Ots Tanaks un Martins Jarveoja. Foto: www.facebook.com/MartinJarveojaFanpage
Saūda Arābijas WRC iezīmēja Ota Tanaka pēdējo startu ar ''Hyundai'', jo 2019. gada pasaules čempions šomēnes paziņoja par plāniem doties ''atvaļinājumā'', lai atgūtu spēkus un pavadītu vairāk laika ar ģimeni.
Tanaks Saūda Arābijā cīnījās par uzvaru, līdz vairākas pārsistas riepas liedza jebkādas cerības uz pjedestālu sezonas noslēgumā. Lai gan 38 gadus vecais sportists ir norādījis, ka negrasās pilnībā pārraut saikni ar ralliju un nākotnē ir atvērts atgriezties WRC, viņš ir pateicīgs, ka saņēmis iespēju kļūt par vienu no čempionāta zvaigžņu braucējiem.
Foto: Honza Froněk
Atskatoties uz līdzšinējiem panākumiem — 22 uzvarām, 58 pjedestāliem un 439 ātrumposmu uzvarām — Ots Tanaks sacīja: ''Mēs to darām jau 10–15 gadus pilna laika režīmā, tā ir bijusi saspringta dzīve. Man bija iespēja sekot maniem sapņiem. Esmu ļoti pateicīgs komandai un ģimenei, kas ļāva man to darīt. Tas ir bijis lielisks laiks.''
''Tas ir bijis interesants posms, tāpēc esmu pateicīgs par visu paveikto. Esmu strādājis daudzās komandās, daudz redzējis un daudz sagaidījis. Esmu iepazinis daudz cilvēku. Man nav nožēlas, ka esmu tik bieži mainījis komandas. Tieši otrādi - esmu pateicīgs, ka man bija tā iespēja startēt tik daudzās dažādās komandās un piedzīvot tik daudz. Man ir bijušas daudz dzīves mācības, tāpēc nenožēloju neko un esmu ļoti pateicīgs,'' turpina igauņu sportists, piebilstot, ka, neskatoties uz to, ka viņš paiet malā no rallija, viņa RedGrey komanda turpinās darbu.

''Man ir uzvaras katrā komandā, un katra komanda ir bijusi gan laba, gan slikta — tā tas vienkārši ir. Mēs esam šeit, lai dzīvotu labu dzīvi, satiktu cilvēkus un strādātu kopā, un man šķiet, ka man tas ir izdevies. Esmu pateicīgs par visu šo pieredzi.''
''Noteikti sapņoju par karjeru un WRC titulu, bet nespēju iedomāties, ka tas kādreiz būs iespējams.''
Šobrīd Tanaks ar nepacietību gaida iespēju kādu laiku ''atslēgties'' no autosporta un izbaudīt atelpu pēc intensīvas WRC sezonas, kā arī testiem, kas neatstāj gandrīz nekādas pauzes.
''Kopumā, ņemot vērā gadalaikus [un to, kā tie strādā], šis noteikti ir sliktākais sporta veids, kāds vien var būt,'' viņš piebilda. ''Tu visu laiku esi ceļā, un tev īsti nav nevienas pauzes. Kalendārs ir pilnīgi absurds — tev nav neviena brīva brīža visa gada garumā, un tā tas ir 15 gadus pēc kārtas.''

Foto: Bierre Photo Sport
WRC tuvāko divu gadu laikā sagaida būtiskas pārmaiņas — nākamgad stāsies amatā jauns komerciālo tiesību turētājs, bet 2027. gadā paredzēti jauni tehniskie noteikumi.
Kad Tanakam tika jautāts, vai šīs pārmaiņas varētu viņu motivēt nākotnē atgriezties WRC pilna laika režīmā, viņš atbildēja: ''Patiesībā tas mani nedaudz satrauc. Automašīnas šobrīd ir vienīgā laba lieta šajā sportā, un mēs grasāmies mainīt to, ko ir visvieglāk mainīt, bet nestrādājam pie lietām, kuru uzlabošanai nepieciešams īsts darbs.''
''Manuprāt, veids, kā tiek popularizēts šis sports, dotu daudz lielākas pārmaiņas nekā tehnisko noteikumu maiņa. Redzēsim — tā vairs nav mana problēma, un es to varēšu noskatīties no malas.
Foto: Honza Froněk
Nobeigumā Tanaks vēlreiz pateicās WRC. ''Es joprojām esmu ļoti pateicīgs šim sportam, pat, ja tas piedzīvo grūtus laikus. Protams, visvairāk esmu pateicīgs savai ģimenei, kas ļāva man tik ilgi īstenot savu sapni, pat neapmeklējot savas meitas dzimšanas dienu. Tāpēc esmu viņiem ļoti pateicīgs. Bet tagad esmu patiešām viņiem klāt,'' nobeidz Tanaks.
''Turpināšu uzturēt sevi formā. Redzēsim, kas notiks nākotnē. Šobrīd nesaku, ne "jā", ne "nē" (par atgriešanos WRC), jo šādos apstākļos, kad ir tik daudz nezināmo, grūti ir kaut ko teikt. Kā, piemēram, Sebastjans Ožjē, kurš aizgāja prom no aktīvā rallija, bet tagad atkal ir WRC čempions. Ceru, ka varēšu dzīvot bez rallija. Domāju, ka būs jauki biežāk pamosties mājās. Tomēr, ja šādos apstākļos manas attiecības ar sievu neuzlabosies, atgriezīšos rallijā,'' jokoja igauņu sportists, piebilstot, "Vieglāk ir teikt "nekad nesaki nekad", tāpēc redzēsim, ko dzīve nesīs."

Foto: www.facebook.com/MartinJarveojaFanpage
Arī Tanaka stūrmanis Martins Jarveoja atzīmēja, ka ekipāža nolēmusi uz brīdi apstāties. ''Tas ir drīzāk kā uz brīdi apstāties, lai atgūtu elpu, pārdomātu sasniegto un novērtētu aiz muguras palikušo ceļu. Jūs varat mūs izņemt no rallija, bet nevarat izņemt ralliju no mums. Tā bija vienkārši fantastiska brauciena pieredze, un man pat nevajadzēja vadīt auto.''









