FIA Pasaules Motoru sporta padome (WMSC) otrdien, 10. jūnijā, apstiprināja pēdējo komponenti jaunajiem Pasaules rallija čempionāta (WRC) noteikumiem, kas stāsies spēkā no 2027. gada.
''WRC27'' noteikumu kopums, sākotnēji apstiprināts 2024. gada decembrī, pēdējo sešu mēnešu laikā ir piedzīvojis vairākus precizējumus un atjauninājumus. Otrdien Makao notikušajā sanāksmē tika apstiprināti gala noteikumi, vēl vairāk nostiprinot FIA iepriekš pausto apņemšanos padarīt šos noteikumus maksimāli elastīgus.
Jaunie noteikumi ražotājiem un konstruktoru komandām ļaus brīvību integrēt dažādus dizainus. Tas nozīmē, ka sacensībām varēs tikt pieteikti dažādi virsbūves tipi – tostarp sedani, hečbeki, krossoveri un arī pilnībā individuāli, unikāli dizaini. Šī elastība būs spēkā visā desmit gadu ilgajā regulējuma ciklā līdz 2037. gadam.

Foto: FIA
FIA paziņojumā norādīts, ka "WRC27 noteikumu kopums, kuru WMSC apstiprināja 2024. gada decembrī, pēdējos sešos mēnešos ir gājis cauri pēdējām precizēšanām un uzlabojumiem. Šodien apstiprinātie virsbūves apjoma rādītāji apliecina FIA apņemšanos padarīt šos noteikumus pēc iespējas elastīgākus," portālam DirtFish saka Toms Faulers.
FIA mērķis ir izstrādāt šasiju, kura varētu būt piemērota dažādiem spēka agregātiem – sākot no iekšdedzes dzinējiem un hibrīdiem līdz pat ūdeņraža un pilnībā elektriskajiem risinājumiem. Taču 2027. gadā vienīgais pieļaujamais risinājums būs iekšdedzes dzinējs ar ilgtspējīgu degvielu, un šim motoram jābūt Rally2 specifikācijas sērijveida dzinējam. Saskaņā ar jauno mērķi – ierobežot auto izmaksas līdz 345 000 eiro, top līmeņa WRC auto būs Rally1 šasijas ar Rally2 komponentēm motorā, transmisijā, balstiekārtā un bremzēs.

Foto: Vladimir Gatev
Viņš piebilda, ka vislielākās pārsteiguma iespējas būs 2027. gada sezonas sākumā. ''Skatieties uz to ļoti vienkāršoti,'' viņš turpina. "Šobrīd man nav 2027. gada automašīnas. Taču Škoda Rally2 automašīna eksistē un dažādās formās ir braukusi vairāk nekā desmit gadus. Tāpēc, kad mēs 2027. gadā dosimies uz Safari ralliju, es neņemtos derēt, ka automašīnai, kas šodien neeksistē, ir lielākas izredzes finišu sasniegt ātrāk nekā automašīnai, kas jau ir piedalījusies šajās sacensībās un pastāv jau vairāk nekā desmit gadus, un kurai ir tādas pašas tehniskās un veiktspējas specifikācijas. Šis brīdis būs izdevība Rally2 automobiļiem. Tā būs iespēja vietējiem varoņiem izsisties priekšplānā un iedot WRC sacensībām pavisam jaunu dimensiju."
Līdz ar to 2027. gadā privātie braucēji – gan ar Rally2, gan ar pieejamākiem Rally1 auto, beidzot iegūs iespēju reāli konkurēt WRC augstākajā līmenī!