un veiklo GR Corolla un lielo DKR GR Hilux būs kā divas dažādas pasaules – lai gan daudzās niansēs un braukšanas īpašībās tās ir līdzīgas. Līdz šim testos braukt ar šo auto ir bijis fantastiski, un komanda mani uzņēma ļoti sirsnīgi. Man ir milzīga cieņa pret ikvienu, kas iesaistīts šajā projektā, un ļoti ceru darīt komandu lepnu un izbaudīt šo ceļu kopā,'' tā Sets Kvintero.
''Toyota Gazoo Racing'' ir radījusi ''GR Corolla RC2'', kuras testēšanas programmu vadīja pasaules čempionāta zvaigznes Jari-Mati Latvala un Juha Haninens. Pilnīgi jaunā ''Corolla'' savu debiju Amerikas rallija asociācijas (ARA) čempionātā piedzīvos 100 Acre Wood Rally sacensībās martā, pie stūres sēžoties ASV bezceļu sacīkšu braucējam Setam Kvintero.
Foto: Toyota Gazoo Racing
23 gadus vecais Kvintero startēs septiņos sezonas posmos. Toyota apsver iespēju 2026. gadā noteiktos ARA posmos pieteikt arī otro automašīnu.
Šī ir Toyota trešā Corolla rallija versija, sekojot TE20/27 (auto, ar kuru Hannu Mikola uzvarēja 1975. gada 1000 ezeru rallijā) un vēlāk Corolla WRC, kas japāņu ražotāju 1999. gadā aizveda līdz pasaules ražotāju titulam WRC čempionātā savā noslēdzošajā sezonā.
Kopš tā laika Toyota rallijā koncentrējās uz Yaris modeli.
Foto: Toyota Gazoo Racing
Sadarbībā ar ASV uzņēmumu Rallysport Services, ''GR Corolla'' rallija versijas izstrāde sākās neilgi pēc sērijveida auto debijas Tokijas auto izstādē 2025. gada sākumā. ''GR Corolla RC2'' izmanto pieredzi, kas gūta, izstrādājot ''GR Yaris Rally2'' auto, kas izcīnījis divus WRC2 titulus pēc kārtas. Mašīna aprīkota ar to pašu 1,6 litru trīscilindru turbomotoru. Kā norāda RC2 apzīmējums, auto sniegums būs, pēc Toyota vārdiem, ''aptuveni līdzvērtīgs Rally2 līmenim'', un tas tiks klasificēts ARA RC2 kategorijā.
Skaidrojot auto ienākšanu ASV rallijā, ''Toyota Gazoo Racing'' paziņojumā teikts: ''Izstrādājot ''GR Corolla'' rallija automašīnu, TGR-WRT izmanto Corolla modeļa bagāto rallija mantojumu un turpina paplašināt autosporta izmantošanu, lai radītu arvien labākus ielas auto. Vienlaikus mēs ceram atbalstīt rallija attīstību Ziemeļamerikā, kur ''GR Corolla'' jau ir pieejama kā no rallija sporta iedvesmots sporta auto ikdienas ceļiem.''
Foto: Toyota Gazoo Racing
Kvintero, kurš jau ir daļa no ''Toyota Gazoo Racing'' komandas pasaules rallijreidu čempionātā, atzīst, ka viņam vēl daudz jāmācās. Kalifornietis jau ir testējis Corolla kopā ar Latvalu un Haninenu.
''Esmu ļoti sajūsmināts un pateicīgs Toyota Gazoo Racing par šo iespēju. Man ir liels gods pievienoties šai komandai, izbaudīt šo pieredzi un daudz mācīties. Man tas ir pilnīgi jauns izaicinājums – pāriet uz klasisko ralliju. W2RC sacīkstēs esmu pieradis dienā nobraukt 500 kilometrus vai pat vairāk, tāpēc līdz 100 kilometriem dienā būs pavisam cita intensitāte. Pārslēgšanās starp vieglo un veiklo GR Corolla un lielo DKR GR Hilux būs kā divas dažādas pasaules – lai gan daudzās niansēs un braukšanas īpašībās tās ir līdzīgas. Līdz šim testos braukt ar šo auto ir bijis fantastiski, un komanda mani uzņēma ļoti sirsnīgi. Man ir milzīga cieņa pret ikvienu, kas iesaistīts šajā projektā, un ļoti ceru darīt komandu lepnu un izbaudīt šo ceļu kopā,'' tā Sets Kvintero.









