Foto: wrc.com
Šajā nedēļas nogalē Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, pārstāvot M-Sport Ford komandu, aizvadīs savu otro ralliju šosezon ar Rally1 automašīnu.
Nesen mūsu sportists viesojās WRC Backstories podkāstā, kur sarunā ar WRC komentētāju Beksu Viljamsu liepājnieks atskatījās uz pagājušo sezonu, kas izmainīja viņu dzīvi un rallija karjeras virzienu.
.jpg)
Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Seska un Franča mērķi 2024.gada Polijā bija reālistiski – tas bija pirmais starts ar bezhibrīda Rally1 automašīnu, taču viņu sniegums pārsteidza visus, arī pašus, jo viņi izcīnīja augsto piekto vietu kopvērtējumā. Piektdienas rītā pēc otrā ātrumposma Sesks pat bija otrais, tikai 0,2 sekundes aiz līdera Andreasa Mikelsona. Tieši šis ātrumsposms kļuva īpašs, pateicoties viņa emocionālajai reakcijai finišā, un tieši šis brauciens, pēc Seska domām, mainīja visu.

Foto: wrc.com
"Mēs pirms sacensībām bijām gatavi, ka hibrīdauto teorētiski būs daudz ātrāki, bet bezhibrīda auto vēl joprojām būs pārāki par Rally2, tāpēc mums vajadzētu būt kaut kur pa vidu. Es tam biju pilnībā gatavs," podkāstā stāsta Mārtiņš Sesks.
"Es domāju – labi, vienkārši mācīsimies. Un varbūt pat būtu bijis labāk, ja bezhibrīda auto nebūtu tik ātrs, tad būtu mierīgāk. Bet tad nāca pirmais posms piektdien, un mēs bijām otrie. Un viss mainījās. Tas bija brīdis, kad viss mainījās. Sāku ātrumposmu desmitos no rīta, un 10:45 mana dzīve jau bija mainījusies. Mēs sapratām – mēs to varam. Tas nav neiespējami. Bet līdz ar to nāk arī sapratne – tagad ir jāstrādā vēl vairāk. Nav ceļa atpakaļ."

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Tā arī notika – liesma bija iedegta. Mazāk nekā mēnesi vēlāk Sesks un Francis bija ļoti tuvu trešajai vietai savā tikai otrajā Rally1 sacīkstē Latvijā, taču tehniska problēma noslēdzošajā ātrumposma liedza šo sasniegumu, un viņi finišēja septītie. Tomēr Sesks sevi pierādīja, un viņš uzskata, ka viņa saņemtie komplimenti no WRC konkurentiem bija patiesi “laipni lūgts WRC ģimenē” brīdis.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Pēc tam viņam tika dota trešā iespēja – Čīles rallijā, kur viņš guva ''grūtu, bet vajadzīgu mācību'', kad divu pārsistu riepu dēļ nācās izstāties jau pirmajā dienā.
2024. gada sezonas sniegums, sākot ar izlaušanos Polijā, šogad ir ļāvis Seskam nopelnīt pusgada programmu WRC, ar cerību nodrošināt finansējumu arī septītajam startam. Pēc stabila rallija Zviedrijā Mārtiņa skats nu vērsts uz Portugāli – taču Sesks ir skaidrs savos mērķos.
"Mēs neaizvadām pilnu sezonu, tāpēc punkti mums nav svarīgi. Mēs nekrājam punktus ražotājiem, arī tas nav svarīgi. Mērķis ir būt konsekventiem – stabilitāte ir šogad galvenais," piebilda Sesks.
.jpg)
Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
"Pagājušajā gadā mēs parādījām, ka varam braukt ātri, bet tagad ir jāparāda, ka varam braukt stabili. Ja spēsim apvienot abas lietas, cerams, tas atvērs durvis uz pilna laika vietu.''
Pilna saruna, kurā ir vairāk par Seska agrīnajiem kartinga dueļiem ar F1 zvaigzni Lando Norisu, viņa izvēli par labu rallijam un liktenīgajiem brīžiem, kas lika sirsnīgajam latvietim nonākt WRC virsotnē, dzirdama ŠEIT.