Foto: M-Sport
Nesen Itālijas izdevums TuttoRally ziņoja, ka, raugoties uz 2027. gada noteikumiem, M-Sport kā iespējamu jaunu partneri apsver Ķīnas autoražotāju Lynk & Co.Tikmēr M-Sport komandas vadītājs Ričards Milleners ir uzsvēris, ka komanda vēlas turpināt sadarbību ar Ford pasaules rallija čempionātā (WRC).
M-Sport pirmo reizi pārņēma Ford WRC programmu 1997. gadā, pašā World Rally Car ēras sākumā, kas nozīmē, ka 2026. gads būs jau 30. sezona pēc kārtas, kurā abas kompānijas sadarbojas. Tomēr kopš 2013. gada Ford vairs nav pilnvērtīgs rūpnīcas ražotājs WRC, bet gan sniedz daļēju atbalstu, ļaujot M-Sport augstākajā rallija līmenī startēt ar Fiesta, bet tagad ar Puma.
Ford pagaidām nav apstiprinājis savu iesaisti WRC jaunajos tehniskajos noteikumos, kas stāsies spēkā 2027. gadā. Tikmēr zināms, ka Ford nākamsezon pirmo reizi kopš 2004. gada, sadarbojoties ar Red Bull Powertrains, atgriezīsies F-1. Tāpat Ford 2027. gadā plāno Hypercar projektu Pasaules izturības čempionātā (WEC), kā arī, sadarbībā ar M-Sport, Ford startēs World Rally-Raid Championship.

Foto: M-Sport
''Mūsu mērķis ir turpināt darbu ar Ford un atgriezties līdz punktam, kur viņi vēlas cīnīties par čempiontitulu. Automobiļu tirgus šobrīd ir ļoti sarežģīts — godīgi sakot, pilnīgs haoss autoražotājiem. Puse no tiem pārgāja uz elektroauto un orientējās uz elektrisko nākotni, taču tad tika paziņots, ka atkal ļaus iekšdedzes dzinējus, koncentrējoties vairāk uz CO₂, nevis tikai elektrību.''
''Strauji pāriet no pilnībā elektriska modeļu klāsta atpakaļ uz iekšdedzi ir ārkārtīgi sarežģīti — ne tikai Ford, bet visiem autoražotājiem. Tāpēc viņiem tas nav bijis viegli. Taču, manuprāt, tas patiesībā ir ļoti pozitīvi WRC, jo mēs jau zinājām, ka elektroauto sportā rada daudz ierobežojumu, kurus ir grūti pārvarēt.''
''Ja autoražotājiem tagad pavērsies iespēja atgriezties pie iekšdedzes dzinējiem, tad WRC ir fantastiska platforma, kur viņiem iesaistīties. Iespējams, ka visi šie faktori sakritīs īstajā brīdī, un mums priekšā būs ļoti laba nākotne — es tiešām tam ticu.''

Foto: M-Sport
''Ja Ford tomēr negribēs atgriezties pašā augstākajā līmenī un apkārt būs citi ražotāji, tad, protams, kā uzņēmumam mums nāktos apsvērt citas iespējas, jo M-Sport ir jāturpina pastāvēt. Taču mums ir tik liels mantojums ar Ford, ka to negribētos lauzt tikai tāpēc, ka varbūt varētu dabūt citu ražotāju.''
''Malkolmam patiesībā nepieder daudz automašīnu, bet, kad viņš tās pērk, tās vienmēr ir Ford. Tas parāda viņa lojalitāti zīmolam. Ir teiciens — ja viņu pārgrieztu uz pusēm, iekšā būtu zilā krāsa. Tāds ir Malkolms. Viņš ir ļoti lepns vadīt M-Sport un uzturēt saikni ar Ford, arī Dakaras programmā. Tas viņam ir ārkārtīgi svarīgi.''
''Daudzi kritizē Ford, bet, ja paskatās objektīvi, viņi autosportā dara vairāk nekā jebkad agrāk. Es to redzu pilnīgi pretēji — viņi ir pelnījuši uzslavu par tik aktīvu iesaisti autosportā. Protams, mēs visi mīlam WRC, un varbūt esam nedaudz tendenciozi, bet lēmumos piedalās vairāk nekā viens cilvēks. Mēs turpinām atbalstīt Ford, jo vēlamies ar viņiem strādāt un turpināt šo mantojumu. Tas šobrīd ir galvenais mērķis.''









