profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
knk-go4speed-3-2309-1601.gif
aim-baneris-1-1-5359.gif

'Lancia' 24 stundu laikā saņēmusi 30 pasūtījumus

Go4speed 24.11.2025 - 12:44 'Lancia' 24 stundu laikā saņēmusi 30 pasūtījumus
Foto: Stellantis

WRC27 jaunie tehniskie noteikumi ir izstrādāti, taču čempionāta rīkotājs šobrīd ir nodrošināts tikai līdz nākamā mēneša beigām. Ražotājiem drīz jāsāk būvēt automobiļi, lai tie būtu gatavi 2027. gada noteikumiem, bet, kā to darīt, ja nav skaidrs, kāda būs čempionāta reklāmas un publicitātes stratēģija?

Nesen oficiāli tika prezentēta ''Lancia Ypsilon Rally2'' automašīna, ar kuru ''Lancia'' nākamsezon vismaz astoņos posmos startēs WRC2 klasē.

Līdz šim vienīgi ''Toyota'' apstiprinājusi, ka jau strādā pie jaunā modeļa būvniecības, kamēr ''Lancia'' paziņoja, ka viņu uzmanība ir pilnībā koncentrēta uz ''Rally2'' programmu, turklāt jaunie noteikumi paredz, ka ''Rally2'' un WRC27 automašīnas no 2027. gada varēs startēt vienā klasē.

''Ar šādu auto tu vari uzvarēt nacionālajā čempionātā, Eiropas čempionātā, un tas ir arī komerciāls produkts. Tu vari pārdot auto, nopelnīt naudu, un ar šo naudu segt rūpnīcas programmu. Tas ir tāds kā burvju aplis. Manuprāt, šī šobrīd ir ideālā kategorija,''
saka ''Lancia Corse HF'' vadītājs Eudženio Franceti.

Šī filozofija gadiem ilgi ir bijusi arī M-Sport pamatā – un tieši tāpēc tas, ka ''Ford Puma'' netiek pārdots lielos apjomos, ir radījis tik lielas finansiālas sekas uzņēmumam. Savukārt ''Toyota'' un ''Hyundai'' pēdējo desmit gadu laikā savu dalību WRC ir balstījuši galvenokārt mārketingā un publicitātē.

Foto: Stellantis

Neviens ražotājs nav tik dziļi ieguldījies WRC kā ''Toyota''. Viņi sezonas lielāko daļu piedalās ar pieciem Rally1 automobiļiem. Tā ir vienīgā kompānija, kas pilnā tempā strādā pie WRC27 automobiļa izstrādes. Ja skatītāji sūdzas, ka WRC kļūst par ''Toyota'' čempionātu, tā nav ''Toyota'' vaina – tas ir pārējo ražotāju pieņemto lēmumu rezultāts.

Savukārt ''Lancia'' un ''Stellantis'' raugās pilnīgi citā virzienā. To interesē efektivitāte. Pastāv scenārijs, kur ''Lancia'' atgriežas WRC augstākajā klasē, neuzbūvējot pat vienu WRC27 automobili.

Automašīnas šasija ir savādāka nekā ''Citroën C3 Rally2'', un daudzi citroeniskie komponenti ir būtiski pārstrādāti un uzlaboti. Jaunā platforma balstās uz ''Stellantis CMP'' arhitektūras, kas radās ''Peugeot–Citroën'' laikā vēl pirms apvienošanās ar ''Fiat''. Teikt, ka ''Ypsilon HF Integrale'' ir tikai pārkrāsots ''Citroën'', būtu nepareizi – jaunais auto ir būtisks solis tālāk. Taču tas ir auto, kas izstrādāts un testēts ''Citroën'' infrastruktūrā, pat, ja galīgā montāža notiks Itālijā.

Franceti ir skaidri paziņojis: ''Lancia neveidos WRC27 auto''. Investīcijas ir veiktas Rally2 līmenī, un tagad kompānija koncentrēsies uz ''Ypsilon HF Integrale'' pārdošanu un investīciju atgūšanu. Taču tas nenozīmē, ka viņi nav domājuši par iespēju atgriezties cīņā par uzvarām kopvērtējumā.

Foto: Stellantis

''Man ir svarīgi, ka WRC27 dod iespēju sacensties tiem ražotājiem, kuriem nav piemērota modeļa. Taču ļoti svarīgi, lai izmaksas un veiktspēja būtu sabalansētas,'' saka divkārtējais pasaules čempions Miki Biasions. ''Rallijs ir populārs tāpēc, ka cilvēki var sapņot – nopirkt salonā auto, kas ir līdzīgs tam, kas startē WRC,'' viņš piebilda.

''Tas ir pareizais virziens FIA un WRC rīkotājam, lai atdzīvinātu ralliju. Ja jaunais Rally1 2027. gadā būs līdzvērtīgs Rally2, tas palīdzēs atdzīvināt čempionātu,'' saka Eudženio Franceti.

Tiek ziņots, ka oficiālās prezentācijas dienā, tiklīdz pasūtījumu pieņemšana tika atklāta, Lancia 24 stundu laikā saņēma 30 pasūtījumus. Šie skaitļi atspoguļo lielo gaidas spriedzi tirgū – Lancia ir rallija leģenda, un tās atgriešanās aizrauj visu autosporta kopienu. ''Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale'', kas nes leģendāro vārdu, acīmredzot ir pārliecinājusi komandas par savu konkurētspēju.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png bmp-4439.png go4speedshop-0630.png