profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Strokšs: FIA un lielās WRC komandas faktiski ir aizņēmušas visas lielās Liepājas viesnīcas

Mārtiņš Jankovskis 23.12.2023 - 13:35 Strokšs: FIA un lielās WRC komandas faktiski ir aizņēmušas visas lielās Liepājas viesnīcas
Foto: Tet Rally Latvia

Straujiem soļiem tuvojas 2023.gada izskaņa. Lai noskaidrotu, kādi ir svaigākie jaunumi saistībā ar gaidāmo ''Tet Rally Latvia'', kas notiks 2024.gada vasaras vidū, 18.-21. jūlijā, portāls Go4speed uz sarunu aicināja Tet Rally Latvia rīkotāja RA Events direktoru Raimondu Strokšu.

Iepriekšējā sarunā Tu man stāstīji, ka līdz gada beigām vēl ir jāsaliek punktiņi uz ''i'' gala rallija plānam. Kā šobrīd izskatās?
Nu jau var teikt, ka mums ir gatavas rallija plāns un rallija maršruts, kuru gada noslēdzošajās dienās skaņosim ar rallija rīkotājiem un FIA. Punkti uz ''i'' ir salikti un tagad mēs zinām, kā brauksim.

Runājot par rallija vidējo ātrumu. Cik noprotu, rallijs nebūs lēns?
Jā, tā ir mūsu specifika. Palielam jau rallijs būs tikpat ātrs, cik citus gadus, tikai šoreiz papildus trasē dosies arī Rally1 mašīnas, kuras ir ātrākas par Rally2 mašīnām. Viss no organizatoru un FIA puses ir akceptēts, un man lielu bažu par to nav. Arī Rally2 mašīnas šobrīd ir ļoti ātras, un nav tā, ka Rally1 brauktu uz pusi ātrāk. Taču pilnīgi noteikti mēs nekandidēsim uz lēnāko ralliju WRC kalendārā (smejas).

Foto: Vladislav Maschl

Varbūt būs vēl kāds pārsteigums skatītājiem, saistībā ar rallija maršrutu, ātrumposmiem?
Nē, nē, mums tagad ir grūti atrast kādus pārsteigumus. Esam jau paņēmuši visu iespējamo (smejas). Viss, kas bija mūsu arsenālā, ir izmēģināts, un nekādu lielo jaunumu nav.

Biju dzirdējis, ka rallijs varētu noslēgties un Power Stage apbalvošana varētu notikt Liepājas pludmalē. Tā ir vai nav?
Nē, Power Stage noslēgsies Vecpils autokrosa trasē. Varu atklāt, ka tur būs diezgan liels festivāls. Šobrīd ejam uz to, ka Vecpils ātrumposms noslēgsies Vecpils krosa trasē un ap to vietu būs diezgan liels jandāliņš. Tur ies ne tikai divas reizes ātrumposms, kas būs labi pārredzams un ar labiem tramplīniem, bet tur arī būs pārgrupēšanās zona pirms Power Stage ātrumposma, Power Stage finišs un apbalvošana pēc Power Stage dopa. Plānojam tur arī autogrāfu sesiju. Līdz ar to tur plānojas diezgan liels pasākums.

Bez šī festivāla vēl kaut kas līdzīgs sagaidāms citos ātrumposmos?
Jā, tas vēl mums viss ir priekšā, jo šobrīd prioritāte bija sakārtot sporta daļu, bet nākamā gada sākumā sāksim audzēt pasākumus apkārt rallijam. Varu atklāt, ka plānojas diezgan jaudīga atklāšana pie Brīvības pieminekļa, kā arī jau sākam plānot papildus aktivitātes Biķernieku trasē. Tas varētu būt papildus pasākums skatītājiem. Ir virkne lietu, kas ir padomā, pie kurām sāksim aktīvāk strādāt nedaudz vēlāk.

Foto: Honza Fronek

Pirmās dienas slēgtais parks būs pie Brīvības pieminekļa?
Tā doma ir, ka pats sākums būs Doma laukumā, kur arī pēc Biķernieku ātrumposma būs slēgtais parks. Piektdienas rītā sportisti dosies pakaļ automašīnām un dosies ceļā uz Tukuma un Talsu pusi. Tā kā Doma laukumā naktī uz piektdienu būs diezgan iespaidīgs parkings (smejas).

