Foto: Honza Froněk
Pēc aizvadītā Igaunijas WRC rallija, kur uzvaru debijā pie ''Toyota GR Yaris Rally1'' stūres izcīnīja Olivers Solbergs, daudziem raisās jautājums, kad Solbergs varētu atgriezties pie Rally1 stūres. Nākamās nedēļas Somijas rallijā viņš atgriezīsies pie ''Toyota GR Yaris Rally2'' stūres, bet, kas notiks tālāk?
Šobrīd Toyota komandai plāns uz Somijas ralliju ir stingrs – piecas automašīnas, kuras pilotē Elfins Evans, Sebastjans Ožjē, Kalle Rovanpera, Takamoto Katsuta un Sami Pajari. Ņemot vērā, ka Ožjē neaizvada pilnu sezonu, tad Solberga iespēja atgriezties pie Rally1 stūres būs kādā posmā, kur nestartēs Ožjē.

Toyota tehniskais direktors Toms Faulers portālam Dirtfish skaidro, kas notiktu, ja Solbergs turpinātu startēt ar Rally1 auto visos sezonas atlikušajos posmos. ''Piecām mašīnām startējot šajā rallijā nozīmē to, ka darbnīcā mums ir 15 mašīnas, kas tiek mainītas. Ar Olivera un Eliota Edmondsona pievienošanos mēs šobrīd sadarbotos ar 12 pilotiem un stūrmaņiem. Tas nozīmētu 20 ātrumkārbas, 20 aizmugurējie diferenciāļi uz sezonu un 70+ automašīnu pārbūves sezonas laikā. Godīgi sakot, sestā Rally1 mašīna mūsu komandai būtu pārāk liels slogs. Šobrīd par to pat nedomājam.''
''Šeit viss ir jāveic pārdomāti. Solbergs uzvarēja šajā rallijā, un tas nebija pilnīgi negaidīts rezultāts. Un nevar tagad mainīt visu plānu viena rezultāta dēļ. Viņam joprojām ir ļoti svarīgs uzdevums – uzvarēt WRC2. Un mēs arī vēlamies, lai viņš to izdarītu, atkal uzvarot WRC2 ar mūsu ''Toyota Yaris Rally 2'' automašīnu. Tāpēc es domāju, ka viņš darīs labu darbu, un viņam vēl ir citi pienākumi, kas jāizpilda, un esmu pārliecināts, ka viņš pats to labi apzinās.''

Foto: Honza Froněk
Uz jautājumu, vai Solbergs nākamsezon varētu startēt augstākajā klasē, Faulers piebilda, ka ''Ikviens izdarīs savus secinājumus no šīs situācijas. Bet beigās mums būs jāpieņem lēmums, kurš brauks ar kuru auto. Šīs uzvaras dēļ viņa situācija noteikti nav kļuvusi sliktāka,'' nobeidz Faulers.