Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Vai Ford palielinās atbalstu pasaules rallija čempionātam (WRC), būs atkarīgs no tā, kā čempionāts tiks attīstīts un reklamēts nākotnē, vēsta portāls DirtFish.
Kamēr Hyundai apsver iespēju startēt ar Rally2 automašīnu un Toyota izstrādā pilnīgi jaunu 2027. gada specifikācijas (WRC27) auto, rodas jautājums, kāds ir M-Sport skatījums?
Paredzams, ka nākamie WRC tehniskie noteikumi veicinās plašāku ražotāju iesaisti, ļaujot WRC27 un Rally2 klasēm sacensties līdzvērtīgos apstākļos. Taču M-Sport, kas pārstāv Ford, uzsver, ka čempionāta popularizēšanas virziens būs galvenais faktors, kas noteiks komandas un ražotāja nākotnes lēmumus.
''Ford jau saprot un seko līdzi tehniskajiem noteikumiem. Taču galvenais jautājums ir – kāds būs sporta kopējais redzējums. Viņi joprojām uzdod jautājumus par čempionāta popularizēšanas stratēģiju. Pēc visa spriežot, izskatās, ka tuvojas pārmaiņas. Tiklīdz viss būs noformēts un būs redzama jaunā WRC rīkotāja vīzija, tas būs pēdējais puzles gabaliņš, kas noteiks – jā vai nē,'' portālam DirtFish atklāj M-Sport komandas vadītājs Ričards Mileners.
''Domāju, tas pats attiecas arī uz Hyundai un, iespējams, citiem ražotājiem. Kad būs skaidrs virziens, oriģinālie ražotāji varēs spriest – ieguldām trīs gadus un skatāmies, kā attīstās. Šobrīd šādas skaidrības nav, tāpēc pieņemt lēmumus ir ļoti grūti.''
Mileners arī norādīja, ka jauna auto sagatavošana 2027. gadam šobrīd būtu tehniski neiespējama. ''Lēmumi ir jāpieņem drīz. Katram ir savs skatījums, bet kaut kad kādam ir jāpieņem galējais lēmums. Ja Hyundai vadītājs Sirils Abitebuls jau publiski atzīst, ka apsver Rally2 auto, tad tas var būt signāls arī pārējiem. Taču pēdējos rallijos situācija ir mainījusies tik strauji, ka nav zināms, kā būs pēc pāris mēnešiem.''
Kamēr Hyundai apsver iespēju startēt ar Rally2 automašīnu un Toyota izstrādā pilnīgi jaunu 2027. gada specifikācijas (WRC27) auto, rodas jautājums, kāds ir M-Sport skatījums?
Paredzams, ka nākamie WRC tehniskie noteikumi veicinās plašāku ražotāju iesaisti, ļaujot WRC27 un Rally2 klasēm sacensties līdzvērtīgos apstākļos. Taču M-Sport, kas pārstāv Ford, uzsver, ka čempionāta popularizēšanas virziens būs galvenais faktors, kas noteiks komandas un ražotāja nākotnes lēmumus.
Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
''Ford jau saprot un seko līdzi tehniskajiem noteikumiem. Taču galvenais jautājums ir – kāds būs sporta kopējais redzējums. Viņi joprojām uzdod jautājumus par čempionāta popularizēšanas stratēģiju. Pēc visa spriežot, izskatās, ka tuvojas pārmaiņas. Tiklīdz viss būs noformēts un būs redzama jaunā WRC rīkotāja vīzija, tas būs pēdējais puzles gabaliņš, kas noteiks – jā vai nē,'' portālam DirtFish atklāj M-Sport komandas vadītājs Ričards Mileners.
''Domāju, tas pats attiecas arī uz Hyundai un, iespējams, citiem ražotājiem. Kad būs skaidrs virziens, oriģinālie ražotāji varēs spriest – ieguldām trīs gadus un skatāmies, kā attīstās. Šobrīd šādas skaidrības nav, tāpēc pieņemt lēmumus ir ļoti grūti.''
Mileners arī norādīja, ka jauna auto sagatavošana 2027. gadam šobrīd būtu tehniski neiespējama. ''Lēmumi ir jāpieņem drīz. Katram ir savs skatījums, bet kaut kad kādam ir jāpieņem galējais lēmums. Ja Hyundai vadītājs Sirils Abitebuls jau publiski atzīst, ka apsver Rally2 auto, tad tas var būt signāls arī pārējiem. Taču pēdējos rallijos situācija ir mainījusies tik strauji, ka nav zināms, kā būs pēc pāris mēnešiem.''

Foto: Bitto Zsolt
Tomēr Mileners uzsvēra, ka, ja Rally2 klases automašīnas kļūs par galveno kategoriju, tas drīkstētu notikt tikai uz vienu sezonu. ''Tas var būt tikai vienu gadu. Pēc tam ir jāpāriet uz jaunajiem noteikumiem,'' viņš stingri sacīja. ''Tieši tāpēc mēs šos noteikumus izstrādājām. Ja tos atkal atliksim, tad kāda jēga vispār bija to darīt?''









