Foto: Tomáš Řehůřek
Ražotājus un tūninga uzņēmumus, kas tehniski izstrādās, uzlabos un sagatavos rallija automašīnas, no 2027. gada pasaules rallija čempionātā (WRC) sauks par konstruktoriem.
FIA Pasaules Motoru sporta padome (WMSC) ir sniegusi vairāk informācijas par 2027. gada WRC čempionāta struktūru – tostarp apstiprinājusi, ka konstruktoru seriāls aizstās pašreizējo ražotāju čempionātu.
Lai gan FIA jau iepriekš bija devusi vispārīgu ieskatu nākamās paaudzes čempionātā, trešdienas sanāksmē Uzbekistānā tika apstiprināti homologācijas noteikumi un precizēta konstruktoru definīcija, kas būs tiesīgi izstrādāt šīs automašīnas.
FIA savā paziņojumā pēc WMSC norādīja: ''Ar to tiek ieviesta oficiāla konstruktoru definīcija – apvienojot ražotāju (Toyota, Hyundai) un tūneru (privātās komandas) dalībniekus vienotā kategorijā kā dalībniekus WRC čempionātā. Konstruktors ir vienība, kas atbild par WRC27 tipa automašīnas izstrādi, izgatavošanu, sagatavošanu un iesniegšanu FIA homologācijai, kā arī automašīnas un tās sastāvdaļu komercializāciju.''

Foto: Honza Froněk
WRC27 noteikumi balstīsies uz pašreizējo Rally2 tehnoloģiju
Precizējot prasības konstruktoram, FIA piebilda: ''WRC27 tipa automašīnu homologācijas noteikumi paredz vismaz desmit vienību izgatavošanu divdesmit četru mēnešu laikā no homologācijas datuma.''
''Konstruktoriem saviem klientiem uz ralliju jāspēj piegādāt vismaz desmit gatavas WRC27 tipa automašīnas katru kalendāro gadu. Gadījumā, ja viens konstruktors nodrošina otru konstruktoru ar daļēju homologāciju, tad bāzes automašīnas vai tās nepieciešamais ražošanas apjoms var tikt samazināts. Turklāt noteikumi paredz, ka WRC27 tipa automašīnas homologācija ir derīga desmit gadus.''
''Saskaņā ar FIA mērķi palielināt dalībnieku skaitu čempionāta augstākajā klasē, ir atjauninātas prasības dalībai un iesaistei. Noteikumi paredz, ka homologāciju var piešķirt tikai pēc tam, kad konstruktors oficiāli reģistrējies čempionātam. Ir noteikts, ka homoloģētai automašīnai pirmajā gadā jāpiedalās vismaz 50% WRC posmu ar vismaz divām automašīnām katrā rallijā. No otrā gada jāpiedalās visos posmos.''
''Ar homologācijas noteikumu apstiprināšanu ir izveidots pamats čempionāta jaunajai ērai, sniedzot stabilitāti, skaidrību un ilgtermiņa virzienu konstruktoriem, komandām un sportistiem, un nodrošinot iespaidīgas rallija sacensības līdzjutējiem visā pasaulē.''

Foto: Vladislav Maschl
Atgādināsim, ka pašreizējie Rally1 auto tiks aizstāti ar šobrīd WRC27 nosaukto kategoriju. Šie jaunie auto, kuru jauda būs ap 300 ZS, saglabās cauruļveida šasiju, bet izmantos dzinējus, piekari, transmisiju un bremzes no pašreizējās Rally2 kategorijas.
Galvenie punkti par WRC27 konstruktoru prasībām:
1. Jauna konstruktoru definīcija
- Sākot ar 2027. gadu, WRC čempionātā gan ražotāji, gan tūninga /sagatavošanas uzņēmumi tiks oficiāli saukti par konstruktoriem.
- Konstruktors ir atbildīgs par auto izstrādi, izgatavošanu, homologāciju un komercializāciju.
2. Homologācijas nosacījumi
- Jāizgatavo vismaz 10 vienības 24 mēnešu laikā pēc homologācijas.
- Konstruktoriem gadā klientiem jāspēj piegādāt vismaz desmit gatavas WRC27 automašīnas.
- Homologācija derīga 10 gadus.
3. Pakāpeniska iesaistīšanās
- Pirmajā gadā homoloģētai automašīnai jāstartē vismaz 50% WRC posmu ar divām automašīnām katrā rallijā.
- Otrajā gadā – dalība visos posmos.
- Sākot ar 2027. gadu, WRC čempionātā gan ražotāji, gan tūninga /sagatavošanas uzņēmumi tiks oficiāli saukti par konstruktoriem.
- Konstruktors ir atbildīgs par auto izstrādi, izgatavošanu, homologāciju un komercializāciju.
2. Homologācijas nosacījumi
- Jāizgatavo vismaz 10 vienības 24 mēnešu laikā pēc homologācijas.
- Konstruktoriem gadā klientiem jāspēj piegādāt vismaz desmit gatavas WRC27 automašīnas.
- Homologācija derīga 10 gadus.
3. Pakāpeniska iesaistīšanās
- Pirmajā gadā homoloģētai automašīnai jāstartē vismaz 50% WRC posmu ar divām automašīnām katrā rallijā.
- Otrajā gadā – dalība visos posmos.

Foto: DirtFish
4. Tehniskās regulas
- WRC27 automašīnas nomainīs pašreizējos Rally1 auto.
- Tiks saglabāta cauruļveida rāmja šasiju, bet tiks izmantoi Rally2 dzinēji, piekares, transmisijas un bremzes.
5. Mērķis
- Nodrošināt stabilitāti, skaidrību un ilgtermiņa virzienu konstruktoru, komandu un sportistu darbībai.
- Radīt aizraujošas rallija sacensības faniem visā pasaulē.
6. Budžets
- WRC27 automašīnas maksimālais budžets - 345 000 eiro.









