Beigusies pasaules čempionāta rallijā 2025. gada sezona, kurā 50% posmu piedalījās Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža, ieņemot 12. vietu kopvērtējumā.
Portāla Sportacentrs.com uzrunātie rallija eksperti Krišjānis Caune un Ivars Vasaraudzis uzsvēra, ka tas nav kritērijs, uz ko šobrīd skatīties. Daudz svarīgāks bijis Latvijas ekipāžas parādītais potenciāls visas sezonas garumā, kas gandrīz kulminējās ar pasakas cienīgu iznākumu Saūda Arābijas posmā. Taču līdzīgi kā citos posmos, arī šoreiz veiksme līdz galam tomēr nestāvēja klāt Latvijas autosportistiem.
"Tieši tāda jau ir sportista domāšana - nolikt visu malā un koncentrēties tikai uz darāmo. Nedomāt par to, kas ir reāli un kas nē, kas ir objektīvi paveicams un kas nav, bet gan vienkārši darīt," sacīja Krišjānis Caune, autosportists un rallija komentētājs, Mārtiņa Seska bijušais stūrmanis. "Tieši tas notika Saūda Arābijas posmā, kur mūsējie nedomāja par to, ka nav reāli uzvarēt WRC posmā, bet gan vienkārši gāja uz maksimumu."
"Atceros to sajūtu, kad ieraudzīju Mārtiņa un Renāra vārdus kopvērtējuma augšgalā. Likās, ka jāiekniebj sev, lai pārliecinātos, ka nesapņoju," turpināja Caune. "Mēs runājam par uzvaru WRC posmā! Neviens latvietis vēl to nav paveicis. Turklāt sajūta bija tāda, ka, labi, uzvara ir reāla, bet vēl var izslīdēt no rokām, kamēr "Top 3" jau nu gan ir ļoti droši sasniedzams. Ja vien neatgadās kaut kas neparedzēts... Diemžēl šoreiz atgadījās."

Foto: M-Sport Ford
"Milzīgs prieks un lepnums, ka varēju WRC sacensību vadībā redzēt ekipāžu ar Latvijas karogu," sacīja Ivars Vasaraudzis, viens no visu laiku labākajiem Latvijas pilotiem. "Turklāt nevis kaut kādu kuriozu dēļ, bet gan tiešā konkurencē ar visiem labākajiem. Šāda tipa sacensības (Saūda Arābijas posms WRC kalendārā bija pirmoreiz) parāda, ka tad, kad visiem ir vienādi noteikumi un izejas pozīcijas, aina jau ir pavisam citāda nekā ierasts. Jā, te var oponēt, ka dažiem, ieskaitot Sesku, bija starta numuru priekšrocības, bet globāli jau tas neko tik daudz neietekmēja. Galvenais tāpat ir tas, ka mūsu braucējs parādīja, ka viņam ir pa spēkam izcīnīt uzvaru WRC posmā."
Caune piekrita, ka Seskam starta numurs varētu būt bijis kā neliela priekšrocība pret līderiem: "Taču ne jau viņam vienīgajam bija jāstartē pirms favorītiem. Tādas pašas pozīcijas bija arī viņa komandas biedriem, kuriem savukārt ne tuvu nebija tāds ātrums trasē kā Mārtiņam. Lai nebūtu tikai tā, ka mēs tagad paši savējo aizstāvam, iesaku paskatīties, kāds noskaņojums kopumā valda rallija medijos. Mārtiņš un Renārs par savu sniegumu Saūda Arābijā jau saņēmuši neskaitāmas uzslavas un novērtējumu. Izskatās, ka šis posms un Mārtiņa ilgā atrašanās līderpozīcijās bijusi kā grūdiens visai WRC sabiedrībai."
Kopvērtējuma tabulā gan pēdējais posms tāpat Seskam un Francim deva nullīti, un šosezon viņš punktus ieguva tikai trīs no septiņiem posmiem. Tas deva 12. vietu kopvērtējumā, bet Caune un Vasaraudzis aicināja kopvērtējumu kā sezonas mērauklu neizmantot, jo tas neesot īsti objektīvi.

Foto: M-Sport Ford
"Sezonas pēdējais posms parādīja lielu potenciālu Latvijas ekipāžai, parādīja, ka viņš spēj būt ne tikai vienkārši cienīgs WRC braucējs, bet arī konkurents cīņā par uzvaru," turpināja Vasaraudzis. "Noteikti, ka rezultātu ziņā vēl ir iespējams liels kāpums, jo neveiksmes atstāja savu iespaidu. Salīdzinot ar komandas biedriem, Mārtiņš bija ātrāks, bet ne vienmēr izdevās to pārvērst sekmīgā finišā."
Caune norādīja, ka Sesks šosezon izpildījis divus mērķus: "Pirmkārt, viņš turēja solījumu un piedalījās 50% WRC posmu. Puse sezonas tika sagaidīta ar Latvijas karogu dalībnieku vidū, kas ir nebijis notikums. Otrkārt, zīmīgs bija tieši Saūda Arābijas posms, jo viņš pierādīja ne tikai savu potenciālu, bet arī "Ford" mašīnas potenciālu. Komandas iekšienē cilvēki bija ļoti gaidījuši, ka kāds to paveiks. Jā, iznākums nebija tāds, par kādu sapņojām. Ja izdotos noturēt līderpozīcijas pēdējā posmā, tā jau būtu bijusi pasaka."

Foto: M-Sport Ford
"Man ir tāds kārtīgs decembra noskaņojums - sezona tikko beigusies, bet reizē arī tūlīt atsāksies," smējās Vasaraudzis. "Visi grib reizē atpūsties un reizē arī iegūt skaidrību par nākamās sezonas sastāviem. "Hyundai" un "Ford" komandās šobrīd vēl ir pa brīvai vietai. Mārtiņa gadījumā visoptimālākais variants man tāpat liktos "Ford". Ceru un pieļauju, ka "Ford" vadība redzēja visu to pašu, ko mēs, attiecīgi būtu loģiski, ja viņu sadarbība turpinātos."
"Cik zināms, Džošs Makerlīns "Ford" sastāvā it kā paliks, bet par pārējiem skaidrības nav," sacīja Caune. "Šī būs rallija starpsezona, kurai noteikti vērts pasekot līdzi."
Izmantotie resursi:
www.sportacentrs.com









