Foto: www.facebook.com/HalttunenJonne
Pēc tam, kad Kalle Rovanpera paziņoja, ka viņš pēc sezonas pametīs WRC un nākamsezon startēs Japānas Super Formula čempionātā, aktuāls kļuva jautājums, ko darīs viņa ilggadējais stūrmanis Jonne Haltunens. Sportists piebilda, ka viņš grib turpināt būt par stūrmani, taču viņš nav ieinteresēts startēt līmenī, kas ir zemāks par pasaules eliti.
''Vairs negribētu startēt Rally2 klasē, jo esmu jau gājis šo ceļu – ilgi, bet esmu ieguvis čempiontitulu. Tāpēc, skatoties reāli, domāju, ka mana stūrmaņa karjera uz kādu laiku varētu būt beigusies – vienkārši tāpēc, ka šobrīd nav brīvu pilotu. Mēs ar Kalli esam runājuši – ja viņš atgriezīsies, mēs turpināsim kopā. Vai arī, ja viņš iesaistīsies jebkāda veida autosportā, kur vajadzīgs stūrmanis, mēs to darīsim kopā. Bet tas var aizņemt gadus, līdz tas notiks. Tāpēc, godīgi sakot, šobrīd ir grūti ko prognozēt. Jūtu, ka šobrīd esmu savas stūrmaņa karjeras zenītā. Ir mazliet skumji, ka karjera beidzas tieši tagad, jo man joprojām ir vēlme turpināt – teiksim, vismaz vēl četrus gadus. Un tad es labprāt aizietu, vai varbūt pat vēl turpinātu, bet mierīgi un ar gandarījumu,'' stāsta Jonne Haltunens.
Foto: www.facebook.com/HalttunenJonne
Sarunā ar Rallyjournal.com, Haltunens atklāj, ka jebkurš sporta veids cieš, kad no tā aiziet tā lielākā zvaigzne. ''Protams, ka tas nav labi. Jābūt pilnīgi godīgiem. Manuprāt, pašam sportam ir jāskatās spogulī. Ja viņi zaudē vienu no savām lielākajām zvaigznēm viņa karjeras plaukumā, tad acīmredzot kaut kas nav kārtībā. Kaut kāda iemesla dēļ viņam tagad ir radusies interese par citām disciplīnām,'' viņš turpina.
Rovanpera nākamgad startēs Super Formula čempionātā. Viņš pats teicis, ka galvenais iemesls šādai pārmaiņai ir vēlme pārbaudīt sevi citos autosporta veidos un izaicināt sevi. Paziņojot par savu lēmumu, soms tieši nekritizēja Pasaules rallija čempionātu, tomēr Rovanpera ir vairākkārt atklāti norādījis, ka rallija dienas ir kļuvušas pārāk garas. Braukšana sākas agri no rīta un turpinās līdz vēlam vakaram, un pēc tam braucēji viesnīcā vēl skatās video ierakstus. Daudzi ''vecā laika'' braucēji ir atgādinājuši, ka rallijs vienmēr bijis nogurdinošs, taču Haltunens iebilst:
''Cilvēki bieži saka, ka rallija dienas vienmēr bijušas garas. Bet jāatceras – agrāk ralliju nebija tik daudz kā tagad. Tagad rallija nedēļas ir daudz intensīvākas. Rallija nedēļā gandrīz nemaz neguli – varbūt piecas stundas naktī, ja paveicas,'' skaidro Haltunens. ''Un, manuprāt, tas viss ietekmē, cik ļoti tu gūsti baudu no šī darba. Tas ir neticami smagi. Esmu runājis arī ar citiem braucējiem, un viņi jūt to pašu – tas viss var kļūt ļoti nogurdinoši. Protams, var tikt galā – tas nav jautājums par izturību. Bet ir jautājums, cik daudz tu patiesībā izbaudi to, ka esi trasē vēlā vakarā ar nenormāli gariem pārbraucieniem. Dažreiz šķiet, ka mēs esam kā cirka dzīvnieki,'' turpina Haltunens.
Foto: www.facebook.com/HalttunenJonne
Daudz tiek runāts, ka šī gada Portugāles WRC bijis pēdējais piliens, kas pamudināja Rovanperu pieņemt galīgo lēmumu par aiziešanu. Haltunens to tieši neapstiprina, taču Portugāles ralliju piemin atkal: ''Daudzi ralliji šogad bija labi, bet, piemēram, tas Portugāles rallijs, kas tika pamatīgi kritizēts, bija vienkārši ārprāts. Izskatās, ka viņi vispār nedomā, ka mēs esam cilvēki. Arī mums ir jāēd un jādodas uz tualeti. Šķiet, ka viņi domā – tajā mašīnā sēž divi roboti,'' Haltunens uzsver.
Tomēr viņš neuzskata, ka šīs problēmas WRC ir vienīgais iemesls Rovanperas aiziešanai. ''Tas varbūt nav galvenais iemesls, bet tas noteikti ir ietekmējis to, cik patīkami šis viss šķiet. Mums visiem bija sapnis būt šajās mašīnās un sacensties, bet pēc dažiem rallijiem tiešām jutos tā, it kā būtu atgriezies no armijas treniņnometnes.''









