profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvala: Mēs ticam godīgai spēlei un vēlamies, lai starp pilotiem būtu godīga cīņa

Go4speed 15.02.2024 - 09:59 Latvala: Mēs ticam godīgai spēlei un vēlamies, lai starp pilotiem būtu godīga cīņa
Foto: Toyota Gazoo Racing

Šajās brīvdienās ar Zviedrijas ralliju turpināsies pasaules rallija čempionāts (WRC).

Šobrīd WRC ir aizvadīts tikai viens posms, taču kuluāros jau izskan dažādas runas un pieņēmumi, vai komandām šajā rallijā, kur lielā mērā izcīnīto vietu var noteikt starta pozīcija, vajag izmantot komandu iekšējās pavēles.

Kamēr ''Toyota'' komandas pilots Kalle Rovanpera, kurš šogad neaizvada pilnu WRC sezonu, Zviedrijas rallijā startēs no ļoti labas starta pozīcijas, tikmēr viņa komandas biedrs Elfins Evans, kurš ir Toyota komandas vadošais braucējs cīņā par šī gada WRC čempiontitulu, Zviedrijā startēs sākumā, tādējādi cīnoties ar sniega tīrīšanu un, visticamāk, uz augstu vietu šajā rallijā nepretendēs.


Foto: Honza Fronek

Pagājušajā gadā Hyundai komanda jau Zviedrijā skaidri pauda savus nodomus, ka komandas vadošais pilots ir Tjerī Noivils, tāpēc toreiz Kreigs Brīns apzināti nopelnīja sodu, lai palīdzētu komandas biedram Noivilam (rallija finišā gan beigās tas neattaisnojās).

Taču Toyota rallija komandas vadītājs Jari-Mati Latvala atkārtoti uzsvēra, ka viņš nevēlas dot norādījumus saviem braucējiem, lai palīdzētu Evansam. "Mums ir tikai Evans, kurš reāli var pretendēt uz titulu, taču mēs ticam godīgai spēlei un vēlamies, lai starp braucējiem būtu godīga cīņa, tāpēc mēs neveiksim nekādas taktiskās izmaiņas," saka Jari-Mati Latvala.

"Ražotāju ieskaitē, zinot mūsu braucēju sastāvu, mums ir izredzes uz titulu. Es domāju, ka tur mēs patiešām varam mest izaicinājumu. Bet, lai cīnītos par braucēju titulu, Evansam ir jābūt vienam."


Foto: Jouni Laakso

Arī Volkswagen bijušais komandas vadītājs Josts Kapito ir vienisprātis ar Latvalu. ''Katram pilotam būtu jāļauj veikt savs rallijs. Runāt par WRC titulu pilotu ieskaitē pēc viena rallija, es nedomāju, ka tas ir pareizi. Esmu pārliecināts, ka Latvala domā tāpat, kā tas, ko viņš uzzināja Volkswagen laikos, ka ražotājs iegulda lielas investīcijas, un viņam galvenais ir ražotāju tituls. Nav svarīgi, kurš braucējs iegūst punktus. Ražotājam galvenais ir iegūt punktus. Sezonas beigās, ja jums ir kāds pilots, kurš, visticamāk, var uzvarēt pilotu ieskaitē, un otrajam vai trešajam pilotam vairs nav iespēju, tad komandā ir jāatbalsta tas līderis, kurš var uzvarēt čempionātā. Domāju, ka tas ir pareizi tagad nedot norādījumus.''

Savs viedoklis bija arī bijušajam Hyundai komandas vadītājam Andrea Adamo. ''Katrai iespējai ir pozitīvs un negatīvs aspekts. Varu saprast Latvalu, jo, būdams pilots, viņš varbūt nebija apmierināts ar komandas pavēlēm, jo viņam šķita, ka tās nav godīgas. Taču, manuprāt, ņemot vērā, ka rēķinus apmaksā ražotājs, viņiem ir tiesības izlemt, kāds ir labākais variants, lai mājās atvestu titulu. Mums ir gadījumi, kad, pateicoties komandu pavēlēm, tituli ir izcīnīti un zaudēti. Ja ir jārespektē ražotāji, kas apmaksā rēķinus, algas, katram ir jādara viss iespējamais, lai uzvarētu. Tas nav jautājums par to, vai uzvarēt godīgi vai netaisnīgi. Tas ir jautājums par mērķa sasniegšanu. Un mērķis ir uzvarēt.''


Foto: Hyundai Motorsport

''Mums ir arī jājautā sev, vai Toyota ir ieinteresēta izcīnīt titulu pilotu ieskaitē? Varbūt viņi nav ieinteresēti un vēlas koncentrēties tikai uz ražotāju titulu. Man tas ir vienīgais, kas rallijā ir patiešām svarīgs, bet tā ir cita saruna.''

PIEDALIES RALLY BUHARIKI ZVIEDRIJAS WRC PROGNOŽU SPĒLĒ!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png