Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Piektdien ar desmit ātrumposmiem tiks dots starts Portugāles WRC rallija otrajai dienai - 146 sacensību kilometri, apmēram 16 stundas un tikai divas attālinātas servisa zonas (kopā 40 minūtes).
Portugāles rallija piektdienas ātrumposmi vienmēr ir bijuši nogurdinoši, taču šogad servisa parkā valda sajūta, ka šoreiz piektdiena ir kļuvusi nedaudz par ekstrēmu. Piektdiena, kur pirmais ātrumposms sāksies 7:35 pēc vietējā laika (Rovanpera atklāja, ka viņa modinātājs ir uzlikts 5:00 no rīta), pirmajiem braucējiem noslēgsies pēc 22:00, savukārt sestdiena pirmajam dalībniekam sāksies plkst. 6:00 no rīta (izbraukšana no slēgtās zonas).
Portugāles rallija piektdienas ātrumposmi vienmēr ir bijuši nogurdinoši, taču šogad servisa parkā valda sajūta, ka šoreiz piektdiena ir kļuvusi nedaudz par ekstrēmu. Piektdiena, kur pirmais ātrumposms sāksies 7:35 pēc vietējā laika (Rovanpera atklāja, ka viņa modinātājs ir uzlikts 5:00 no rīta), pirmajiem braucējiem noslēgsies pēc 22:00, savukārt sestdiena pirmajam dalībniekam sāksies plkst. 6:00 no rīta (izbraukšana no slēgtās zonas).

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
"Maršruta karte noteikti ir pārāk ekstrēma," portālam DirtFish sacīja pasaules čempionāta līderis Elfins Evans. "Dienas garums pats par sevi nav problēma, bet apvienojumā ar īsajām naktīm tas kļūst patiešām grūti līdz brīdim, kad pienāk svētdiena."
"Manuprāt, šī gada grafiks ir nedaudz par traku. Mums ir daudz kilometru – tas ir labi, bet tad mums ir ārkārtīgi garas dienas – un tas jau nav tik labi. Piemēram, piektdien mums ir tikai dažas regrupingu zonas, kā arī attālināts serviss, kur mums pašiem ir kaut kas jādara. Tā ka būs kādas desmit minūtes, lai paēstu un atpūstos. Es domāju, ka dienā, kad mēs esam aptuveni 13 stundas mašīnā, tas ir pārāk maz. Bet, nu jā, tā būs šīs nedēļas nogales lielākā grūtība," saka Kalle Rovanpera.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Rekordists pēc uzvaru skaita Portugāles rallijā, Sebastjans Ožjē, arī izteica šaubas par to, vai sacensību dienām tiešām jābūt tik garām, apšaubot, vai fani vispār tik agri mostas, lai skatītos WRC televīzijā.
''Tas ir ļoti ekstrēmi,'' sacīja Sebastjans Ožjē. ''Laika grafika amplitūda, iespējams, ir pārāk liela, jo neesmu pārliecināts, ka fani seko rallijam jau septiņos no rīta. Droši vien arī tas, ka piektdien nav neviena servisa parka. Tāpat mēs testējam riepas, kā arī ir grūti precīzi saregulēt auto, tāpēc būtībā visu dienu esi iestrēdzis ar vieniem un tiem pašiem regulējumiem. Pat, ja noteikumi tagad ir nedaudz uzlabojušies, šajā attālinātajā servisā mums ir tikai dažas iespējas. Bet fakts paliek, ka mums pusdienlaikā ir būtībā tikai 10 minūtes, lai paēstu (kopā attālinātā servisa parka ilgums ir 20 minūtes), kas īsti nav loģiski. Ja mums dotu vēl kādas desmit minūtes, tas jau būtu daudz labāk. Bet labi, tā ir daļa no izaicinājuma, ar ko mums šajā nedēļas nogalē jāsaskaras, un tas ir jāpieņem.''

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Cits pasaules čempions Ots Tanaks piekrita saviem konkurentiem un pauda neapmierinātību par to, ka pilotu atsauksmes netiek ņemtas vērā. ''Diemžēl šādas lietas dažreiz notiek, bet labi – galu galā mēs esam tikai braucēji, un tu vari sūdzēties, cik gribi, bet tev tāpat tas viss ir jāizbrauc, tāpēc neko daudz nevaram darīt,'' viņš sacīja.
"Man nav iebildumu pret garām dienām ik pa laikam. Tas ir tiešām labs izaicinājums. Uzskatu, ka joprojām var būt šie lielie izaicinājumi ar gariem kilometriem, tikai jāsaprot, kā posmus padarīt ģeogrāfiski tuvākus, un varbūt nevajag atkal un atkal atgriezties katrā vēsturiskajā posmā," tā M-Sport vadītājs Ričards Mileners.