Foto: Honza Froněk
FIA vēlas, lai ''WRC27'' automašīnas tiktu izmantotas ne tikai pasaules rallija čempionātā (WRC), bet arī nacionālajos čempionātos. FIA ir iecerējusi, ka nākamais WRC noteikumu kopums kļūs par pamatu ne tikai WRC, bet arī citiem čempionātiem.
Atgādināsim, ka, sākot no 2027. gada, FIA plāno būtiski mainīt rallija čempionātu struktūru, ieviešot jaunus noteikumus un automašīnas, kas būs izmantojamas ne tikai WRC, bet arī Eiropas un nacionālajos čempionātos. Jaunais tehniskais regulējums tiek dēvēts par "WRC27", un tas nomainīs šobrīd lietotos Rally1 auto, kuri tiks aizstāti 2026. gada beigās.
Viena no Rally1 neveiksmēm, kas laika posmā no 2022. līdz 2024. gadam izmantoja hibrīdtehnoloģijas, bija augošās izmaksas, un FIA vēlas to mainīt, sākot no 2027. gada.

Foto: Urmo Sibul
Tikmēr WRC rīkotājs uzskata, ka automašīnai, kas tiek izmantota WRC, tomēr jābūt pakāpi augstāk nekā pārējos čempionātos izmantotās automašīnas. ''Mēs joprojām uzskatām, ka arī 2027. gada noteikumu ietvaros ir iespēja radīt izcilības automašīnu,'' saka WRC sacensību direktors Saimons Larkins. ''Ir iespējami dažādi atšķirības punkti.''
WRC rīkotājs neuzskata, ka tas, ka vienas un tās pašas kategorijas automašīnas tiek izmantotas gan WRC, gan ERC, kaut kādā veidā kaitētu WRC statusam. ''Sacensību izmaksas Eiropas čempionātā ir ievērojami mazākas nekā WRC. Mēs redzam, ka Eiropā ir tirgus abiem čempionātiem, pat, ja automašīnas ir līdzīgas. Un no sacensību rīkotāju skatpunkta mēs izmantojam Eiropas čempionātu kā testēšanas platformu. Vai nu tas būtu saistīts ar to, ka mums ir četri riepu piegādātāji vai arī dažādi auto zīmoli – mēs izmantojam to arī kā tramplīnu nākamajiem notikumiem. Paskatieties, ko mēs esam panākuši pēdējos gados ar Poliju, Latviju un šogad ar Kanāriju salām – tas joprojām būs attīstības pamats ceļā uz WRC2 vai citām nākotnes klasēm.''