Par tām viesnīcu rezervācijām. Nesen man teici, ka lielo komandu rezervējumi esot gana iespaidīgi. Kā šobrīd sokas ar rezervācijām?
Lielās rūpnīcu komandas visu ir norezervējušas un viss ir zināms, kur, kas gulēs. Tagad aktīvi viesnīcas un apartamentus rezervē mazās komandas, kuras gan mums ir jānovirza uz tūrisma centriem, lai palīdz viņiem atrast naktsmājas, jo šobrīd kaut ko atrast Liepājā un tās apkārtnē ir liels izaicinājums.

Atceros, kad Covid laikā, kad pastāvēja iespēja, ka arī pie mums var notikt WRC rallijs, Tu minēji, ka varētu izguldīt sportistus un komandas arī uz kuģa.
Man jau ir bijušas pāris tikšanās ar kuģu kompānijām un mēs apsveram iespēju izmantot arī kādu kuģi kā viesnīcu. Tas vēl nav atrisinājies, bet mēs pie tā strādājam. Tas būtu tāds unikāls projekts. Komunikācija par dzīvošanu šobrīd mums notiek diezgan aktīvi visos līmeņos.

Foto: Honza Fronek

Manuprāt, pēc FIA un rūpnīcu komandu viesnīcu rezervēšanas Liepājā nekas daudz vairs pāri nepaliek, kur dzīvot.
Varu tā ieskatam atklāt, ka trīs lielās rūpnīcu komandas un WRC rīkotājs, rezervējot Liepājā pieejamās lielākās viesnīcas, ir faktiski aizņēmuši visu Liepāju. Piemēram, viena komanda paņēma sev visu lielo viesnīcu ''Līva'' un vēl pāris numuriņus citur. Tie skaitļi ir milzīgi. Kas jāsaprot, tad, ja ir četrvietīgs numuriņš, tur nedzīvos četri cilvēki, bet gan viens. Tā ir viņu politika. Viņi brauc uz tik daudz dienām, ka četri mehāniķi nedzīvos vienā numuriņā. Tas dzīvošanas jautājums ir līdz šim nebijušā līmenī.

Par testiem runājot. Toreiz teici, ka runājat ar visām WRC rūpnīcu komandām. Ir kāda lielāka skaidrība par šo jautājumu? Kāda komanda izvēlēsies aizvadīt testus arī Latvijā?
Par testiem runājot, tad tā bumbiņa šobrīd ir mūsu pusē. Gada sākumā visām rūpnīcu komandām sūtīsim savu piedāvājumu. Bet, godīgi sakot, tad, zinot mūsu ātrumposmus, ko mēs esam paredzējuši izmantot rallijā, tad vairs nav tik viegli atrast piemērotus ceļus testiem. Bet man ir gatavs plāns, ko sūtīšu komandām gada sākumā. Prasīšu viņiem pēc iespējas ātrāku akceptu, jo testu noorganizēšana būs kā vēl viens mazs rallijs. Tās prasības arī testiem ir gana iespaidīgas. Ja viņi akceptēs, tad arī strādāsim pie tā.


Foto: Vladislav Maschl

Zinot, ka pirms Tet Rally Latvia būs rallijs Polijā, tad varbūt beigās komandas izvēlēsies testēties Polijā, lai pēc tam būtu gatavas abiem ātrajiem grants rallijiem.
Jā, to šobrīd grūti prognozēt, bet, ko dažas komandas mums ir minējušas par testu datumiem, tad tie datumi ir vēl pirms Polijas WRC starta. Pastāv iespēja, ka viņi aizvadīs testus pie mums, lai labāk sagatavotos abiem ātrajiem grants rallijiem. Kā jau tev teicu iepriekš, tad viņiem testu dienu skaits ir ļoti limitēts, un katros testos tur viss ir saplānots līdz pat pēdējai minūtei.


