Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
''M-Sport Ford'' komandas braucējs Gregoirs Munsters šobrīd izvērtē, vai nākamajā sezonā viņam labāk būtu palikt Rally1 klasē vai pāriet uz Rally2, raugoties jau uz jaunajiem WRC noteikumiem, kas stāsies spēkā 2027. gadā.
Pašreizējais M-Sport pilots tuvojas savas otrās pilnās sezonas beigām augstākajā klasē, taču uz 2026. gadu viņam vēl nav noslēgts līgums.
Tā kā WRC27 auto pēc koncepta būs daudz tuvāki Rally2 mašīnām – un līdz šim tikai Toyota plāno uz 2027. gadu izlaist pilnīgi jaunu auto, kamēr konkurenti varētu izmantot Rally2 platformas auto, 26 gadus vecais Munsters portālam DirtFish atzina, ka nav pārliecināts, kas nākamajam gadam ir pareizākais solis.

Munsters pie Rally2 stūres. Foto: Martin Hlinka
"Nezinu, kas ir variants numur viens"
''Nezinu, kas ir pirmais variants,'' sacīja Gregoirs Munsters. ''Noteikumu maiņa padara izvēli sarežģītu. Pagātnē piloti ir nonākuši līdz WRC augstākajai klasei pa ļoti dažādiem ceļiem. Mikelsens, Noivils, Lapi – viņi nāca caur IRC seriālu. Lēbs un Ožjē – caur Junior WRC. Ir tik daudz dažādu iespēju. Un ar šo jauno regulējumu Rally1 būtībā ir solis tuvāk Rally2.''
"Puma šogad vairs nav tik konkurētspējīga"
Munsters uzskata, ka ar Puma automašīnu šobrīd konkurēt ar pārējiem ir ļoti grūi. ''Kopš noteikumu maiņas Puma vairs nav tik konkurētspējīga kā pagājušajā gadā. Atceros, ka 2024.gadā, kad viss sakrita, Čīlē, Polijā, Japānā spēju uzrādīt konkurētspējīgus laikus. Arī Adrians Formo to pierādīja, taču šogad tas ir daudz sarežģītāk.''Munsters arī atzīmē reputācijas riskus: ''Ja esmu priekšā Džošam Makrelainam, tas tiek uzskatīts par normu. Ja viņš ir priekšā man – tad man ir slikta publicitāte. Bet cīnīties ar Toyota un Hyundai ir ļoti grūti.''

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
''Rally2 varētu būt gudrāka izvēle 2027. gadam''
M-Sport Ford braucējs uzskata, ka Rally2 varētu būt gudrāka izvēle 2027. gadam. ''Rally2 tu brauc mazāk, bet mašīnas ir līdzīgākas. Šogad WRC2 uzvarētāji ir bijuši gan ar Citroen, gan Škoda, gan Toyota. Ar labu programmu un testiem tas nemaz nav slikti, ņemot vērā, ka 2027. gadam tikai Toyota reāli izstrādā jaunu auto. M-Sport ir ieinteresēti, bet viņi jau teikuši, ka nevarēs būt gatavi sezonas sākumam. Līdzīgi arī citi ražotāji. Tātad – vai Rally2 ir slikta izvēle? Nebūt nē.''''Sarunas ar Hyundai''
Tā kā Ots Tanaks atkāpies no pilna laika programmas, Hyundai ir brīva vieta. Vaicāts, vai viņš ir runājis ar Hyundai par šo Rally1 vietu, Munsters atbildēja: ''Jā. Varu pateikt vien to, ka mēs runājām.''''Atbalstītājs Serderidis vairs nefinansēs 2026. gadu''
Vēl ko svarīgi atzīmēt, tad viens no Munstera nozīmīgākajiem atbalstītājiem, Džordans Serderidis, nākamgad vairs nesegs Munstera izmaksas. Tomēr tas esot bijis jau plānots. ''Viņš man palīdzēja 2023. gadā Rally2, 2024. gadā Rally1. Kad Lubē aizgāja, mums parādījās lieliska iespēja. Šogad viņš vairāk palīdzēja Dakaras projektam.'' Tagad Serderidis uzskata, ka Mansteram pēc 29 rallijiem Rally1 klasē jau vajadzētu pastāvīgi aizstāvēt savu vietu.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
"Vēl viens šāds gads – vai tas man palīdzēs 2027. gadā?"
Munsters atzīst, ka jūtas ''dīvainā situācijā'' reputācijas ziņā: ''Pagājušajā gadā cilvēki bija sajūsmā par maniem rezultātiem. Šogad – gandrīz vai pretēji, lai gan esam vienīgie no M-Sport šogad, kas sasnieguši TOP5 finišu vai uzrādījuši ātrākos laikus ātrumposmos.''''Seska ātrums pret Toyota un Hyundai nebija pietiekams''
Viņš arī pieminēja Mārtiņu Sesku kā piemēru, kurš pirms noteikumu maiņas ar ne-hibrīda Ford spēja cīnīties ar hibrīdu auto, taču šogad tam nav pietuvojies. ''Domāju, ka var minēt Seska piemēru, kurš pagājušajā gadā brauca bez hibrīda un tomēr spēja ieņemt vietu pieciniekā Polijā, sacenšoties ar hibrīda automašīnām. Pēc tam viņš devās uz Latviju, kur cīnījās par pjedestālu ar hibrīda automašīnu. Bet šogad, kur viņš devās uz līdzīgiem rallijiem kā Somiju un Igauniju, viņa ātrums pret Toyota un Hyundai nebija pietiekams. Viņš bija ātrāks par mani un Džošu, bet nekad nevarēja cīnīties par vietu pieciniekā, lai gan, manuprāt, viņš kā pilots nebija zaudējis savas prasmes. Tāpēc, ja braukšu vēl vienu tādu pašu sezonu, kā šo, vai tas man palīdzēs tikt pie vietas 2027. gadā? Nezinu. Varbūt labāk ir cīnīties par pjedestāliem WRC2.''Taču pagaidām Munstera uzmanība pievērsta Saūda Arābijas WRC rallijam, kas notiks nākamnedēļ. ''Gribu labi aizvadīt ralliju. Tas var būt mans pēdējais Rally1 starts. Nekad nezini, kas notiks tālāk. Gribu, lai man nav nekādu nožēlu.''









