Foto: Bastien Roux
Čempionāta līderis Elfins Evans uzskata, ka "neviens neklausās" atkārtotajos braucēju lūgumos nodrošināt, lai Shakedown būtu līdzīgs īstajiem rallija posmiem.
Olbia Cabu Abba posms, kas šonedēļ tika izmantots kā Shakedown posms Sardīnijas rallijā, iepriekš ir bijis daļa no rallija maršruta – pēdējo reizi 2023. gadā, tomēr tas raksturojas ar būtiski atšķirīgām īpašībām nekā tipiskie Sardīnijas ātrumposmi.
FIA WRC regulu 36.1. punkts nosaka, ka Shakedown posmam ''jābūt reprezentatīvam rallijam'', taču Evans uzskata, ka šoreiz tas tā nebija.
Olbia Cabu Abba posms, kas šonedēļ tika izmantots kā Shakedown posms Sardīnijas rallijā, iepriekš ir bijis daļa no rallija maršruta – pēdējo reizi 2023. gadā, tomēr tas raksturojas ar būtiski atšķirīgām īpašībām nekā tipiskie Sardīnijas ātrumposmi.
FIA WRC regulu 36.1. punkts nosaka, ka Shakedown posmam ''jābūt reprezentatīvam rallijam'', taču Evans uzskata, ka šoreiz tas tā nebija.
.jpg)
Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
"Šī ir milzīga vilšanās, bet nekas jauns," sacīja Elfins Evans portālam DirtFish. "Mēs to atkārtojam atkal un atkal, bet neviens mūsos neklausās. Tas pat ir uzrakstīts noteikumos, ka Shakedown jābūt reprezentatīvam rallijam, bet es, iepazīstoties ar rallija ātrumposmiem, neredzēju nevienu citu tādu posmu, kāds bija šis."
Šī situācija ir īpaši sarežģīta Evansam un viņa Toyota komandas biedriem, jo ierobežoto testēšanas iespēju dēļ viņi nolēma neveikt pirms rallija testus Sardīnijā.
Atbildot uz jautājumu, cik reprezentatīvam ir jābūt Shakedown posmam, Evans sacīja: "Es domāju, ka ar pašreizējiem testēšanas noteikumiem tas ir būtiski. Ja jūs ļaujat mums aizvadīt testus tikai septiņas dienas gadā, tad vismaz nodrošiniet, ka Shakedown posms ir kvalitatīvs un mēs varam kaut nedaudz sagatavoties pirms rallija sākuma."
Šī situācija ir īpaši sarežģīta Evansam un viņa Toyota komandas biedriem, jo ierobežoto testēšanas iespēju dēļ viņi nolēma neveikt pirms rallija testus Sardīnijā.
Atbildot uz jautājumu, cik reprezentatīvam ir jābūt Shakedown posmam, Evans sacīja: "Es domāju, ka ar pašreizējiem testēšanas noteikumiem tas ir būtiski. Ja jūs ļaujat mums aizvadīt testus tikai septiņas dienas gadā, tad vismaz nodrošiniet, ka Shakedown posms ir kvalitatīvs un mēs varam kaut nedaudz sagatavoties pirms rallija sākuma."

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Arī citi braucēji piekrita Evansam; Hyundai pilots Adrians Formo arī Shakedown raksturoja kā ''pilnīgi nereprezentatīvu''.
Kopš uzvaras Zviedrijā februārī, Evans ir čempionāta līderis – un visai pārliecinošs. Bet tagad, kad notiek vairāki grants ralliji pēc kārtas, viņam jāsaskaras ar neizdevīgo situāciju – piektdien jābrauc pirmajam pa netīrītu ceļu, attīrot to citiem. ''Man nav nekāds īpašs domāšanas veids, izņemot darīt labāko, ko varu. Tas ir viss, ko varu darīt. Protams, nav patīkami redzēt rezultātus, kad zini, ka citiem ir priekšrocības, bet tev ir jāmēģina to ignorēt un koncentrēties uz labu braukšanu – viss. Tā ka piektdienas rezultāti ietekmē arī sestdienu un svētdienu – ja piektdien neveicas, tu visu laiku esi iedzinējos."
Shakedown posmā Evans finišēja 10.vietā.