Foto: Urmo Sibul

Kā sokas ar biļešu tirdzniecību?
Jāsaka, ka ir ļoti labi. Man ir liels prieks, ka fani sadzirdēja mūsu ziņu un biļetes iegādājas laicīgi. Mēs to redzam un novērtējam. Tas mums ļauj kaut ko prognozēt un gatavoties. Esam palaiduši tirdzniecībā arī VIP biļetes, jo varbūt kāds vēlas ralliju vērot savādāk. Līdz ar to vēlreiz gribu vērst uzmanību tiem cilvēkiem, kuri vēl domā par biļešu iegādāšanos. Tas būtu lieliski, ja visi nopirktu biļetes tagad, kamēr līdz 31.decembrim biļetes tiek pārdotas par zemāku cenu, nekā tas būs vēlāk. Tas mums ļaus detalizētāk sagatavot visus skatupunktus un citas lietas, kas atvieglotu dzīvi mums un skatītājiem. Līdz ar to man joprojām ir liels lūgums skatītājiem, lai viņi iegādājas biļetes tagad, jo tad mēs visus varēsim uzņemt labāk. Ļoti ceram uz fanu atsaucību! Vēlreiz varu pateikt to – ja visi nopirks biļetes tagad par pazemināto cenu, būšu laimīgs. Man tas cenu uzcenojums nav vajadzīgs. Šis ir pasākums, kuru gribu ar savu komandu dāvāt visiem faniem.

Vai vari atklāt, no kuras valsts ir lielākā interese pēc rallija biļetēm?
Jā, tas ir interesanti, ka no ārzemniekiem visvairāk biļetes ir nopirktas no Lietuvas. Tas ir tāds patīkams pārsteigums. Otrajā vietā ir Somija, kurai seko Igaunija, Zviedrija, Norvēģija un Lielbritānija. Tie ir biļešu pirkumi, ko redzam no ārzemēm. Pirmie mēneši ir šādi, bet domāju, ka vēlāk tie svaru kausi nosvērsies par labu Igaunijai. Latvijā par rallija biļetēm vislielākā interese ir no Rīgas, kam seko Liepāja.

Foto: Urmo Sibul

Iepriekš izskanēja, ka ralliju varētu apmeklēt 50 000 skatītāju. Kā šobrīd liekas, tas tā varētu būt?
Šobrīd to grūti prognozēt, bet tas, kā es jūtu to vilkmi, kas notiek riņķī apkārt, kā cilvēki par to runā, tad šodien mans personīgi subjektīvais viedoklis ir tāds, ka mēs redzēsim ļoti, ļoti daudz cilvēkus. Vai tie būs 50 000, 70 000 vai 40 000 tūkstoši, to šobrīd grūti teikt, bet tāda interese mūsu pusē nav bijusi nekad.


Foto: Tet Rally Latvia

Cik dzirdēju, tad tirdzniecībā būs arī fanu atribūtika.
Jā, burtiski tikko (saruna notika piektdienas vakarā) braucu no tirdzniecības centra Alfa, Sportland veikala, kur mums jau no sestdienas pārdošanā būs ekskluzīvais "merch" jeb fanu atribūtika – hūdiji, T-krekli, cepurītes. Šī būs tāda limitēta kolekcija. Protams, arī vēlāk būs iegādājamas dažādas lietas, bet tā ekskluzīvā un limitētā kolekcija būs pieejam tikai tagad. Paskatījos, aptaustīju, un ir forša sajūta kaut ko tādu paturēt rokās.


Foto: Tet Rally Latvia

Tu man teici, ka ik pa laikam tiecies un sazinies arī ar igauņiem. Ko tu viņiem jautā? Ko jūs pārrunājat?
Jā, es bieži konsultējos ar viņiem. Arī šodien (saruna notika piektdien) zvanīju un pakonsultējos divos jautājumos. Ja mums blakus ir kompānija, kas šādu ralliju ir rīkojusi četrus gadus, tad ir jāizmanto šāda iespēja un jārunā ar viņiem, kā mēs varam šo visu kopumu pasniegt smukāk, labāk. Mums ir plāns kopā sadarboties vēl un vēl, jo dienas beigās mēs visi (Latvija un Igaunija) varam būt lieli ieguvēji. Par to arī liecina vienotā rallija biļete, kas der gan uz Tet Rally Latvia WRC posmu, gan Igaunijas ERČ posmu. Tā kā noteikti aicinātu izmantot šo iespēju un ar vienu biļeti apmeklēt abus rallijus. Liels prieks, ka igauņi ir ļoti atvērti un mums daudz palīdz.


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png