profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
go4speed-2111-4523.gif
aim-baneris-1-1-5359.gif

Komandas biedri plāno mācīties no Seska braukšanas stila

Go4speed 28.11.2025 - 01:08 Komandas biedri plāno mācīties no Seska braukšanas stila
Gregoirs Munsters. Foto: M-Sport Ford

Mārtiņš Sesks ceturtdien Saūda Arābijā bija lieliskā formā. Viņš kopvērtējumā ieņem ne vien augsto trešo vietu, bet ir arī pārliecinoši priekšā saviem komandas biedriem. Tuvākais sekotājs Gregoirs Munsters no Seska atpaliek vairāk nekā divas minūtes.

Pirms starta, iespējams, Sesks bija ''aizmirstais cilvēks''. Visa uzmanība bija pievērsta pasaules rallija čempionāta titula cīņai vai pat komandas biedra Nasera Al-Atijas debijai Rally1 klasē. Taču Mārtiņš Sesks pirmajās divās dienās ir pierādījis sevi Saūda Arābijas rallijā.

Otrajā, trešajā un piektajā ātrumposmā – ātrākais. Astotajā – dalīti ātrākais. Sesks no otrā līdz piektajam posmam atradās rallija vadībā, vairāk nekā dubultoja savu karjeras ātrumposmu uzvaru skaitu un pirmo reizi karjerā bija WRC rallija līderis. Sestajā ātrumposmā pārsista labā aizmugurējā riepa bija vienīgais mīnuss – zaudētās 20 sekundes un līderpozīcija.

Foto: M-Sport Ford

Taču, ņemot vērā, ka Sesks nebija sēdies pie ''Puma Rally1'' stūres kopš Somijas rallija, faktiski četrus mēnešus, viņš cīnījās rallija priekšgalā, kamēr viņa labākais komandas biedrs ir vairāk nekā divas minūtes aiz muguras – 10. vietā.

''Tempa ziņā tas ir mazliet pārsteidzoši,'' Mārtiņš Sesks atzina DirtFish. ''Vienkārši braucu kā ierasts, bet šķiet, ka viss izdodas lieliski un jūtamies komfortabli. Tātad, jā – mēs neko radikāli atšķirīgu neesam darījuši.''

Abi Seska komandas biedri Gregoirs Munsters un Džošs Makerlains norāda, ka Seska braukšanas stils atver iespējas, kuras viņi nav spējuši izmantot.

Foto: M-Sport Ford

''Sāku piesardzīgi, mēģinot izvairīties no problēmām, bet šādi atpalieku par daudz. Arī pēcpusdienā pārsitu riepu, tāpēc pārāk piesardzīgs brauciens nenes augļus. Pat, kad mēģinu, nespēju panākt, lai riepa un mašīna strādātu. Skatījos Mārtiņa onbordu – viņš spēj iegūt saķeri ar pavisam citu braukšanas stilu, lielā sānslīdē. Bet tas strādā, tāpēc man vajag laiku, lai pielāgotos.''

''Jā, risks ir liels, bet viņš tam ir pieradis – līkumā ļoti agri mest mašīnu sānslīdē. Mēs nespējam panākt, lai riepa strādā un būtu saķere, bet viņam tas izdodas – viņš iegūst rotāciju, ir laba saķere un rezultāts ir patiešām labs.''

Arī Makerlains atzīmē, ka no Seska braukšanas stila var mācīties. ''Prieks redzēt Mārtiņu šādā tempā, jo vismaz mums ir salīdzinājums – redzam, ka auto noteiktās situācijās tiešām strādā. Agrāk mēs vienmēr braucām līdzīgā tempā, pat Igaunijā viņš nebija tālu mums priekšā. Tagad viņš ir spēris lielu soli. Tas ir labi – vismaz no tā var mācīties.''

Foto: Pavel Jaremenko

Vaicāts, vai arī viņš mēģinās braukt vairāk sānslīdē, Makerlains atbildēja bez domāšanas: ''Jā, noteikti.''

''Jautājums ir par to, kā tu strādā ar šasiju – agresīvāk, vairāk uz sānu kustību. Mārtiņam ir unikāls braukšanas stils. Ja salīdzini viņa onbordu ar Ožjē… beigās laiks līdzīgs, bet braukšanas stils – pilnīgi cits. Jā, to var skatīt dažādi, bet es domāju, ka viņam tas patiešām der, un šajā nedēļas nogalē viņa domāšanas veids ir pareizs – viņš cīnās.''

Foto: Honza Froněk

Sesks pats gan vēl līdz galam nesaprot, kur radies šis milzīgais snieguma lēciens. ''Varbūt šie trīs mēneši palīdzēja atgūties,'' viņš spriež. ''Atbraucu bez cerībām, bez testiem, bez nekā. Varbūt reizēm ir vieglāk vienkārši atbraukt un skatīties, kā būs.''

Rallija rezultāti:

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png bmp-4439.png go4speedshop-0630.png